شمانیوز
شما نیوز

خورشت

طرز تهیه خورش حبشی جنوبی خوشمزه و سنتی

طرز درست کردن یک خورشت خوشمزه عالی جنوبی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه خورش حبشی جنوبی خوشمزه و سنتی

به گزارش شمانیوز: یکی از اصیل ترین خورشت های سنتی ایرانی می باشد که از زمان صفویه در ایران تهیه می شده و به دلیل رنگ تیره آن به حبشی معروف شده است. این غذای خوشمزه بیشتر در جنوب کشور رایج است و طعم فوق العاد خوبی دارد ترکیب رب انار و انواع مغزها و شیره انگور این خورشت خوشمزه را تشکیل داده است. اما در دوران صفویه به خورش قلیه می گفتندکه به معنی سرخ شده می باشد. خورشت حبشی طعم ترشی و شیرین دارد که می توانید به راحتی با ذائقه خود هماهنگ کنید. اما این خورش بسیار مقوی نیز می باشد و دارای آهن، فسفر، کلسیم است و کالری بالایی دارد. این خورش خوشمزه در کنار پلو زعفرانی میل می شود.

مواد لازم 
لپه ۱/۲ پیمانه
گوشت خورشتی ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
کره ۵۰ گرم
رب انار ترش ۱/۳ پیمانه
آلو سیاه ۵ عدد
قیسی ۴ عدد
بادام له شده ۱ پیمانه
شیره انگور ۳ ق غذا خوری
کشمش سبز ۱/۳ پیمانه
سیر داغ، پیاز داغ، نعنا داغ به مقدار لازم
زعفران به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لپه را خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود. بادام ها را بلانچ کنید. بدین صورت که داخل آب در حال جوش ریخته و بعد از ۳ دقیقه داخل آب سرد بریزید و پوست بادام را جدا کنید. بادام ها را خشک کنید و داخل غذاساز یا آسیاب ریخته و خوب له و پوره کنید. لپه را داخل قابلمه ریخته و نیم پز کنید.

 

مرحله دوم: تفت دادن گوشت و پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و داخل قابلمه به همراه کمی کره و روغن خوب تفت دهید تا سبک شود. پیاز را از روغن خارج کنید و جدا بگذارید. گوشت را به همراه کمی فلفل سیاه داخل قابلمه تفت دهید تا خوب سرخ و تغییر رنگ دهد و بعد لپه را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.

 

مرحله سوم: پخت گوشت

حالا مقداری از پیاز داغ تهیه شده را به همراه شیره انگور و رب انار به مواد گوشتی اضافه کنید و کمی تفت دهید. حالا چند لیوان آبجوش رو مواد ریخته و حرارت را بالا ببرید تا به حوش بیفتد. اجازه دهید تا برای ۱ الی ۲ ساعت گوشت پخته و نرم شود.

مرحله چهارم: افزودن آلو و بادام

در ادامه بادام له شده را به همراه آلو خورشتی و قیسی که از قبل خیس کردید به خورشت حبشی اضافه کنید و بعد کشمش پاک شده و کمی زعفران دم کرده غلیظ را به مواد اضافه کنید. حرارت را کم کنید و برای ۱ ساعت بگذارید تا خورش جا افتاده شود. در انتها باید آب خورش کاملا کشیده شود. نمک خورش را اندازه کنید و داخل کاسه سرو ریخته و با سیر داغ و پیاز داغ باقی مانده و نعنا داغ تهیه شده تزئین کنید. نوش جان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied