شمانیوز
شما نیوز

سهام عدالت | سود سهام عدالت

خبر جدید از سود سهام عدالت | دلایل کاهش سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان اینکه سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان سال واریز می‎شود، دلایل کاهش واریز سود سهام عدالت را تشریح کرد.

خبر جدید از سود سهام عدالت | دلایل کاهش سود سهام عدالت

به گزارش شمانیوز : ضمن بیان اینکه سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان سال واریز می‎شود، به دلیل کاهش سود این مبلغ اشاره کرد و گفت: تا پایان سال مرحله دوم سود سهام دارندگان سهام عدالت به حساب آنها واریز خواهد شد.و مبلغی را در واقع پرداخت خواهیم کرد که شرکت ها سود سهام خود را به شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کرده اند .

وی افزود:باید توجه داشت آنچه از مبلغ سود سهام عدالت باقی مانده رقم بالایی است و رقم آن به ازاری هر نفر دارنده سهام عدالت معادل مرحله اول است که چیزی حدود ۸۰۰ هزارتومان خواهد بود البته این در صورتی است که همه شرکت ها سود سهام خود را به شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت کرده باشند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد:متاسفانه همه شرکت ها سود سهام خود را به شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند برخی شرکت ها به دلیل تنگنای نقدینگی نتوانسته اند سود سهام خود را پرداخت کنند اما برخی شرکت ها علی رغم داشتن نقدینگی اقدام به واریز سود سهام نکرده اند که اسامی آنها اعلام شده است.

عشقی گفت: اگر شرکت ها پرداخت کامل نداشته باشند به طور طبیعی ما نیز نمی توانیم به طور کامل سود سهام عدالت را به حساب دارندگان سهام واریز کنیم و لذا احتمال می دهیم مبلغ واریزی که تا پایان سال پرداخت خواهد شد، کمتر از مرحله اول باشد.

وی در خصوص مبلغ باقی مانده و تسویه سود سهام عدالت مرحله دوم، تاکید کرد: تسویه مابقی سود سهام عدالت به این صورت خواهد بود که یا بخشی به حساب افزایش سرمایه شرکت ها خواهد رفت و تعداد سهام دارندگان سهام عدالت افزایش می یابد یا اینکه در مرحله بعد مبلغ باقی مانده به حساب سهامدارن واریز خواهد شد.

 احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص میزان مرحله دوم و تسویه سود سهام عدالت به تازگی در نشستی خبری اعلام کرده بودکه بخش دوم سود سهام عدالت ۳۰ درصد کمتر از سود مرحله اول در پاییز است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    واسه کیا ریختن که ما نمیدونیم

  • ناشناس

    ملاحظه سهام عدالت