شمانیوز
شما نیوز

کیک لیوانی

درست کردن یک کاپ کیک شکلاتی لیوانی | در 1دیقه کیک شکلاتی درست کن

طرز درست کردن یک کاپ کیک شکلاتی لیوانی خوشمزه و عالی این آموزش را از دست ندهید.

درست کردن یک کاپ کیک شکلاتی لیوانی | در 1دیقه کیک شکلاتی درست کن

به گزارش شمانیوز: کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای یکی از روش ها بسیار خوب و ساده برای تهیه یک کاپ کیک سریع می باشد که در کمتر از چند دقیقه یک کیک فوری بی نظیر خواهید داشت. اگر در خانه ماکروفر و سولاردم دارید و فقط از گرم کردن از آن استفاده می کنید، این کیک بی نظیر را داخل ماکروفر قرار دهید و مشاهده کنید که می توانید با ماکروفر و سولاردم چقدر مدل های مختلفی از غذا ها را بپزید. سولاردم و ماکروفر به دلیل ایجاد حرارت بسیار بالا می توانید به سرعت کیک و غذا ها را بپزند و بهتر است از این ویژگی زمانی که دوست دارید یک کاپ کیک سریع داشته باشید ولی زمانی برای تهیه آن ندارید استفاده کنید. کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای را می توانید در فر یا فر دست ساز به روی گاز نیز تهیه کنید، ولی زمان بیشتری لازم دارید. کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای در کنار یک اسکوپ بستنی طعمی فوق العاده خواهد داشت. مقدار موادی که گفته می شود برای یک ماگ بزرگ است که می توانید برای دو فنجان متوسط استفاده کنید. کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای بدون تخم مرغ می باشد و حتما پیش گرمایش ماکروفر را بزنید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای

  • آرد ۴.۵ ق غذا خوری
  • شکر ۳ ق غذا خوری
  • شیر ۴.۵ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱/۲ ق چای خوری
  • نمک ۱ پنس
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و صبر کنید تا هم دما شوند. سپس به کمک یک ق غذا خوری و چای خوری همه مواد را اندازه گیری کنید و جدا قرار دهید. ماگ یا ظرف مورد نظر را کمی چرب کنید. ماکروفر را با قدرت ۱۰۰ ماکرو روشن کنید تا کمی گرم شود.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید شکر و آرد را داخل لیوان ریخته و کمی هم بزنید تا مخلوط شوند، سپس پودر کاکائو و نمک و بیکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید. در انتها روغن و شیر را اضافه کنید و با چنگال در حد مخلوط شدن هم بزنید.

 

مرحله سوم: پخت کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای در مایکروفر

در ادامه مواد باید یکدست مخلوط شوند. ماگ یا لیوان را داخل ماکروفر قرار دهید و درب دستگاه را بسته و با قدرت ۱۰۰ درصد یا همان ۹۰۰ درصد سولاردم بگذارید برای ۱ دقیقه کاپ کیک پخته و پف کند. از ماکروفر خارج و با بستنی سرو کنید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک شکلاتی یک دقیقه ای بدون مایکروفر

برای پخت بدون مایکروفر باید لیوان ها را داخل قابلمه قرار دهید و تا نیمه قابلمه آب بریزید به طوری که لیوان تا نیمه داخل آب باشد. سپس روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا کاپ کیک پخته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی