شمانیوز
شما نیوز

باقلوا

طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا خانگی با گردو و پسته

طرز درست کردن باقلوا با خمیر یوفکا در ادامه این آموزش خوشمزه را ازدست ندهید .

طرز تهیه باقلوا با خمیر یوفکا خانگی با گردو و پسته

به گزارش شمانیوز: یکی از شیرینی هایی است که در کشورهای شرقی مانند ترکیه و ایران، بسیار محبوب و خوشمزه است. این شیرینی با استفاده از موادی مانند آرد، شکر، روغن، تخم مرغ و مغز پسته تهیه می شود ولی وقتی قرار است از خمیر یوفکا استفاده کنید نیازی به خمیر نیست و شما می توانید خیلی راحت این خمیر در خانه خود تهیه کنید و یا می توانید از مدل های آماده استفاده کنید که در برش های گرد و مستطیل در بازار موجود است. شما می توانید مواد میانی را باتوجه به ذائقه خود تغییر دهید.

مواد لازم

خمیر یوفکا یک بسته
کره آب شده یک پیمانه
گردو خرد شده یک پیمانه
پسته خرد شده یک پیمانه
شکر یک پیمانه
آب ۱/۲ پیمانه
عسل ۱/۲ پیمانه
آبلیمو ۱ ق غذا خوری

 

 

 

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا، فر را در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید. گردو خرد شده، پسته خرد شده و شکر را در یک کاسه مخلوط کنید. یک ظرف پیرکس را با توجه به سایز خمیر خود انتخاب کنید و با کره خوب کف آن را چرب کنید، اگر ظرف گرد است می توانید خمیر را گرد برش بزنید.

 

مرحله دوم: چیدن لایه

چهار برگ خمیر یوفکا را در قالب پخت قرار دهید و هر برگ را با کره آب شده بریزید. یک لایه از مخلوط گردو و پسته را روی خمیر یوفکا بریزید. چهار برگ دیگر از خمیر یوفکا را روی لایه گردو و پسته قرار دهید و هر برگ را با کره آب شده بریزید. یک لایه دیگر از مخلوط گردو و پسته را روی خمیر یوفکا بریزید. به همین ترتیب ادامه دهید تا ظرف پر شود و بعد به شکل مستطیل یا الماس برش بزنید

 

مرحله سوم: پخت باقلوا

ظرف را داخل فر از قبل گرم شده برای ۳۵-۴۰ دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود. در همی حین که باقلوا در حال پخت است باید شربت را تهیه کنید برای این کار آب، عسل و آبلیمو را در قابلمه مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. حرارت را کم کنید و مخلوط را به مدت حدود ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس شربت را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

 

مرحله چهارم: تهیه باقلوا با خمیر یوفکا

وقتی باقلوا آماده شد، آن را از فر بیرون بیاورید و به مدت حدود ۵ دقیقه در قالب پخت روی سطح صاف قرار دهید تا خنک شود. سپس با استفاده از یک کارد، باقلوا را به شکل الماس برش دهید. در نهایت، شربت خنک شده را بر روی باقلوا بریزید و آن را برای حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا شربت به خوبی جذب شود و باقلوا خنک و شیرین شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied