شمانیوز
شما نیوز

حمید بهبهانی

حمید بهبهانی فوت کرد + سوابق و علت مرگ بهبهانی

حمید بهبهانی وریز سابق راه و ترابری امروز درگذشت.

حمید بهبهانی فوت کرد + سوابق و علت مرگ بهبهانی

به گزارش شمانیوز :براساس اخبار منتشر شده حمید بهبهانی درگذشت.  سیاست مدار مشهر ایرانی است. حمید بهبهانی در کابینه دکتر احمدی نژاد وزیر راه و ترابری بود. حمید بهبهانی پس مدتی به مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران شد. در ادامه زندگی نامه و سوابق حمید بهبهانی را میخوانید.

زندگی نامه و سوابق حمید بهبهانی

حمید بهبهانی (زاده ۲۴ دی ۱۳۱۹) سیاست‌مدار و از دولت‌مردان اهل ایران در دوران محمود احمدی‌نژاد بود و در حال حاضر به عنوان استاد دانشگاه و کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان مشغول فعالیت می‌باشد. وی متولد شهر شیراز و در محله قدیمی دروازه کازرون است.

بهبهانی عهده‌دار وزارت راه و ترابری ایران در کابینه محمود احمدی‌نژاد بود که توسط مجلس شورای اسلامی استیضاح و برکنار شد. پس از آن او برای مدتی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش ایران شد.

بهبهانی دکترای تخصصی عمران با گرایش حمل و نقل و ترافیک و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه فلوریدا کسب کرد. او پیش از این مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه علم و صنعت در سال‌ ۱۳۴۹ کسب کرده بود. وی از سال ۱۳۵۶ استاد گروه عمران دانشگاه علم و صنعت و مدت بیست سال از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۷۷ رئیس دانشکده عمران دانشگاه بوده‌است.. از جمله شاگردان وی در این دانشگاه، محمود احمدی‌نژاد بوده که دکترای خود در دهه ۱۳۷۰ به اتمام رسانده‌ است.

علت فوت حمید بهبهانی

حمید بهبهانی سیاستمدار و وزیر پیشین راه، مسکن و شهرسازی به علت بیماری در سن ۸۳ سالگی درگذشت. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی