شمانیوز
شما نیوز

یارانه | یارانه معیشتی

این یارانه بگیران حتما بخوانند| خبر مهم وزارت تعاون درباره افزایش یارانه معیشتی

تا کنون حدود 20میلیون خانواده کالابرگ الکترونیک دریافت کرده اند و کالابرگ الکترونیک الکترونیک با استقبال خوبی روبه رو شد.

این یارانه بگیران حتما بخوانند| خبر مهم وزارت تعاون درباره افزایش یارانه معیشتی

به گزارش شمانیوز: یارانه تشویقی بهمن ماه واریز شد. یارانه تشویقی به عنوان کالابرگ الکترونیک به مردم داده شد. یارانه تشویقی قرار است تا 17 اسفند ادامه داشته باشد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افزایش یارانه‌ها و اجرای طرح کالابرگ اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال، دولت تصمیم گرفت که کالابرگ الکترونیک را در راستای اجرای قانون عملیاتی کند و از دهه فجر امسال به صورت گسترده این طرح اجرایی و عملیاتی شد. براساس آخرین گزارش معاونت رفاه و اقتصادی این وزارتخانه، تاکنون بالغ بر ۱۵ میلیون خانوار از مجموع ۲۰ میلیون خانوار از این طرح استقبال کرده‌اند و حدود ۱۸ میلیون تراکنش انجام شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اگر بعد خانوار را ۳.۳ محاسبه کنیم می‌توان گفت که ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان ۶۰ میلیون نفری، توانستند از یارانه خود استفاده کنند و تا ۱۷ اردیبهشت مرحله اول اجرای این طرح ادامه دارد.

وی در ادامه به یکی از وظایف مغفول مانده که تکلیف قانون برنامه ششم بوده است اشاره کرد و گفت: در ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم دولت وقت مکلف بود طی ۶ ماه، طرح بیمه زنان دارای سه فرزند روستایی و عشایر را عملیاتی کند. مزید بر آن، ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت بود که پایان سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید. خوشبختانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمد و آیین‌نامه آن به تصویب دولت رسید

وی یادآور شد: اکنون پس از طی تشریفات صورت گرفته، تعداد قابل توجهی از افراد، حسب استعلام از سازمان ثبت احوال مشمول این طرح می‌شوند. حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن روستایی و عشایر که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، مشمول این طرح شدند.

وی اعلام کرد که امسال ظرفیت تحت پوشش قرار دادن ۵۰۰ هزار نفر از این افراد را داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عامل پیش رونده هر کشوری عنصر جوانی است، گفت: میانگین سنی دانشمندان بزرگ در حوزه دانش بنیان، در حوزه سلول‌های بنیادین و هوا و فضا و صنعت و اقتصاد که در حال فعالیت هستند، حدود ۳۰ سال است. کشوری که فاقد عنصر جوانی باشد اساسا از درون تهی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied