شمانیوز
شما نیوز

خودروهای وارداتی | سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی | بازار خودرو

بلایی که سر بازار خودرو در ایران آمد | منتظر قیمت های نجومی خودروهای وارداتی باشید

خودروهای وارداتی در مسیر ثبت قیمت های نجومی در بازار حرکت می کنند.

بلایی که سر بازار خودرو در ایران آمد | منتظر قیمت های نجومی خودروهای وارداتی باشید

به گزارش شمانیوزخودروهای وارداتی در مسیر ثبت قیمت های نجومی در بازار حرکت می کنند. واسطه ها در بازار خودروهای وارداتی مشغول قیمت سازی هستند این در حالیست که سیاست گذار خودرویی هنوز نتوانسته روند واردات خودرو را به گونه ای سامان دهد تا جلوی قیمت سازی برای خودروهای وارداتی برندهای جهانی خودروساز گرفته شود. واسطه ها در جدیدترین اقدام خود در حال زمینه سازی برای جا انداختن قیمت کیا K5 در بازار هستند.

براساس اخبار منتشر شده قیمت اعلامی از سوی واسطه ها برای این محصول لاکچری برند کیا در بازه چهار میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومانی تا پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی نوسان می کند.

البته به نظر می رسد هنوز داد و ستدی با این قیمت برای کیا K5 ثبت نشده اما اقدام واسطه ها نشان می دهد آن در حال تثبیت قیمت این خودرو در بازه قیمتی یاد شده هستند.

کیا K5 در سامانه یکپارچه فروش خودرو با قیمت دو میلیارد و ۴۶۷ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار داشت. این محصول خودروساز کره ای با توجه به قیمت تعیین شده پشت ویترین سامانه یکپارچه لقب گران ترین خودروی وارداتی را در میان خودروهای عرضه شده به خود اختصاص داده است.

با توجه به عرضه قطره چکانی خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه بخصوص محصولات برندهای مطرح ژاپنی، کره ای و اروپایی قابل پیش بینی بود که این خودروها با قیمت های نجومی در بازار حاضر شوند.

کارشناسان تاکید داشتند که چنانچه قرار است بازار خودرو از واردات نفع ببرد سیاست گذار باید زمینه را برای ورود گسترده محصولات برندهای جهانی خودروساز آمده کند.

نگرانی کارشناسان این بود که عرضه محدود نه تنها روی قیمت های بازار اثر  مثبت نگذارد و نمودار قیمتی را نزولی نکنند بلکه سبب شود تا قیمت خودروهایی که در دور جدید واردات عرضه شدند نیز به نوعی در بازار هضم شده و به جای اثرگذاری از وضعیت بازار تاثیر گرفته و رکوردهای عجیبی را ثبت کنند.

حال با قیمت بازاری خودروهایی که در دور جدید واردات در بازار حاضر شدند شاهد هستیم که نگرانی کارشناسان بی مورد نبوده است و بازار خودرو اسیر سیاست گذاری نادرستی شده که می توانست بهتر مدیریت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied