شمانیوز
شما نیوز

لقمه پیتزایی

طرز تهیه لقمه پیتزایی ترد و مخصوص با نان لواش

درست کردن یک پیتزا خوشمزه و عالی با نان لواش این آموزش خوشمزه را از دت ندهید .

طرز تهیه لقمه پیتزایی ترد و مخصوص با نان لواش

به گزارش شمانیوز: پیدا کردن یک شام خوشمزه و راحت همیشه یکی از دغدغه های خانم های خانه می باشد. اما این بار قرار است با چند قلم مواد یک لقمه پیتزایی خوشمزه که بچه ها بشدت طعم و مزه آن را دوست دارند به شما یاد خواهیم داد. شما برای تهیه این لقمه پیتزایی نیاز به گوشت دارید که می توانید از گوشت یا مرغ یا سوسیس و کالباس حتی نیز استفاده کنید و این شام راحت بدون نیاز به فر تهیه کنید ولی اگر دوست دارید رژیمی تر باشد می توانید در فر یا سرخکن نیز قرار دهید.

مواد لازم

پیاز ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ۱ عدد
قارچ ۲۰۰ گرم
نان لواش ۴ عد
پنیر پیتزا به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، آویشن به مقدار لازم

مرحله اول: تفت دادن پیاز و گوشت

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت را به همراه ادویه های گفته شده اضافه کنید و خوب سرخ کنید تا رنگ گوشت تغییر کند.

 

مرحله دوم: افزودن قارچ و فلفل دلمه

در ادامه باید فلفل دلمه را بشورید و نگینی ریز خرد کنید و به گوشت اضافه کنید، قارچ ها را بشورید و پوست روی آن را به دلخواه بگیرید و اسلایس کنید و به مواد اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود.

مرحله سوم: پیچیدن لقمه

در ادامه مواد میانی را از روی حرارت بردارید تا خنک شود، نان لواش را به صورت طولی برش بزنید و مانند یک بعلاوه روی هم قرار دهید و وسط بعلاوه مقداری پنیر پیتزا و مواد گوشتی قرار دهید از هر طرف جمع کنید تا شبیه به یک مربع شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن مواد

داخل یک تابه روغن ریخته و لقمه های تهیه شده را با حرارت متوسط سرخ کنید تا طلایی شود و روی کاغذ روغن گیر قرار دهید و یا می توانید روی آن ها روغن اسپری کنید و در سرخکن با حرارت ۲۰۰ درجه برای ۵ دقیقه سرخ کنید و با سس دلخواه سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied