شمانیوز
شما نیوز

حلوای زعفرانی

برای ماه رمضان یک حلوای خاص و متفاوت درست کن | طرز تهیه حلوا زعفرانی خوشمزه +فیلم

در ویدیو زیر به شما طرز تهیه یک حلوا زعفرانی خوشمزه و جدید را آموزش را می دهیم.

برای ماه رمضان یک حلوای خاص و متفاوت درست کن | طرز تهیه حلوا زعفرانی خوشمزه +فیلم

به گزارش شمانیوز :حلوا زعفرانی جز یکی از انواع دسرها و حلواهای خوشمزه ایرانی است. حلوا زعفرانی را به روش های مختلفی تهیه میکنند. شما میتوانید حلوا زعفرانی خیلی راحت و سریع در خانه درست کنید. این حلوا زعفرانی خوشمزه مناسب برای روزهای ماه رمضمان است. برای طرز تهیه حلوا رعفرانی همراه ما باشید. 

 

موادلازم 

آب: دو لیوان

 شکر: دو لیوان

گلاب: یک چهارم لیوان

دو الی سه قاشق

هل: نوک قاشق چای خوری

آرد: دو لیوان

روغن مایع: یک لیوان

کره یا روغن جامد: پنجاه گرم

پودر نارگیل یا پودر پسته یا گل محمدی و…

طرز تهیه

 ابتدا شهد حلوا را درست می کنیم که برای اینکار در یک قابلمه دو لیوان «آب»، دو لیوان «شکر»، یک چهارم لیوان «گلاب» و دو الی سه قاشق «زعفران دم کرده غلیظ» اضافه می کنیم (اگر دوست داشتیدنوک قاشق چایخروی هم حل بزنید) و خیلی کم مواد را هم میزنیم سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم شکر با حرارت داخل آب حل شود، فقط هر از گاهی شکر را خیلی کم هم بزنید تا داخل قابلمه ته نشین نشود

 رفته رفته با جوشیدن آب، «شکر» داخل آب حل می شود، وقتی کاملا شفاف شد، نیازی نیست که شهد بجوشد و غلیظ شود، شعله را خاموش می کنیم.

 برای تهیه حلوا، داخل یک تابه دو لیوان «آرد» را الک می کنیم و بعد روی حرارت متوسط شروع می کنیم به تفت دادن آرد تا جایی که بوی خامی آرد گرفته شده و بوی خوب آرد بلند شود، وقتی آرد شروع به تغییر رنگ دادن کرد، تفت دادن را متوقف می کنیم سپس آرد را از داخل تابه جدا کرده و دوباره داخل تابه الک می کنیم.

 حالا پنجاه گرم «کره یا روغن مایع» را به آرد اضافه می کنیم و تا جایی که کاملا یکدست شود، هم میزنیم و در آخر شهد را که آماده کردیم آرام آرام در حین همزدن به موادمون اضافه کرده و روی حرارت کم مرتب هم میزنیم تا رفته رفته غلیظ تر شده و حلوامون به اصطلاح جمع شود که در این مرحله پایان کار است.

 می توانید حلوا را به شکل های مختلف سرو کنید، مثلا برای سرو تک نفره می توانید از اسکوپ استفاده کرده یا در بشقاب به اندازه دلخواه شکل بدهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied