شمانیوز
شما نیوز

کوفته کدو

طرز تهیه کوفته کدو سبز

پخت کوفته سبز خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه کوفته کدو سبز

به گزارش شمانیوز: کوفته ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید این بار بدون نیاز به گوشت این کوفته خوشمزه را تهیه کنید. این کوفته برای کشور ترکیه می باشد و به آن کوفته کدونخود نیز می گویند و برای کسانی که منع مضرف گوشت دارند گزینه خوبی می باشد و شما می توانید با سبزیجات مختلف این کوفته را تهیه کنید. این کوفته را می توانید برای نهار یا شام به راحتی تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید و به همراه نان تازه و سبزیجات میل کنید. 

 

مواد لازم
نخود پخته ۱ لیوان
کدو سبز ۲ عدد
آرد ۱/۲ لیوان
نمک ۱ ق غذا خوری
فلفل سیاه ۱ ق غذا خوری

فلفل دلمه ساطوری شده ۲ ق غذا خوری

جعفری خرد شده ۲ ق غذا خوری
سیر ۵ الی ۶ حبه
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

 

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید نخود را از ۱۲ ساعت قبل خیس کنید تا نفخ نخود گرفته شود دقت کنید و حتما در این زمان باید

 

آب نخود را عوض کنید تا علاوه بر گرفتن نفخ راحت تر پخته شود. سپس نخود را به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد آبکش کنید.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه کدو سبز را پوست بگیرید و رنده درشت یا ریز بزنید و آب کدو را با دست بگیرید. سیر ها را پوست بگیرید و به همراه نخود پخته شده از چرخ گوشت رد کنید و یا می توانید به کمک غذاساز یا گوشتکوب برقی مواد را میکس و پوره کنید.

 

مرحله سوم: تهیه مایه کوفته

در ادامه باید کدو رنده شده و نخود پوره شده را داخل یک کاسه بریزید و ادویه ها و فلفل دلمه رنده شده  و جعفری را به آن اضافه کنید و بعد آرد بزنید و مواد را باید حسابی ورز دهید تا کاملا یکدست شود. دقت کنید ورز دادن مواد در اسنجام کوفته بسیار موثر است.

 

مرحله چهارم: سرخ کردن کوفته

در ادامه داخل یک شیرجوش روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود، حالا از مواد کوفته بردارید و در دست شکل دهید و داخل روغن داغ قرار دهید تا طلایی و مغز پخت شود و به همراه نان تازه سرو کنید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied