شمانیوز
شما نیوز

جراحی زیبایی

ایران، جزوء 3 کشور اول جهان در جراحی زیبایی| چهره اصیل ایرانی در حال تغییر است

آمار‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد که ایران جزو سه کشور اول جهان در خصوص جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود.

ایران، جزوء 3 کشور اول جهان در جراحی زیبایی| چهره اصیل ایرانی در حال تغییر است

به گزارش شما نیوز، فایننشال‌تایمز به تازگی گزارشی منتشر کرده از «سونامی» جراحی‌های زیبایی در ایران. سونامی‌ای که نه تنها مرزهای زیبایی، بلکه رویکرد اخلاقی جامعه را به چالش می‌کشد.۲۹شهریور امسال رئیس انجمن جراحان زیبایی و پلاستیک ایران اعلام کرده بود: «چهره اصیل ایرانی در حال تغییر است».

و در همان زمان عنوان کرده بود که مهار نشدن سونامی جراحی زیبایی علاوه بر آسیب‌های اجتماعی و تغییر قیافه‌ها، باعث آسیب جدی به حوزه درمان و بلعیدن منابع انسانی و مالی سلامت کشور می‌شود.در گزارش فایننشال‌تایمز آمده که «۳۲۰هزار عمل زیبایی در ایران در سال۲۰۲۲ انجام شده است.» 

اما پرس و جوی «دنیای‌اقتصاد» از سازمان نظام پزشکی ایران نشان می‌دهد در این زمینه اصلا آمار دقیقی وجود ندارد. 

به قول رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران این آمارها تنها «نوک کوه یخ» است و احتمال می‌رود ایران جزو پنج کشور دنیا در انجام عمل‌های زیبایی باشد.

این در حالی است که پیش از این زیبا ایرانی، نایب‌رئیس و دبیر انجمن روانشناسی سلامت ایران به «ایرنا» گفته بود: «آمار‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد که ایران جزو سه کشور اول جهان در خصوص جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود.»

به‌طور خلاصه باید بگویم که علت اصلی گرایش به جراحی‌های زیبایی عوامل روان‌شناختی است که به‌دلیل عزت‌نفس پایین، فقدان تصورات مثبت از خود، بدریختی بدنی و کسب توجه عمومی انجام می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied