شمانیوز
شما نیوز

کیک آرد ذرت

طرز تهیه کیک با آرد ذرت نرم و لطیف در فر و قابلمه | یک کیک خوشمزه برای عصرانه

طرز کیک خوشمزه برای عصرانه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید .

طرز تهیه کیک با آرد ذرت نرم و لطیف در فر و قابلمه | یک کیک خوشمزه برای عصرانه

به گزارش شمانیوز : آرد ذرت آردی است که از آسیاب کردن ذرت های خشک و نرم به دست می آید، روند تولید آرد ذرت مشابه آرد گندم است و دانه‌های ذرت خام و خشک با دستگاه‌های مخصوص آسیاب شده و پودر نرم و نسبتا لطیفی حاصل می‌کند

مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱/۲ پیمانه
شیر یا ماست ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۴ پیمانه
آرد ذرت ۱ پیمانه
بکینگ پودر ۱ ق چای خوری
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
نمک ۱ پنس
اسانس یا طعم دهنده دلخواه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

قالب دلخواه ۱۶ تا ۲۰ سانتی را با کره چرب کنید و آردپاشی کنید و آرد اضافه را بتکانید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا ۱۵ دقیقه گرم شود. آرد ذرت و بکینگ پودر و نمک را سه بار الک کنید. ترجیحا از الک ریز استفاده کنید. همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و به کمک یک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ، وانیل و شکر را برای ۵ تا ۷ دقیقه بزنید تا حجیم و کشدار شود. در حین کار دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود. سپس شیر یا ماست و روغن را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را بزنید. اگر تمایل دارید کیک طعم دلخواهی مانند هل، دارچین، گلاب، موز، پرتقال و…. داشته باشد، در این مرحله چند قطره اسانس یا حدود ۱/۲ ق چ تا ۱ ق چ پودر طعم دهنده دلخواه را اضافه و مخلوط کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در آخر مواد خشک الک شده را اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید. می توانید چند ثانیه مواد را با همزن بزنید تا یکدست شود. در صورت تمایل میتوانید رنگ خوراکی نیز به مایه کیک اضافه کنید. قالب را سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود.

مرحله چهارم: پخت کیک آرد ذرت با فر و بدون فر

باری پخت کیک در فر باید آن را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه در فر قرار دهید تا بپزد و اگر می خواهید کیک را بدون فر تهیه کنید باید شعله پخش روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود و بعد مواد را داخل قابلمه با فطر مناسب بریزید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا پخته شود. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی