شمانیوز
شما نیوز

پیراشکی

طرز تهیه پیراشکی شکلاتی لقمه ای

درست کردن پیراشکی شکلاتی و خوشمزه آموزش این پیراشکی خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه پیراشکی شکلاتی لقمه ای

به گزارش شمانیوز: پیراشکی اتواع و اقسام مختلفی دارد و شما می توانید به روش های مختلفی این پیراشکی را تهیه کنید. اما پیراشکی شکلات لقمه ای طعم و مزه بسیار خوبی دارد و با مغز شکلاتی تهیه کنید و داخل تابه سرخ کنید. اما این پیراشکی بسیار فوری و خوشمزه است و فقط نیم ساعت استراحت می خواهد و اصلا از خمیر مایه تهیه نمی شود و با بیکینگ پودر آماده می شود.

مواد لازم

تخم مرغ ۱ عدد
روغن مایع  ۳ ق غذا خوری
شکر ۱/۳ لیوان
بیکینگ پودر ۱.۵ ق چای خوری
وانیل نوک ق چای خوری
آرد ۱ لیوان + ۲/۳ لیوان
ماست ۳ ق غذا خوری
شکلات به دلخواه

 

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و به کمک یک لیوان دسته دار فرانسوی یا پیمانه شیرینی پزی استفاده کنید. سپس تمام مواد گفته شده را به جز آرد و بیکینگ پودر و شکلات داخل کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ با مواد مخلوط شود.

مرحله دوم: افزودن آرد

در ادامه آرد را اضافه کنید و هم بزنید و حتما دقت کنید از آرد سفید قنادی استفاده کنید و بیشتر از مقدار گفته شده مصرف نزنید چون خمیر باید حالت چسبناک و چسبنده دارد و بعد روی خمیر را بپوشانید و برای نیم ساعت به خمیر استراحت دهید تا چسبندگی خمیر کم شود.

 

مرحله سوم: باز کردن خمیر

در ادامه باید خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و سطح کار را آرد پاشی کنید و هر قسمت را با وردنه به اندازه پیش دستی باز کنید و شکلات تخته ای خرد شده روی خمیر قرار دهید و تا بزنید روی هم یعنی قسمت دوم خمیر را روش قرار دهید و خوب لبه ها را به هم بچسبانید و با چاقو به صورت پیتزا مثلثی برش بزنید و هر تکه را خوب بررسی کنید که از طرف بهم چسبیده باشد و در حین سرخ شدن باز نشود.

 

مرحله چهارم: سرخ کردن

داخل یک تابه کمی روغن ریخته تا داغ شود  بعد پیراشکی را داخل روغن قرار دهید و بگذارید یک طرف پخته و طلایی شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و به دلخواه در انتها با شکلات ذوب شده تزیین کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied