شمانیوز
شما نیوز

منابع آزمون استخدام آموزش و پرورش

آخرین تغییرات منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 ثبت نام می کنند، باید برای قبولی در آزمون منابع عمومی و اختصاصی رشته شغلی انتخابی را مطالعه کنند تا بتوانند با آمادگی کامل در جلسه آزمون حاضر شوند. منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ به سه دسته عمومی، اختصاصی و تخصصی تقسیم شده است.

آخرین تغییرات منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

به گزارش شمانیوز: لیست منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ هر ساله از طرف سازمان سنجش منتشر می شود. داوطلبانی که علاقه مند به استخدام در شغل های دبیری و فرهنگی آموزش و پرورش هستند می بایست پس از ثبت نام در آزمون استخدامی، منابع استخدامی آموزش و پرورش را به صورت کامل مطالعه کنند و برای شرکت در آزمون تستی در روز تعیین شده، آماده شوند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 به سه دسته عمومی، اختصاصی و تخصصی (حرفه ای) تغییر یافته است. 

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ از سه بخش منابع عمومی، اختصاصی و تخصصی تشکیل شده است که منابع عمومی آزمون های استخدامی بین تمامی رشته های شغلی آموزش و پرورش مشترک بوده و تنها تفاوت در دیگر حیطه های این آزمون ها می باشد. در ادامه مقاله به منظور تسهیل روند مطالعه و برنامه ریزی داوطلبان، به تفکیک مواد امتحانی عمومی و اختصاصی و تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 را بیان کرده ایم.

مواد امتحانی عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

داوطلبان پس از تکمیل فرم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ و دریافت کد رهگیری و شماره پرونده خود، وارد مرحله آمادگی برای شرکت در آزمون کتبی و تستی می شوند. شرکت کنندگان آزمون استخدامی سال جاری از روز ثبت نام تا روز برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1403، جهت مطالعه منابع معرفی شده فرصت دارند.

منابع عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ همانند سال های گذشته نبوده و تفاوت هایی برای این منابع این آزمون اعمال شده است. داوطلبان متقاضی استخدامی دبیری سال جاری در تمامی رشته و محل های شغلی باید منابع مرتبط با این مواد آزمون را مطالعه کنند.

منابع عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش معمولا همزمان با آغاز زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش و با انتشار دفترچه راهنمای این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. در این بخش از مقاله مواد امتحانی عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده قرار گرفته است.

حیطه عمومی آزمون آموزگاری و دبیری و هنرآموز

تاریخ و فرهنگ تمدن خدمات متقابل ایران و اسلام

مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران

تعلیم و تربیت اسلامی مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی -عمومی جمهوری اسلامی - بخش دوم مبانی،

قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی-عمومی

معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی همرزمان امام حسین

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (بخش اول) 

دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی قانون اساسی کشور 

وصیتنامه الهی سیاسی امام خمینی

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 

توانایی های عمومی و ذهنی 

با توجه به اینکه مواد امتحانی عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش تغییر کرده و بر اساس آخرین جزئیات اعلام شده، منابع به طور کامل در این بخش تغییرات اساسی داشته که در این قسمت برای دانلود قرار داده شده است.

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دارند، می توانند برای اطلاع از جزئیات منابع آزمون، منابع آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ را دانلود کرده و مطالعه کنند.

مواد امتحانی اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش موظف هستند برای شرکت در آزمون سال 1403 علاوه بر مواد آزمونی عمومی معرفی شده، منابع اختصاصی تعیین شده برای هر یک از رشته های شغلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش را نیز مطالعه کنند.

مواد آزمون اختصاصی تعیین شده برای هر رشته شغلی متناسب با ماهیت آن رشته و هم چنین متناسب با دروس رشته های تحصیلی مجاز به ثبت نام هر رشته شغلی، تعیین می شود. داوطلبان پس از انتخاب رشته شغلی مورد نظر خود می بایست، منابع اختصاصی تعیین شده آن رشته را بررسی و تهیه کنند.

حیطه اختصاصی آزمون آموزگاری، دبیری و هنرآموز

روش ها و فنون تدریس سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی

اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش روانشناسی تربیتی 

روانشناسی رشد و اختلالات یادگیری

داوطلبان متقاضی آزمون استخدامی آموزش و پرورش بهتر است که با اطلاع از زمان دقیق برگزاری و محاسبه مهلت ارائه شده برای مطالعه خود، برنامه ریزی صحیحی را برای مطالعه منابع معرفی شده در نظر بگیرند. 

مواد امتحانی تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

با توجه به جدیدترین اطلاعیه منتشر شده، مواد امتحانی آزمون استخدامی آموزش و پرورش بخش سومی به نام مواد امتحانی تخصصی خواهد داشت. این قسمت نیز دارای منابعی بوده که در این بخش از مقاله به ارائه مواد امتحانی تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ پرداخته شده است. 

لازم به ذکر است که در این بخش مواد امتحانی تخصصی آزمون به صورت خلاصه و بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده و مواد امتحانی تخصصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش دبیری و آموزگاری 1403 به صورت زیر می باشد. 

منابع تخصصی آزمون دبیری 

دبیر فرهنگ و هنر دبیر مطالعات اجتماعی دبیر زبان و ادبیات فارسی

دبیر علوم تجربی - شیمی دبیر علوم تجربی - فیزیک دبیر علوم تجربی - زیست شناسی 

دبیر عربی دبیر حکمت و معارف اسلامی دبیر ریاضی

دبیر زبان انگلیسی دبیر کار و فناوری دبیر تربیت بدنی  

هنرآموز امور زراعی و باغی هنرآموز امور دامی هنرآموز علوم دریایی

هنرآموز مکانیک خودرو / موتور های دریایی هنرآموز صنایع چوب و مبلمان هنرآموز برق (الکترونیک / الکتروتکنیک / مکاترونیک)

هنرآموز تاسیسات مکانیکی هنرآموز ماشین ابزار هنرآموز شبکه و نرم افزار رایانه 

هنرآموز صنایع شیمیایی هنرآموز صنایع فلزی هنرآموز طراحی و دوخت

هنرآموز ساختمان هنرآموز (گرافیک - نقاشی - فتوگرافیک) هنرآموز ماشین های کشاورزی

هنرآموز تربیت کودک هنرآموز صنایع غذایی هنرآموز پویانمایی

هنرآموز متالورژی هنرآموز حسابداری هنرآموز صنایع دستی و هنرهای سنتی

هنرآموز سرامیک هنرآموز حمل و نقل هنرآموز امور معدن

در بخش زیر منابع تخصصی آزمون استخدامی آموزگاری برای داوطلبان قرار داده شده است. 

مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی علوم تجربی دوره ابتدایی 

راهنمای معلم علوم تجربی (پایه 

با توجه به اینکه ظرفیت های اعلامی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای هر رشته محل و در هر شهری متفاوت می باشد و داوطلبان می بایست نسبت به انتخاب رشته در شهر بومی خود اقدام نمایند، پیشنهاد می شود با مطالعه مقاله زیر از اطلاعات کافی ظرفیت های اعلام شده در هر شهر مطالع شوید.

اگر پس از مطالعه مقاله منابع استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ در این خصوص نیاز به کمک دارید، کارشناسان و مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند با استفاده از تجربیات خود شما را از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی راهنمایی نمایند. همچنین به داوطلبان پیشنهاد می شود با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا از آخرین اخبار این حوزه مطلع شوید.

سوالات متداول

1- ✔️ منابع عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ شامل کدام مباحث می شود؟

✔️ منابع عمومی این آزمون شامل چند مبحث از جمله زبان و ادبیات فارسی، مهارت های فناوری اطلاعات و ... بوده که به صورت کامل این منابع در متن مقاله ارائه شده است.

2- ✔️ آیا منابع اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای تمامی رشته های شغلی یکسان است؟

✔️ همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است، منابع اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای هر یک از رشته های شغلی ارائه شده متفاوت است

3- ✔️ منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 در چه تاریخی اعلام می شود؟

✔️ منابع عمومی و منابع اختصاصی و تخصصی این آزمون معمولا همزمان با آغاز مهلت نام نویسی آزمون آموزش و پرورش مشخص می شود که به محض اعلام شدن لیست منابع در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied