شمانیوز
شما نیوز

باقلوا ترکی

درست کردن باقلوا ترکی با خمیر آماده | در مهمونی ها این باقلوا خوشمزه را درست کن

آموزش درست کردن باقلوترکیه ای با خمیره آماده این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

درست کردن باقلوا ترکی با خمیر آماده | در مهمونی ها این باقلوا خوشمزه را درست کن

به گزارش شمانیوز :باقلوا ترکی یا سوتلاوا یکی دیگر از باقلوا های جذاب ترکی می باشد که با شیر تهیه می شود و سوت در ترکی به معنی شیر است. این باقلوا شکلاتی خوشمزه بسیار محبوب و دوست داشتنی است و شما می توانید خیلی راحت در خانه این باقلوا را در کنار یک لیوان چای سرو کنید یا می توانید روی آن یک اسکوپ بستنی قرار دهید و این باقلوای خوشمزه را میل کنید. 

مواد لازم

خمیر باقلوا ۱ بسته
کره ۱۰۰ گرم
روغن مایع ۱/۲ لیوان
شکر ۲ لیوان
آب ۱ لیوان
شیر ۲ لیوان
مغز پسته یا گردو به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی شربت

ابتدا باید برای تهیه این باقلوا خمیر را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود، شکر و آب را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد از ۵ دقیقه که جوشید از روی حرارت بردارید. کره را نیز روی حرارت قرار دهید و زمانی که ذوب شد سفیدی روی آن را جدا کنید و روغن مایع را به آن افزوده و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: برش خمیر

یک ظرف پیرکس را انتخاب کنید و کف آن را چرب کنید و بعد یک لایه خمیر برش زده قرار دهید و روی آن را با کره چرب کنید و دو لایه دیگر را تکرار کنید و بعد مغز مورد نظر را روی خمیر قرار دهید و مجدد سه لایه خمیر چرب شده روی هم قرار دهید و بعد به صورت مربعی برش بزنید و لای برش ها را نیز با کره خوب چرب کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ قرار دهید تا پخته و طلایی شود و باز چک کنید که روی آن کاملا طلایی شده باشد.

 

مرحله سوم افزودن شهد

در ادامه وقتی شربت خنک شد باید شیر را اضافه کنید و هم بزنید و باقلوا را از فر خارج کنید و شهد خنک شده را روی باقلوا گرم بریزید و روی آن پودر کاکائو الک کنید و کمی شکلات رنده شده و برای ۱ ساعت صبر کنید تا شیره جذب باقلوا شود و بعد در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود و بعد سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied