شمانیوز
شما نیوز

واکسن کرونا

هنگامی که کاملاً واکسینه شده اید چگونه از خود و دیگران محافظت کنیم

واکسن های COVID-19 در محافظت از شما در برابر بیماری موثر است. بر اساس آنچه ما در مورد واکسن های COVID-19 می دانیم، افرادی که کاملاً واکسینه شده اند می توانند کارهایی را انجام دهند که به دلیل همه گیری از انجام آن دست کشیده بودند.

هنگامی که کاملاً واکسینه شده اید چگونه از خود و دیگران محافظت کنیم

واکسن های COVID-19 در محافظت از شما در برابر بیماری موثر است. بر اساس آنچه ما در مورد واکسن های COVID-19 می دانیم، افرادی که کاملاً واکسینه شده اند می توانند کارهایی را انجام دهند که به دلیل همه گیری از انجام آن دست کشیده بودند.

این توصیه ها می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد فعالیت های روزانه بعد از واکسیناسیون کامل کمک کند.

در صورت واکسیناسیون کامل می توانید فعالیت‌هایی را که قبل از همه گیری انجام داده‌اید، از سر بگیرید. برای کاهش خطر آلوده شدن به نوع دلتا و احتمالاً انتقال آن به دیگران، در صورتی که در ناحیه ای با انتقال شدید یا زیاد هستید، از ماسک در داخل خانه در مکان های عمومی استفاده کنید.

اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است، یا اگر به دلیل سن یا شرایط پزشکی زمینه ای شما در معرض خطر بیماری‌های شدید قرار دارید یا اگر یکی از اعضای خانواده شما دچار این مشکل شده، صرف نظر از میزان انتقال، ماسک را انتخاب کنید. سیستم ایمنی ضعیف شده، در معرض خطر بیماری شدید قرار دارد یا واکسینه نشده است.

اگر در ایالات متحده سفر می کنید، نیازی به آزمایش قبل یا بعد از سفر و یا قرنطینه خود بعد از سفر ندارید.

قبل از سفر به خارج از ایالات متحده باید به وضعیت مقصد بین المللی خود توجه زیادی داشته باشید. قبل از خروج از ایالات متحده نیازی به آزمایش ندارید، مگر اینکه مقصد شما به آن نیاز داشته باشد. شما هنوز باید قبل از سوار شدن در پرواز بین المللی به ایالات متحده، نتیجه آزمایش منفی یا اسناد بهبودی از COVID-19 را نشان دهید.

شما هنوز باید 3-5 روز پس از سفر بین المللی مورد آزمایش قرار بگیرید.

بعد از ورود به ایالات متحده نیازی به قرنطینه خود ندارید.

اگر با کسی که مبتلا به COVID-19 است تماس نزدیک داشته اید، باید 3-5 روز پس از قرار گرفتن در معرض آزمایش قرار بگیرید. حتی اگر علائمی ندارید. همچنین باید 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض دید یا تا زمانی که نتیجه آزمایش شما منفی شود، از ماسک در محیط های عمومی استفاده کنید. اگر نتیجه آزمایش شما مثبت بود باید 10 روز ایزوله شوید.

آنچه باید ادامه دهید

در حال حاضر، اگر کاملاً واکسینه شده اید:

شما هنوز باید در محل کار و مشاغل محلی خود از دستورالعمل ها پیروی کنید.

اگر مسافرت می کنید، باز هم باید قدم هایی برای حفاظت از خود و دیگران بردارید.

استفاده از ماسک روی بینی و دهان در هواپیماها، اتوبوس ها، قطارها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی که به داخل، خارج یا خارج از ایالات متحده سفر می کنند و هنگام بسته شدن در مراکز حمل و نقل ایالات متحده مانند فرودگاه ها و ایستگاه ها ضروری است. مسافران ملزم به استفاده از ماسک در فضاهای بیرونی وسیله نقلیه نیستند (مانند مناطق عرشه باز کشتی یا طبقه بالای سرپوشیده اتوبوس).

مسافران بین المللی که کاملاً واکسینه شده اند و به ایالات متحده می رسند هنوز باید 3 روز قبل از سفر هوایی به ایالات متحده آزمایش شوند (یا مستندات بهبودی از COVID-19 را در 3 ماه گذشته نشان دهند) و همچنان باید 3-5 روز آزمایش شوند. بعد از سفر آنها شما هنوز باید مراقب علائم COVID-19 باشید، به خصوص اگر در اطراف کسی هستید که بیمار است. اگر علائم COVID-19 دارید، باید آزمایش شوید و در خانه بمانید و از دیگران دور بمانید. اگر آزمایش شما مثبت بود، به مدت 10 روز در خانه ایزوله شوید.

افرادی که بیماری دارند یا از داروهایی استفاده می کنند که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند، باید تمام اقدامات احتیاطی توصیه شده برای افراد واکسینه نشده را ادامه دهند مگر اینکه توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی توصیه دیگری شود.

آنچه می دانیم

واکسن های COVID-19 در پیشگیری از COVID-19 ایمن و موثر هستند، از جمله بیماری های شدید و مرگ.

واکسن های COVID-19 در برابر بیماری های شدید و مرگ ناشی از انواع ویروس که باعث ایجاد COVID-19 می شود در حال حاضر در ایالات متحده، از جمله نوع دلتا، موثر است. عفونت ها تنها در تعداد کمی از افرادی که کاملاً واکسینه شده اند، حتی با نوع دلتا، اتفاق می افتد. هنگامی که این عفونت ها در بین افراد واکسینه شده رخ می دهد، معمولاً خفیف است. اگر کاملاً واکسینه شده اید و به نوع دلتا مبتلا شده اید، می‌توانید ویروس را به دیگران منتقل کنید. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، از جمله افرادی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند، ممکن است حتی در صورت واکسیناسیون کامل تحت حفاظت قرار نگیرند.

آنچه ما هنوز در حال یادگیری هستیم

واکسن COVID-19 تا چه مدت می تواند از افراد محافظت کند. آیا می خواهید در مورد این توصیه ها بیشتر بدانید؟ توصیه های گسترده موقت بهداشت عمومی ما را برای افراد واکسینه شده کامل بخوانید. این دستورالعمل در مورد واکسن های COVID-19 که در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجاز به استفاده اضطراری است، اعمال می شود: واکسن های Pfizer-BioNTech ، Moderna و Johnson & Johnson (J&J)/Janssen COVID-19. این دستورالعمل همچنین می تواند در مورد واکسن های COVID-19 که برای استفاده اضطراری توسط سازمان بهداشت جهانی فهرست شده اند (مانند AstraZeneca/Oxford) اعمال شود.

منبع:

 https://www.cdc.gov/

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied