شمانیوز
شما نیوز

پیراشکه پوفکی

طرز تهیه پیراشکی پفکی با طعم جعفری و سیر بدون خمیرمایه

درست کردن پیراشکی پفکی و خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه از دست ندهید .

طرز تهیه پیراشکی پفکی با طعم جعفری و سیر بدون خمیرمایه

به گزارش شمانیوز: پیراشکی پفکی یکی از روش های تهیه پیراشکی می باشد که بسیار ترد و خوشمزه و تو خالی می باشد و یک ایده بسیار خوب برای شام و نهار است زیرا با طعم جعفری و سیر می باشد و مخصوص روز های می باشد که دنبال یک غذای خوشمزه و نونی می گردید. برای تهیه این پیراشکی پفکی نیازی به فر ندارید و می توانید داخل روغن سرخ کنید و با سس دلخواه سرو کنید. پیراشکی پفکی به دلیل بافتی که دارد به این اسم مشهور است و یک گزینه خوب برای مهمانی و تولد ها نیز می تواند باشد. برای خمیر این پیراشکی نیازی به خمیر مایه ندارید و با ماست می توانید آن را به راحتی تهیه کنید.

 

مواد لازم برای پیراشکی پفکی

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • ماست همزده ۱/۲ پیمانه
  • سیر ۵ حبه
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • جعفری خرد شده ۳ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • آرد ۳۰۰ گرم
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری

 

مرحله اول: آماده سازی مواد

تخم مرغ را به همراه ماست و سیر پوست کنده و پوره شده و مقداری نمک داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی یا برقی بزنید تا یکدست شود و تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. جعفری را پاک کنید و بشورید و ساطوری ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

 

مرحله دوم: افزودن آرد

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع شود. در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۳ الی ۴ دقیقه خمیر را ورز دهید تا نرم و لطیف شود. این خمیر نیازی به استراحت دهید.

 

مرحله سوم: سرخ کردن پیراشکی پفکی

خمیر را روی سطح آردپاشی شده باز کنید و با یک کاتر گرد برش بزنید. داخل یک شیرجوش روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد دانه دانه خمیر های برش زده را داخل روغن قرار دیهد و روی آن روغن بریزید و صبر کنید تا پف کند و طلایی شود و بعد در انتها روی دستمال روغنی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و بعد با سس دلخواه سرو کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied