شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه شیرینی نعنایی مخصوص و خوش طعم

طرز دست کردن شیرینی نعنایی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه شیرینی نعنایی مخصوص و خوش طعم

به گزارش شمانیوز: شیرینی های خشک جزء شیرینی های همیشه محبوب و پر طرفدار می باشد که شما می توانید هر موقع هوس یک شیرینی خانگی کردید این شیرینی ها را تهیه کنید و به دلخواه در فر یا در فر های دست ساز آماده کنید. شیرینی یا شیرینی نعنا یکی از این شیرینی های خشک محبوب است که با اسانس نعنا تهیه می شود و طعم جالب و جدیدی دارد و شما می توانید برای تنوع در شیرینی های خود این بار شیرینی نعنایی تهیه کنید.

 

مواد لازم

پودرقند ۱۵۰ گرم
روغن قنادی ۲۵۰ گرم
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
زرده تخم مرغ کوچک ۲ عدد
اسانس نعناع کمتر از نصف ق چای خوری
آرد ۳۷۰ گرم
نشاسته ذرت ۵۰ گرم
نمک ۱ پنس

 

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

آرد، نمک و نشاسته ذرت را سه بار الک کنید. روغن و پودرقند را ۵ دقیقه بزنید تا روشن و پوک شود، سپس وانیل و زرده تخم مرغ و اسانس نعناع را اضافه کنید و ۲ دقیقه بزنید. میزان اسانس را می توانید بر حسب ذائقه افزایش دهید ولی اسانس بیش از حد باعث تلخی خمیر میشود. به جای اسانس می توانید از حدود ۱ ق چ عرق نعناع استفاده کنید.

 

مرحله دوم: افزودن مواد خشک

مواد خشک الک شده را اضافه کنید و با همزن بزنید تا خمیر نرم و لطیفی شکل بگیرد. خمیر در ابتدا مانند شن می شود و سپس گلوله گلوله میشود، در این مرحله میتوانید آن را با دست جمع کنید و در یک نایلون قرار دهید تا خشک نشود.

 

مرحله سوم: کاتر زدن خمیر

میتوانید خمیر را یکساعت در یخچال استراحت دهید سپس کاتر بزنید یا بلافاصله این کار را انجام دهید. خمیر را بین دو کاغذ روغنی به ضخامت حدود ۱ سانت باز کنید و با کاتر دلخواه برش بزنید. شیرینی ها را با کمی فاصله در سینی فر که کاغذ روغنی انداخته اید بچینید.

 

طرز تهیه شیرینی نعنایی

مرحله سوم: پخت شیرینی نعنایی

سینی را برای حدود ۲۰ دقیقه در فر یک ربع گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا بپزند. زمان پخت با توجه به سایز شیرینی متفاوت خواهد بود، در نهایت شیرینی نباید تغییر رنگ محسوسی داشته باشد. بعد از پخت، حداقل ۱ ساعت در محیط قرار دهید تا کاملا خنک شوند. بعد از خنک شدن، در برگ ها عسل روان شده بریزید و با خلال پسته خرد و پودر شده تزیین کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی