شمانیوز
شما نیوز

امیرارسلان مطهری

امیرارسلان مطهری گیتار را با خودش برد| زندگینامه جنجالی این بازیکن سابق استقلال را بخوانید

امیرارسلان مطهری که طی روزهای گذشته خبر جدایی‌اش از استقلال خبرساز شده بود؛ بالاخره از استقلال جدا شد. در ادامه بیوگرافی وی را می خوانیم.

امیرارسلان مطهری گیتار را با خودش برد| زندگینامه جنجالی این بازیکن سابق استقلال را بخوانید

به گزارش شمانیوز، امیرارسلان مطهری (زادهٔ ۱۹ اسفند ۱۳۷۱ در گرمسار) بازیکن فوتبال ایرانی است که برای استقلال در لیگ برتر خلیج فارس و در پست مهاجم بازی می‌کرد. امیرارسلان مطهری در شهر گرمسار به دنیا آمده است، فوتبال را مثل همه از کوچه و خیابان شروع کرد تا اینکه در سال 1387 وقتی 16 ساله بود در تیم استیل آذین تست داد.امیرارسلان مطهری فوتبال خود را از زیر ۱۹ سال استیل آذین شروع کرد و پس از آن به داماش تهران پیوست. امیرارسلان مطهری مدتی را هم به بازی در تیم زیر ۲۱ سال مقاومت تهران بازی کرد و بعد از آن نیز با بازی خوب خود از موجبات قهرمانی زیر ۲۱ ساله‌های نفت در فصل ۹۳–۱۳۹۲ مسابقات لیگ برتر آسیا ویژن تهران شد.

نفت تهران

مطهری در ۲۴ مه ۲۰۱۴ با قراردادی سه ساله به نفت تهران پیوست.او اولین بازی خود را در ۷ اوت ۲۰۱۴ در برابر راه‌آهن به عنوان بازیکن تعویضی حسین ابراهیمی انجام داد و اولین گل خود را هم در برابر گسترش فولاد زد، که این بازی با نتیجه ۱–۱ تساوی خاتمه یافت.در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۱۵، مطهری با زدن گل پیروزی نفت در برابر الشباب، اولین پیروزی باشگاه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را رقم زد.

حضور ارسلان مطهری در تیم ملی جوانان

او در تیم ملی فوتبال زیر ۲۲ سال ایران در مسابقات قهرمانی زیر ۲۲ سال ای‌اف‌سی ۲۰۱۳ حضور داشت و دو بازی در برابر زیر ۲۲ سال ژاپن و زیر ۲۲ سال استرالیا انجام داد.او در تمرین تیم ملی فوتبال امید ایران برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ توسط نلو وینگادا دعوت شد.نام وی در لیست تیم امید در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال ای‌اف‌سی ۲۰۱۶ حضور داشت. او بعنوان بهترین بازیکن قهرمانی فوتبال زیر ۲۳ سال غرب آسیا ۲۰۱۵ انتخاب شد. مطهری در این تورنمنت ۳ گل به ثمر رساند که یکی از آنها در بازی فینال در برابر سوریه بود که ایران ۰–۲ پیروز شد. در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶، مطهری در فینال گل نخست ایران را در برابر سوریه به ثمر رساند و به نخستین قهرمانی ایران در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال ای‌اف‌سی ۲۰۱۶ کمک کرد.

دعوت به تیم ملی بزرگسالان

مطهری در مه ۲۰۱۵ توسط کارلوس کیروش به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

سانحه رانندگی امیرارسلان مطهری

ارسلان مطهری در محور شریف‌آباد به شهرستان پاکدشت دچار سانحه رانندگی شد. پدر امیر ارسلان مطهری با تایید خبر تصادف پسرش اظهار کرد: اتومبیل امیر ارسلان در نزدیکی شریف آباد واژگون شد و بلافاصله به بیمارستان اعزام شد و آنجا اقدامات درمانی اولیه برای فیکس کردن گردن و کمرش انجام گرفت. شکر خدا امیر ارسلان مشکل حاد دیگری نداشته و امیدواریم از ناحیه کمر هم که احساس ناراحتی می کند با مشکل حادی مواجه نشده باشد. در حال حاضر بنده کنار اتومبیل هستم و قرار است امیر ارسلان را از بیمارستان زعیم پاکدشت به بیمارستانی در تهران اعزام کنند.

ازدواج امیرارسلان مطهری

امیرارسلان مطهری هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

ورود به استقلال

امیر ارسلان مطهری در نهایت ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ با عقد قرارداد ۱/۵ ساله به استقلال تهرانی پیوست که فرهاد مجیدی سرمربی‌گری آن را به عهده داشت.

ارسلان مطهری

 

10 لحظه ویژه ارسلان مطهری در استقلال؛ «گیتار» را با خودت نبر!

بازیکنی که توسط هواداران پرستیده می‌شد و شایستگی رفتار و پایان بهتری را داشت. این بار برخلاف دوران ساپینتو، به شماره 72 فرصت داده نشد تا بازهم خودش را اثبات و توانایی‌هایش را نشان دهد.  10 لحظه از این همکاری تقریبا 4 ساله به عنوان یادگاری‌های مطهری در استقلال، در ادامه انتخاب شده است.

* دبل در دربی

  ارسلان مطهری در چهارمین بازی‌اش برای استقلال در لیگ برتر، برابر پرسپولیس قرار گرفت؛ بازی برگشت لیگ نوزدهم. و زننده هر دو گل تیم مجیدی در این بازی شد. 

* بعد از 267 روز

  267 روز طول کشید تا مطهری یک بار دیگر برای استقلال گل بزند. گلی که ارزش زیادی داشت: فتح سوپرجام. مردی که حتی روی نیمکت هم نمی‌نشست، وارد ترکیب اصلی شد و با یک ضربه سر، جام دومش را با استقلال فتح کرد.

* شروع با دبل

  اولین گلهای مطهری برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا زده شد. او برابر الریان در دقایق پایانی وارد زمین شد درحالیکه تیمش با 3 گل جلو بود. مطهری بعد از کری با دروازه‌بان رقیب، دروازه او را 2 بار باز کرد و برد استقلال را 5گله کرد.

* ژوکر طلایی

  برابر نفت مسجدسلیمان بود که از اولین گل مطهری برای استقلال در لیگ برتر رونمایی شد. او که چند روز قبل به استقلال پیوسته بود، جانشین دیاباته مصدوم شد و دقایقی بعد با یک ضربه زمینی دروازه رقیب را باز و بازی را به تساوی کشید.

* گره باز شد

  کار استقلال برابر پیکان در جام حذفی به مشکل خورده بود. بازی در 90 دقیقه بدون گل تمام شد و حالا کار به وقت‌های اضافه کشیده بود. مطهری از روی نیمکت بلند شد، به زمین رفت و با یک ضربه فوق‌العاده تک گل بازی را زد.

* جشن با گیتار

  ورزشگاه پر از جمعیت آزادی، میزبان جشن قهرمانی استقلال در لیگ 21 بود. و اوج این هیجان، وقتی بود که ارسلان مطهری با عینک دودی به چشم و گیتاری در دست وارد زمین چمن شد. این قطعا به یادماندنی‌ترین لحظه مطهری در استقلال است.

* شادی قبل از گل

  مطهری در آخرین بازی فصل قبل، صحنه‌ای را رقم زد که نشان می‌داد او چقدر به مهدی قایدی اطمینان دارد. توپ با ضربه سر مطهری به قایدی رسید و او را با دروازه‌بان تراکتور تک به تک کرد. مطهری اما قبل از گل شدن توپ، دستانش را به نشانه شادی بالا برد.

ارسلان مطهری

* من برگشتم

  بازی با هوادار، تولد دوباره مطهری بود. بازیکنی که در 10 بازی قبلی به ندرت بازی می‌کرد و بیشتر زمانش در تمرینات را پشت دروازه می‌گذراند، بالاخره خودش را به ساپینتو ثابت کرد. او در ترکیب اصلی قرار گرفت و پاس تک گل بازی را به محبی داد.

* چه گلی

  مطهری تنها 3 دقیقه قبل وارد زمین شده بود. پشت محوطه جریمه استقلال، رضاوند با یک پاس کوتاه، مطهری را صاحب توپ کرد. گیتاریست با توپ تا درون محوطه صنعت نفت حرکت کرد، دروازه‌بان را دریبل زد و تور را لرزاند.

* آخرین صحنه: گریه

  آخرین فریم ماندگار از دوران ارسلان مطهری در استقلال مربوط است به حضورش در دربی فینال جام حذفی فصل قبل. مردی که آمده بود رکورد بشکند، خیلی زود مصدوم شد و با چشمانی گریان زمین بازی را ترک کرد. آن لحظه، کسی فکر نمی‌کرد ارسلان مطهری دیگر در دربی نباشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied