شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

رهایی از قصاص در دقیقه 90| قاتل پس از 10 سال از چوبه دار برگشت

مردی که سال ها به دلیل قتل رفیقش در زندان بود، پس از سال ها از چوبه دار نجات یافت.

رهایی از قصاص در دقیقه 90| قاتل پس از 10 سال از چوبه دار برگشت

به گزارش شمانیوز، قتل به دلیل مشکلات و مسائل مالی شاخه ای از اخبار حوادث را تشکیل می دهد. در برخی از این اخبار حوادث قاتل واقعا از پیش قصدی برای قتل نداشته اما شرایط در یک لحظه از وی قاتل ساخته است. در این پرونده متهم سال‌ها برای نجات از قصاص تلاش می‌کند، به قضات گفت از همان ابتدا از کشتن دوستش پشیمان شده بود.

این قتل سال 92 اتفاق افتاد و ماموران جسد غرق در خون جوانی به نام پویان را در رباط کریم پیدا کردند. زمانی که تحقیقات در این خصوص آغاز شد پلیس پی برد پویان را دوستش مهرداد کشته‌ است. مهرداد که بعد از قتل فرار کرده ‌بود، در نهایت بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد.

متهم بعد از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد. رای صادره در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت و مهرداد برای اجرای حکم قصاص پای چوبه ‌دار برده شد.

این جوان با تلاش مسولان زندان توانست مدتی از اولیای ‌دم وقت بگیرد و در نهایت 10 سال بعد از وقوع قتل رضایت قطعی آنها را به دست آورد.

مهرداد که برای محاکمه به لحاظ جنبه عمومی جرم پای به دادگاه کیفری استان ترهان منتقل شده بود، در جلسه دادگاه گفت: من از پویان مقداری پول طلب داشتم. بارها از او خواستم پولم را پس بدهد؛ اما با قلدری پول را نمی‌داد. من هم یک کلاشنیکف خریدم تا او را بترسانم. روز حادثه با کلاش سراغش رفتم. پویان به جای اینکه بترسد، گستا‌خ‌تر شد و به سمتم حمله کرد. من هم تیراندازی کردم. قصدم از شلیک کشتن او نبود و به شدت از کاری که کردم پشیمان شدم.

متهم گفت: بعد از قتل فرار کردم، چون ترسیده‌ بودم. در این مدت هم اتفاقات تلخ زیادی برایم افتاد.

مهرداد که به جرم خمل مواد در زندان نیز به 15سال حبس محکوم شده‌ است درباره این محکومیتش گفت: سال 95 بعد از اینکه اولیای‌دم گفتند حاضر به مصالحه هستند، خانه‌ای را که در رباط کریم داشتم به آنها دادم اما رضایت قطعی ندادند. در همان زمان بعد از اینکه به سلول برگشتم در سلول ما مواد مخدر پیدا شد و من و دو همسلولی‌ام به 15 سال حبس محکوم شدیم. فکر می‌کردم همه این سالها را باید در زندان باشم اما 7 سال و نیم که از دوران محکومیتم گذشت عفو خوردم و دوباره به زندگی برگشتم. در این مدت خانواده‌ام هم تلاش زیادی کردند. هرچه داشتند فروختند تا توانستند رضایت قطعی اولیای‌دم را بگیرند. بهترین سال‌های عمرم را در زندان بودم و حالا درخواست دارم دادگاه با آزادی من موافقت کند. می‌خواهم زندگی آرامی داشته باشم.

بعد از گفته‌های متهم دادگاه برای صدور رای وارد شور شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied