شمانیوز
شما نیوز

شیرینی

طرز تهیه شیرینی موسوی اورمیه سنتی

طرز درستیرینی سنتی ارومیه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید. کردن یم ش

طرز تهیه شیرینی موسوی اورمیه سنتی

به گزارش شمانیوز : شیرینی ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید آن ها را برای مراسمات مختلف در خانه تهیه کنید. شیرینی موسوی یکی از شیرینی های سنتی و قدیمی آذربایجان مخصوصا ارومیه است و این شیرینی بیشتر در مراسمات و عروسی های بسیار پر طرفدار است و بافت لطیف و نرمی دارد که جزء عالی تریت شیرینی های سنتی به حساب می آید و شما می توانید این شیرینی مجلسی را در خانه تهیه کنید. با این مقدار مواد گفته شده شما ۴۰ عدد شیرینی خواهد داشت که می توانید مواد را نصف کنید و در مقدار کمتری این شیرینی را تهیه کنید. 

مواد لازم
تخم مرغ ۲ عدد
کره یا روغن جامد ۲/۳ لیوان
پودر قند ۲/۳ لیوان
آرد سفید ۳ لیوان
ماست ۲/۳ لیوان
بیکینگ پودر ۱/۴ ق چای خوری
جوش شیرین ۱/۴ ق چای خوری
وانیل ۱/۳ ق چای خوری
خرفه به مقدار لازم

مرحله اول: هم زدن کره

ابتدا باید کره و پودر قند را با همزن برقی برای ۳ دقیقه هم بزنید تا پوک و کرم رنگ شود، دقت کنید در طول هم زدن دورگیری کنید تا بوی خامی کره گرفته شود و مواد به صورت یکدست هم بخورد و بعد در ظرفی دیگر ماست جوش شیرین و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و برای ۵ دقیقه زمان دهید تا پف کند.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ و وانیل را به مواد کره اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید تا یکدست شد و بعد آرد را سه بار الک کرده طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و روی خمیر را پوشانده و برای ۱۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید و سپس مواد را داخل قیف ریخته و کف سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله سوم: پخت شیرینی موسوی

در ادامه باید از مواد داخل سینی پایپ کنید و با اشق یا انگشت چرب شده روی شیرینی ها را صاف کنید و پودر پسته یا خرفه روی آن بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ زمان دهید تا پخته شود و بعد از پختن صبر کنید تا از داغی افتاده و از روی سینی جدا کنید و سرو کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی