شمانیوز
شما نیوز

اخبار روز

زندگی لاکچری پسر اقای رئیس جمهور در آمریکا + عکس و فیلم لورفته

تصاویر لورفته و جنجالی از زندگی پسر اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان در اینستاگرام جنجال به پا کرد .

زندگی لاکچری پسر اقای رئیس جمهور در آمریکا + عکس و فیلم لورفته

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بود که با ترک افغانستان و واگذاری قدرت به طالبان مورد نفرت مردم قرار گرفت. آقای رئیس جمهور با سه ماشین پر از پول افغانستان را ترک کرد . شایعات زیادی در مورد فرار رئیس جمهور افغانستان در فضای مجازی پخش شده است . در ادامه این شایعات تصاویری از زندگی لاکچری پسر رئیس جمهور افغانستان و زندگی لاکچری اش در آمریکا نیز جنجالی شد .

طارق 39 ساله متولد مریلند آمریکاست و گفته علاقه ای به اظهارنظر درباره وقایع افغانستان ندارد. او زندگی خوبی با همسر آمریکایی اش در پایتخت آمریکا دارد.

پسر 39 ساله محمد اشرف غنی رییس جمهوری فراری افغانستان یک زندگی لوکس و مجلل در پایتخت آمریکا دارد و علاقه ای به اظهار نظر درباره بحران جاری در سرزمین پدری اش ندارد.

"طارق غنی" فرزند اشرف غنی که متولد مریلند آمریکاست با همسر آمریکایی خود در یک مایلی ساختمان کنگره آمریکا در شهر واشنگتن دی سی زندگی می کند.

او این خانه با نمای آجری قرمز را در سال 2018 با قیمت 959 هزار دلار خریده اما قیمت کنونی این خانه 3 خوابه در محله اعیان نشین پایتخت آمریکا 1.2 میلیون دلار است.

طارق غنی 39 ساله در مریلند آمریکا از مادر لبنانی خود "رولا" به دنیا آمد و به همراه خواهر 43 ساله خود "مریم" در مریلند بزرگ شد.

او به تازگی پس از بیش از 2 سال فعالیت به عنوان اقتصاددان در اندیشکده "گروه بین المللی بحران" به استادی اقتصاد دانشگاه بازگشته است.

طارق غنی مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه استنفورد آمریکا و در رشته " امنیت بین الملل" گرفت و سپس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشکده بازرگانی هاس دانشگاه "برکلی" کالیفرنیا جایی که همسرش هم در آنجا تحصیل کرده بود، فارغ التحصیل شد.

او پس از اینکه حکومت طالبان در افغانستان سقوط کرد  به مدت 1 سال از دانشگاه مرخصی گرفته و به افغانستان رفت و به عنوان دستیار پدرش که آن زمان و در حکومت "حامد کرزای" وزیر دارایی بود، مشغول به کار شد.

خبرنگار دیلی میل می گوید هنگامی که برای تهیه گزارش از او در قبال وقایع اخیر افغانستان به منزل او در واشنگتن دی سی مراجعه کرده، طارق او به داخل خانه نپذیرفته و گفته اظهار نظر نمی کند.

ساعتی بعد به نوشته گزارشگر دیلی میل طارق خانه را ترک کرده و برای وقت گذراندن به محله لوکس "لوگان سیرکل" در واشنگتن دی سی رفت و در آنجا به یک فروشگاه ساعت و چرم سرزد و بعد در کافه‌ای نشست و یکی از دوستانش هم بعدا به او ملحق شد.

او اکنون پس از 2 سال فعالیت در "گروه بین المللی بحران" به دانشگاه بازگشته و در سمت سابق خود به عنوان استادیار "استراتژی" در دانشگاه خصوصی سن لویی واشنگتن فعالیت دارد. دیلی میل گزارش کرده طارق علاقه زیادی به فشن و مد نیز دارد.

" الیزابت پیرسون،" همسر آمریکایی طارق نیز به عنوان مدیر اجرایی سناتور دموکرات آمریکایی "الیزابت وارن" فعالیت می کند.

رئیس جمهور

رئیس جمهور

رئیس جمهور

رئیس جمهور

رئیس جمهور

 بیوگرافی اشرف غنی احمدزی و همسرش

اشرف غنی احمدزی متولد 29 اردیبهشت 1328 در افغانستان ، سیاستمدار است

فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس رشته علوم سیاسی از دانشگاه لبنان و فوق لیسانس روابط بین الملل و دکترای انسان شناسی از دانشگاه نیویورک می باشد

خانواده

محمد اشرف غنی احمدزی در ولایت لوگر (جنوب کابل) به دنیا آمد ، پدرش شاه پسند کارمند شرکت حمل و نقل و مادرش کوکبه ملقب به ضیاگل خانه دار بود

تنها یک برادر کوچکتر بنام «حشمت» دارد که مدتی رئیس شورای عالی کوچی ها بود

تحصیل در لبنان

اشرف غنی ابتدایی و راهنمایی را در ولایت لوگر گذراند سپس مقطع دبیرستان در مدرسه «حبیبیه» شهر کابل بود و از آنجا دیپلم گرفت

او سپس سال 1349 در 18 سالگی برای ادامه تحصیل راهی کشور لبنان شد و در دانشگاه آمریکایی بیروت تحصیل کرد

بازگشت به افغانستان

محمد اشرف در نهایت بعد از دوره لیسانس و فوق لیسانس علوم سیاسی در سال 1353 وقتی 25 ساله بود به افغانستان بازگشت و بعنوان استاد وارد دانشگاه کابل شد

او سپس سال 1356 بعد از دریافت بورسیه برای ادامه تحصیل راهی نیویورک شد

از دکترا تا تدریس در آمریکا

سال 1357 با به قدرت رسیدن حزب «دموکراتیک خلق» دیگر امکان بازگشت به افغانستان را پیدا نکرد به این ترتیب تا مقطع دکترا ادامه تحصیل داد

او سپس از سال 1362 بعنوان استاد در دانشگاه برکلی کالیفرنیا ، مشغول تدریس شد

ورود به بانک جهانی

غنی از سال 1363 تدریس در دانشگاه «جانز هاپکینز» را ادامه داد و کم کم بعنوان کارشناس در برنامه های فارسی و شتوی رادیو بی بی سی حضور پیدا کرد

او سپس سال 1370 بعنوان کارشناس در ابعاد انسانی و برنامه های اقتصاد کلان در آسیا وارد بانک جهانی شد

مشاور رئیس جمهور تا وزارت

در سال 1380 اشرف غنی 52 ساله بعد از پایان عمر طالبان به افغانستان بازگشت و بعنوان مشاور ارشد رئیس جمهور «حامد کرزی» و وزیر مالیه انتخاب شد

با این حال او بعد از دو سال به دلیل اختلافات سیاسی سال 1383 از حضور در دولت اجتناب کرد و بعنوان رئیس دانشگاه کابل به فعالیت خود ادامه داد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied