شمانیوز
شما نیوز

پیش بینی بورس | بورس

پیش بینی بورس برای امروز 23 بهمن 1402 | بازگشت بورس به کانال 2.1 میلیونی

این پیش بینی جالب بورس را از دست ندهید.

پیش بینی بورس برای امروز 23 بهمن 1402 | بازگشت بورس به کانال 2.1 میلیونی

به گزارش شمانیوز: پیش بینی بورس برای سهامداران جالب است. دنبال کنندگان بورس همیشه سعی بر پیش بینی بورس دارند. در ادامه مطالب جالب از پیش بینی بورس بخوانید. 

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های‌ بازار سهام رشد کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 23 بهمن- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 2 هزار و 79 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن هزار و 161 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس 23 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 450 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سیمرغ (سیمرغ)، شرکت سیمان اصفهان (سصفها) و شرکت بیمه پارسیان (پارسیان) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت پخش رازی (درازی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای فاسمین (شرکت کالسیمین)، کسعدی (شرکت کاشی سعدی) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت مجتمع صنعتی آرتا ویل تایر (پارتا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 68 نماد صف خرید داشتند و 39 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 62 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 460 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 41 درصدی به 192 میلیارد تومان رسید

پیش بینی بورس امروز 

روز شنبه بورس تهران از ابتدا روند صعودی پیدا کرد و در پایان سبزپوش ماند و تا سطح 2 میلیون و 100 هزار واحد بالا رفت. اما وضعیت نمادهای کوچک و متوسط بازار کم و بیش بهتر بود و شاخص هم وزن با نرخ بیشتری رشد کرد.

روز شنبه نمادهای شپنا، فملی و تاپیکو بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و در مقابل نمادهای فاسمین، سدشت و اخابر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. 

روز شنبه برای پنجمین روز معاملاتی متوالی سرمایه حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 37 میلیارد تومان بود که نسبت به روز معاملاتی قبل افت 87 درصدی داشته است. 

نمادهای فکمند، دی، وصنعت، ونوین، کاما، ومعادن، وتوصا، نوری، فصبا و ثپردیس بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. در سوی دیگر، نمادهای فنر، سیمرغ، کترام، رنیک و بیوتیک بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند. 

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با افت 8 درصدی به 3 هزار و 505 میلیارد تومان رسید. 

بنابراین در روز میان تعطیلی ارزش معاملات افت کرد که چندان دور از انتظار نبود. اما رشد شاخص‌ها و کاهش خروج پول دو سیگنال مثبت برای سهامداران است. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied