شمانیوز
شما نیوز

وام بازنشستگان | ثبت نام وام بازنشستگان

فوری آغاز پرداخت وام بدون ضامن بازنشستگان | جزئیات وام بازنشستگان

شماره جدید عیدی بازنشستگان اعلام شد. عیدی برای بازنشستگان احتمالاً از دیرباز بهمن ماه ذخیره می شود. جزئیات جدید تعطیلات بازنشستگان را با هم می خوانیم.

فوری آغاز پرداخت وام بدون ضامن بازنشستگان | جزئیات وام بازنشستگان

به گزارش شمانیوز: وام بازنشستگان وامی بدون ضامن است. مبلغ وام بازنشستگان بسیار ناچیز است. ولی برای همین مبلغ ناچیز وام بازنشستگان ماهها در صف میمانند. 

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان از پرداخت مزایای مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان خبر داد.

رحیمی نسب گفت: همزمان با دهه مبارک فجر برای مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایری که می توانند از آن بهره مند شوند، طرح ویژه 4 درصدی در نظر گرفته ایم.

و افزود: این تسهیلات 100 میلیون ریالی به صورت اقساط 36 ماهه به مستمری بگیران پرداخت می شود که بدون ضامن و مدارک می توانند با دفاتر کارگزاری تماس گرفته و ثبت نام کنند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان ادامه داد: اولویت با افرادی است که از مزایای این صندوق برخوردار نشده اند که حداکثر سن آنها 70 سال باشد و مطالبات بانکی نداشته باشند.

رحیمی نسب گفت: واجدین شرایط تا 25 بهمن برای درخواست این تسهیلات یک ماه فرصت دارید.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 600 بازنشسته استان می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

لازم به ذکر است در استان یزد 4400 نفر مستمری بگیر صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.

در این مقاله با مبالغ جدید مستمری بگیران کمک اجتماعی در سال 1403 پس از افزایش 30 درصدی آشنا می شوی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته مددکاری در خصوص مستمری مشمولان در سال آینده گفت: تاکنون افزایش 30 درصدی مستمری در کمیسیون تلفیق شورای سلامی به تصویب رسیده است.

پس از افزایش 30 درصدی مستمری مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد در سال 1403، هر خانواده یک نفره تقریباً 980 تومان، خانواده دو نفره یک میلیون و 500 هزار تومان، خانواده سه نفره یک میلیون و 900 هزار تومان دریافت می کنند. تومان و یک خانواده چهار نفره دو میلیون و 300 هزار تومان دریافت می کنند. تومان و خانواده پنج نفره اش نزدیک به 3 میلیون می گیرند.

این مبالغ نشانگر بوده و ممکن است 100000 تومان تغییر کند.

حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آخرین میزان پرداخت متمری به متقاضیان را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه طبق قانون امسال باید 40 درصد مستمری بازنشستگی افزایش می یافت، گفت: از ابتدای امسال 20 درصد مستمری بازنشستگی افزایش یافته و 20 درصد دیگر افزایش یافته است. سپتامبر افزایش در پرداخت بازنشستگی قرار است ساخته شود می تواند تا 40 درصد به دست آورد.

شرایط ثبت نام و دریافت وام 550 میلیونی و عیدی مستمری بگیران

افرادی که قصد دارند از طرح های مختلف ارائه شده توسط بانک ها برای دریافت خدمات مختلف استفاده کنند، قبل از ثبت نام وام مورد نظر، شرایط و نحوه ثبت نام و اخذ وام را کاملاً مشخص کنند. وام مسکن روستایی یکی از وام هایی است که به افراد واجد شرایط ارائه می شود. بنابراین، تنها افرادی که باید شرایط ثبت وام مسکن روستایی 1403 را داشته باشند می توانند وام مسکن روستایی را ثبت کنند.

در حال حاضر بانک های مختلفی از جمله بانک ملی، بانک ملت، بانک تجارت، بانک مسکن و … خدمات مربوط به وام مسکن روستایی را ارائه می دهند و برای تضمین بازپرداخت وجه، اعتبار افراد را در سامانه اعتباری من بررسی می کنند. این بانک ها شرایط عمومی ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی را تعیین کرده اند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

افرادی که در روستاها یا شهرهای زیر 25000 نفر جمعیت زندگی می کنند مشمول دریافت وام مسکن روستایی هستند.

گزینه های مسکن روستایی نیز برای افرادی که زمین دارند یا می خواهند خانه های خود را تعمیر و نوسازی کنند در دسترس است.

افرادی که قبلا از یکی از وام های بنیاد مسکن استفاده کرده اند، مجاز به ثبت نام در وام مسکن روستایی 1403 نیستند.

افرادی که در شهرهای کمتر از 25000 نفر ساکن هستند و دارای پروانه ساختمانی هستند می توانند از وام مسکن روستایی استفاده کنند.

متاضی باید توانایی پرداخت اقساط را داشته باشد و به هیچ یک از بانک های کشور بدهی نداشته باشد.

افرادی که متقاضی وام اجاره مسکن هستند نیز در صورت داشتن شرایط ثبت نام وام سپرده مسکن برای مستاجران می توانند برای این وام اقدام کنند.

گفتنی است در صورت مهاجرت معکوس از شهر به روستا، مردم می توانند دو وام شهرسازی 550 میلیونی با سود 18 درصد و یک فقره وام روستایی با سود 5 درصد دریافت کنند. یکی و این امر در صورتی اعمال می شود که الزام برای مجوز اقامت پنج ساله دیگر برای متقاضیان اعمال نمی شود.

جدای از شرایط ذکر شده، افرادی که متقاضی این تسهیلات مسکن هستند، برای ثبت نام و اخذ وام مسکن روستایی باید شخصاً در سال 1403 شرایط زیر را داشته باشند، همانند هنگام ثبت نام مسکن اجتماعی می توانید از بانک مسکن وام دریافتی برای ساخت مسکن روستایی دریافت کنید. :

احراز توان مالی برای بازپرداخت اقساط وام مسکن روستایی توسط متقاضی وام و ضامنان وی الزامی است.

اعطای یارانه برای ساخت مسکن روستایی نوعی یارانه است که برای هر خانوار فقط یک بار پرداخت می شود. بنابراین افرادی که برای بار دوم برای دریافت این وام اقدام کرده اند با درخواست آنها موافقت نخواهد شد.

متقاضیان می توانند علاوه بر دریافت وام 1403 مسکن روستایی: یکی از محل اوراق ممتاز، از محل سپرده، از محل بدون سپرده و … تا سقف 10 میلیون تومان نیز می توانند از بانک مسکن وام بگیرند.

با توجه به توضیحات بانک مسکن، برای اخذ وام ساخت مسکن روستایی نیازی به سپرده گذاری در این بانک نیست.

افرادی که قصد دریافت وام مسکن روستایی از بانک مسکن را دارند نباید به بانک ها بدهی داشته باشند.

متقاضیان ثبت نام در سامانه خانه اولی به نشانی saman.mrud.ir ابتدا مطالعه کرده و خود را از شرایط ثبت نام خانه اولی مطلع کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied