شمانیوز
شما نیوز

بنفشه آفریقایی

با چند روش ساده بنفشه آفریقایی شاداب در منزل داشته باشید

از آنجایی که وسایل گرمایشی در داخل خانه باعث خشک شدن بیش از حد هوا می‌شود، برگ‌های بنفشه آفریقایی می‌تواند کمی رطوبت را به محیط اضافه کند.

با چند روش ساده بنفشه آفریقایی شاداب در منزل داشته باشید

به گزارش شما نیوز، بنفشه آفریقایی یکی از گیاهان آپارتمانی جذاب است، بنفشه آفریقایی مناسب زمستان است که برخلاف اسم این گیاه، می‌توان آن را در رنگ‌های مختلفی پیدا کرد. گیاه بنفشه آفریقایی به خاطر قابلیت گل‌دهی در تمام سال معروف است. از آنجایی که وسایل گرمایشی در داخل خانه باعث خشک شدن بیش از حد هوا می‌شود، برگ‌های بنفشه آفریقایی می‌تواند کمی رطوبت را به محیط اضافه کند.

نگهداری از بنفشه آفریقایی

خاک

این گیاه به خاکی با زهکشی مناسب نیاز دارد که بتواند آب را به خوبی تخلیه کند. ترکیبی مساوی از پوده، ورمیکولیت و پیت ماس بهترین خاک را برای این گیاه می‌سازد.

آب‌دهی

بنفشه آفریقایی درباره آب‌دهی وسواس دارد. برای این گیاه باید از آبی ولرم یا خنک استفاده کنید که 48 ساعت استراحت کرده باشد تا املاح آن ته نشین شده باشد. مواظب باشید که هیچ‌گاه آب را بر روی برگ‌های گیاه نریزید حتی یک قطره آب می‌تواند باعث آسیب به برگ‌ها شود. هر زمان رطوبت خاک کم شد زمان آب دادن مجدد به گیاه است. خیس شدن بیش از حد یا خشک شدن خاک می‌تواند به گیاه آسیب بزند. آب‌دهی از پایین نیز روشی عالی برای این گیاه است اما ممکن است برای تازه‌کاران سخت باشد.

نور

بنفشه آفریقایی به نوری متوسط و غیر مستقیم نیاز دارد تا بتواند گل بدهد. گیاهی که برگ‌هایش سبز تیره باشد نسبت به گیاهی که برگ‌های روشن‌تری دارد، نور بیشتری نیاز دارد. بهتر است هر چند وقت یک‌بار گلدان را بچرخانید تا تمام قسمت‌های گیاه نور را دریافت کند. بهترین مکان برای این گیاه در فاصله یک متری پنجره‌ای جنوبی یا غربی است. همچنین می‌توانید از نورهای مصنوعی مانند فلورسنت برای جبران نور کم محیط استفاده کنید.

کوددهی

برای کود دادن به این گیاه از کودهای مخصوص بنفشه آفریقایی یا کودی با فسفر زیاد استفاده کنید. می‌توانید این کود را یک چهارم رقیق کنید و با هربار آب‌دهی به گیاه بدهید. در صورت کمبود کود این گیاه گل‌دهی کمتری خواهد داشت و برگ‌هایش کم‌رنگ‌تر می‌شود.

آفات

سیکالمن آفتی است که ممکن است به بنفشه آفریقایی حمله کند. از بین بردن این افت به صورت کامل تقریبا غیر ممکن است و باید گیاه مبتلا را شده را معدوم کرد تا آفت به سایر گیاهان سرایت نکند.

سمی بودن

بنفشه افریقایی برای حیوانات خانگی یا انسان‌ها سمی نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied