شمانیوز
شما نیوز

کیک خیس

طرز تهیه براونی شکلاتی غلیظ خیس با فر و بدون فر

طرز درست کردن یک کیک خیس خخوشمزه این اموزش رااز دست ندهید .

طرز تهیه براونی شکلاتی غلیظ خیس با فر و بدون فر

به گزارش شمانیوز: یکی از انواع کیک ها می باشد که شیرین و خوشمزه است و بیشتر در قالب مربع یا مستطیل پخته و برش خورده می شود و بافت آن کمی متفاوت با دیگر کیک ها می باشد اما براونی در اواخر قرن ۱۹ در ایالات متحده و در نیمه قرن ۲۰ در کانادا رواج پیدا کرد. اغلب بروانی شکلاتی با خامه یا بستنی سرو می شود و برای تزئین بیشتر پودر قند یا کاکائو روی آن الک می کنند اما اولین بار برای توصیف بروانی در سال ۱۸۹۶در کتاب بوک بوستون اشاره شد و بعد در سال ۱۸۹۹ در کتاب Machias منتشر شد. اما این شیرینی در ضخامت کم تهیه می شود و شاید با کیک خیس آن را اشتباه بگیرید ولی بافت این بروانی شکلاتی با کیک خیس متفاوت است و یکی از محبوب ترین ها در آمریکا می باشد شما می توانید بروانی شکلاتی را با فر و بدون فر و یا در مایکروفر تهیه کنید که ما هر دو روش را امروز به شما یاد خواهیم داد.

مواد لازم

آرد ۱ پیمانه معادل ۱۳۰ گرم
شکر سفید ۱ پیمانه معادل ۲۰۰ گرم
شکر قهوه ای ۱/۲ پیمانه معادل ۱۰۵ گرم
کره ۱۵۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
پودر کاکائو ۱/۳ پیمانه معادل ۳۵ گرم
شکلات تلخ ۱۵۰ گرم
شکلات ۵۰ گرم
نمک ۱/۲ ق چای خوری
بیکینگ پودر ۱/۲ ق چای خوری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا قبل از شروع کار همه مواد را در دمای محیط قرار دهید سپس آرد و نمک و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس کره را ذوب کنید و بعد ۱۵۰ گرم شکلات را بن ماری کنید و یا برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود سپس در دمای محیط قرار تا از داغی بیفتد.

 

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه شکر سفید و شکر قهوه ای داخل کاسه ریخته و به آن وانیل اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه خوب بزنید سپس کره ذوب شده و شکلات بن ماری شده را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

 

مرحله سوم: تهیه مایه براونی شکلاتی

اما در ادامه مخلوط آرد الک شده را اضافه کنید حالا با لیسک به آرامی و به صورت دورانی هم بزنید تا خوب مخلوط شوند سپس یک قالب مربع ۲۰ سانتی که از قبل چرب کرده و کاغذ روغنی انداختید را آماده کنید و مایه براونی شکلاتی را داخل قالب بریزید.

مرحله چهارم: پخت براونی شکلاتی خیس با فر و مایکروفر

در ادامه ۵۰ گرم شکلات را که برای رویه براونی بود با چاقو خرد کنید روی براونی بریزید سپس در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه و برای ۳۰ الی ۳۵ دقیقه داخل فر قرار داده سپس با کمک کاغذ روغنی اطراف آن براونی را خارج کنید و بعد از خنک شدن برش بزنید و با برش های بستنی وانیلی سرو کنید و یا پودر قند بپاشید و یا می توانید در مایکروفر با دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا پخته شود همین که لایه بالایی پوسته شده و زمانی که دست روی کیک زدید و فرو رفتگی پیدا کرد یعنی باید از فر یا مایکروفر خارج کنید.

 

مرحله پنجم: تهیه براونی شکلاتی بدون فر

برای پخت براونی بدون فر باید از ماهیتابه دو طرف استفاده کنید و کف آن را چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته و بگذارید تا کمی روی شعله پخش کن گرم شود سپس مایه براونی را ریخته و درب تابه را گذاشته و روی شعله پخش کن به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید و بعد از آن چک کنید و اگر روی آن ترک خورده بود کافی می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied