شمانیوز
شما نیوز

علی کریمی

جشن تولد علی کریمی در غربت| رازهایی از زندگی کریمی که از شنیدن آن شوکه می‌شوید

علی کریمی، ستاره سابق سپاهان و استقلال تولدش را جشن گرفت. زندگینامه این بازیکن را در ادامه بخوانید.

جشن تولد علی کریمی در غربت| رازهایی از زندگی کریمی که از شنیدن آن شوکه می‌شوید

به گزارش شمانیوز، علی کریمی متولد ۲۲ بهمن ۱۳۷۲ در اصفهان بازی فوتبال را شروع کرد. علی کریمی با ۱۸۵ سانتی متر قد در پست هافبک میانی بازی می کند، محصول باشگاه سپاهان هست که تجربه بازی در اروپا را داشته و دررده های ملی نیز حضور دارد. علی کریمی شب گذشته شمع تولد 30 سالگی اش رو فوت کرد ووارد 31 سالگی شد.علی کریمی که عضو تیم کایزری اسپور ترکیه است در این چند سال بارها از استقلال پیشنهاد داشت و با اینکه از تیم ملی هم خط خورد اما ترجیح داد در اروپابماند و به فوتبال ایران بازنگردد.

علی کریمی

شروع فوتبال از ۱۰ سالگی 

با اینکه در اصفهان به دنیا آمد، اما اصالتا از سمت پدرش اهل ایذه خوزستان و بختیاری است که بصورتجدی فوتبال را از ۱۰ سالگی با مدرسه فوتبال شروع کرد.از سال ۱۳۸۴ وقتی ۱۲ ساله بود وارد آکادمی باشگاه سپاهان شد.

ورود به لیگ برتر

تابستان ۱۳۹۱ در ۱۹ سالگی از تیم جوانان وارد بزرگسالان تیم سپاهان شد و به مدت ۴ سال ۵۶ بازی رسمی انجام داد که موفق شدچهار گل نیز بزند؛ او با این تیم یکبار قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد.

کریمی در تیم ملی

این بازیکن خوش اخلاق در سال ۹۳ به تیم ملی امید دعوت شد و در ۲ سال حضور خود ۱۸ بازی و ۵ گل بثمر رساند سپس از سال ۹۵در تیم ملی بزرگسالان بازی می کند.

حضور در اروپا

آکریمی در تابستان ۹۵ با قرارداد پنج ساله به تیم دینامو زاگرب کرواسی پیوست اما بعد از نیم فصل به صورت قرضی به تیم لوکوموتیوزاگرب رفت. او در نیم فصل دوم هم با این تیم موفق نشد و در نهایت با فسخ قرارداد به سپاهان بازگشت و از سال ۹۶ تا ۹۷ در اصفهان و تیم قلعه‌نویی حضور داشت.

حضور با مصدومیت در استقلال

این بازیکن در ۲۵ تیر سال ۹۷ در حالی مصدومیت در ناحیه کمر داشت به تیم استقلال تهران پیوست و در هفته ۲۱ لیگ موفق به ثمررساندن اولین گل خود شد.

علی کریمی

ازدواج

علی کریمی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

از دست دادن پنالتی در دربی

دربی ۹۰ در حالی ۱ – ۰ به نفر پرسپولیس تمام شد که علی کریمی در دقیقه ۲۶ بازی نتوانست پنالتی را تبدیل به گل کند او در دقیقه ۸۸نیز از بازی اخراج شد.

دلخوری از سپاهان

من سپاهان را از ته قلب دوست داشتم، رفتار مدیران این باشگاه با من باعث شد تصمیم بگیریم از آنها با اینکه کاپیتان بودم جدا بشوم.

استقلال اما فرق می کند

استقلال یکی از بزرگترین تیم های قاره است؛ از نظر شخصیتی و دیگر مسائل با دیگر باشگاه ها متفاوت هستیم، قهرمانی در آسیا، حضور اسطوره های بزرگ و افتخارات داخلیتیم را متفاوت از دیگران کرده است.

زود عصبانی می شوم

از شلختگی و ناملایمتی ها زود ناراحت می شوم و یه خصوصیت بدی هم که دارم زود عصبانی می شوم ولی زود هم ریکاوری می کنم وبه آرامش می رسم.

بعد از فوتبال، مدیر ورزشی می شوم

مدیریت ورزشی را برای آینده بیشتر از مربیگری دوست دارم، فکر می کنم در ورزش ما خیلی از مدیران مثل کاشانی و ساکت ورزشکارنبودند اما مدیریتشان عالی بود؛ اگر ورزشکاران بعد از تحصیلات عالی، ورود کنند شاید بیشتر بتوانند کمک کنند.

مسی بهتر از پله و مارادونا

بنظرم مسی از مارادونا و پله بهتر است، درسته مارادونا و پله هم فوتبالشان شگفتی ساز بود اما اعتقاد دارم هر چه جلو رفتیم فوتبال پیشرفت کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied