شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه اسلیم کباب ترکی فوق العاده

طرز درست کردن یک کباب ترکی فوق العاده این آموزش را از دست ندهید.

طرز تهیه اسلیم کباب ترکی فوق العاده

به گزارش شمانیوز: کباب های ترکی بسیار محبوب و خوشمزه هستند و با ذائقه ما ایرانی ها بسیار جور است و شما می توانید این بار اسلیم کباب که ترکیب بادمجان سرخ شده و گوشت قلقلی است تهیه و در کنار یک پلوی خوشمزه سرو کنید. ترکیب گوشت و بادمجان همیشه خوشمزه و راحت است و اگر دوست دارید یک غذای مجلسی و شیک برای مهمانی ها تهیه کنید بهتر است اسلیم کباب را در نظر داشته باشید و در کنار دیگر غذا های خود سرو کنید. 

مواد لازم

بادمجان قلمی ۴ عدد
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد رنده شده
سیر ۱ حبه رنده شده
آرد ۱ ق غذا خوری + ۱/۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
آب ۲ لیوان
نمک،فلفل،زردچوبه به میزان لازم
گوجه‌ گیلاسی و فلفل کاپی سبز به دلخواه

مرحله اول: آماده سازی گوشت قلقلی

پیاز ، گوشت چرخکرده ،سیر، نمک ،فلفل،زردچوبه و پودرنان را داخل کاسه ی بزرگی ریخته و با هم ترکیب کرده و ورز دهید اگر مواد خیلی شل بود ۱ ق غذا خوری آرد سوخاری را اضافه کنید و هم بزنید و تا حالت چسبندگی پیدا کند و به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

 

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

بادمجان ها را با پوست تمیز میشوییم و به شکل ورقه ورقه به درازا برش بزنید و داخل آب نمک به مدت نیم ساعت قرار دهید و سپس آبکشی کرده و داخل دستمال تمیزی خشک کرده و در روغن سرخ میکنیم و یا داخل سینی فر روی کاغذ روغنی چرب شده چیده و به مدت ۱۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار می‌دهیم تا نرم شوند.

 

مرحله سوم: سرخ کردن گوشت قلقلی

از مایه ی گوشتی، به اندازه ی گردوی درشت برداشته و در دست گرد کنید و آرد ساده میغلتانیم و در روغن سرخ کنید تا طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه اسلیم کباب

دو ورق بادمجان را به شکل بعلاوه + روی هم قرار دهید و یک عدد کوفته ریزه روی بادمجان قرار داده و بقچه پیچ کرده و با کمک خلال دندان و یک عدد گوجه گیلاس ببندید و در ظرف چیده و رب و آب را با هم ترکیب کرده و روی این بادمجان های بقچه شده ریخته و در فر از یکربع قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه قرار دهید تا سس به خورد بادمجان ها رفته و بپزند و یا داخل تابه و روی حرارت اجاق گاز به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت کم پخته شود  و در انتها در کنار پلو سرو کنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied