شمانیوز
شما نیوز

پاداش پایان خدمت معلمان

سوپرایز برای معلمان | پاداش پایان خدمت بازنشستگان واریز شد

علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگان خبر داد .

سوپرایز برای معلمان | پاداش پایان خدمت بازنشستگان واریز شد

به گزارش شمانیوز : سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته در سال ۱۴۰۱ و بخشی از مطالبات معلمان مربوط به خرید خدمات و حق التدریسی نیز پرداخت شده است.

چندی پیش رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با اعلام آغاز فرآیند صدور احکام و اطلاع از صدور آنها در زودترین زمان ممکن، درباره واریز حقوق و معوقات حق‌التدریسی‌ها که قرار بود تا پایان سال پرداخت شوند، افزود: "ما تمام تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد."

پیش از این علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از گشایش سامانه رتبه‌بندی نومعلمان از اواخر بهمن ماه امسال خبر داده و گفته بود که معلمان جدید الاستخدامی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده‌اند می‌توانند مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند و مطابق قانون رتبه‌بندی، احکام آن‌ها صادر می‌شود. همچنین نو معلمانی که به هرجهت اخیرا حکم کارگزینی دریافت کرده‌اند می‌توانند مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند.

وی در خصوص پرداخت معوقات حق التدریس‌ها نیز عنوان کرده بود: قرار بر این بود معلم‌هایی که اضافه تدریس یا حق التدریس دارند هر دو ماه یکبار اضافه تدریس آنها واریز شود؛ ناظر به یک سری مشکلات که اصلیت آن تامین اعتبار بود، این پرداخت به تاخیر افتاد اما قبل از پایان سال نیز دو تا سه ماه حق التدریس معلمان واریز و تمام آن بعد از پایان سال تحصیلی یعنی خرداد ماه واریز می‌شود.

همچنین دو هفته پیش مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، طرح احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت برای فرهنگیان در مرحله نخست به عنوان هدف قرار گرفته است.

محسن احمدی افزود: پراکندگی پروژه‌ها متناسب با تعداد فرهنگیان در سراسر کشور، جانمایی مناسب، نظارت کامل بر حسن اجرای کیفی ساخت و سازها، توجه به امکانات رفاهی، ایجد شبکه‌های خدماتی و تجاری و همچنین تحویل به موقع واحدهای مسکونی از موارد مورد توجه صندوق ذخیره فرهنگیان در این طرح ملی است. احمدی همچنین جایگزینی نظام تأمین مصالح به جای پیمانکاری در این پروژه‌ها را (که نهایتاً موجب کاهش ۲۰ درصدی قیمت ساخت در انبوه سازی می‌شود) خواستار شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با شاره به اینکه در حال حاضر نرخ سود وام نوسازی در بخشهای حمایتی ۱۸ درصد است از اقدامات صورت گرفته برای کاهش نرخ سود وام نوسازی مسکن خبر داد.

وی تأمین مسکن را یکی از نیازهای اساسی و دغدغه‌های مهم برای فرهنگیان گرانقدر برشمرد و افزود: با توجه به سطح درآمد معلمان و قیمت فعلی مسکن، تأمین مسکن برای این قشر فرهیخته دشوار شده است بنابراین کمک به تأمین مسکن فرهنگیان، علاوه بر اینکه پاسخی به نیازهای اساسی و اولویت‌دار آنان به شمار می‌رود، در ارتقای شرایط اجتماعی و آرامش روانی آنان نیز اثر بسیار مثبتی دارد.

آمار فرهنگیان متقاضی و واجد شرایط مسکن استخراج شد

احمدی با اعلام اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان با همکاری دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، آمار فرهنگیان متقاضی مسکن را استخراج کرده است اظهار داشت: بر اساس آمارها حدود ۱۸۹ هزار فرهنگی در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۸ هزار و ۸۳۳ نفر از این عزیزان، واجد شرایط تشخیص داده شده و ثبت‌نام آنان قطعی شده است.

وی در همین زمینه افزود: مطابق قانون و آئین‌نامه، واجدان شرایط باید چهار شرط «تأهل و سرپرست خانوار بودن»، «حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا»، «فاقد مالکیت خصوصی» و در نهایت «عدم استفاده از امکانات دولتی» از اول انقلاب را در حوزه مسکن، داشته باشند. همچنین بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی، تاکنون به ۱۸ هزار و ۱۴۸ نفر از ۲۸ هزار و ۸۳۳ فرهنگی متقاضی مسکن، پروژه‌ای تخصیص داده نشده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: «هلدینگ ساختمانی معلّم» از هلدینگ‌های زیرمجموعه «صندوق ذخیره فرهنگیان» با تجزیه و تحلیل آمارهای دریافتی، برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۵ هزار و ۵۳۹ واحد مسکونی برای فرهنگیان را آغاز خواهند کرد که این تعداد واحد مسکونی با توجه به پراکندگی متقاضیان در ۲۱ استان هدف‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد مابقی ۵۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده با مشارکت شرکت‌های خصوصی آماده مشارکت برای ساخت، که دارای رتبه ۱ و ۲ ابنیه و ساختمان می‌باشند انجام خواهد شد.

منابع لازم جهت ساخت مسکن فرهنگیان پیش بینی شده است

به گفته وی، منابع مالی مورد نیاز برای ساخت مسکن فرهنگیان از محل سرمایه گذاری تسهیلات «طرح نهضت ملی مسکن» و «آورده متقاضیان» و «تأمین مالی‌های رایج و مشارکت با سازندگان مسکن» تأمین می‌شود.

احمدی گفت: هلدینگ ساختمانی معلم به‌عنوان هلدینگ تخصصی مسکن و ساختمان صندوق ذخیره فرهنگیان با توجه به سطح درآمد معلمان و قیمت‌های فعلی بازار مسکن به‌ویژه در شهرهای بزرگ، با طراحی مدل اقتصادی مناسب در تلاش است تا با همکاری ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، نسبت به تعریف، ساخت و تحویل پروژه‌های مسکونی فرهنگیان در زمان مناسب اقدام کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied