شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه لازانیا ساده

طرز تهیه لازانیا بدون فر | نکات طلایی پخت لازانیا

لازانیا یکی از آن غذاهایی است که در بین بیشتر مردم هم شهرت خوبی دارد.

طرز تهیه لازانیا بدون فر | نکات طلایی پخت لازانیا

لازانیا یکی از آن غذاهایی است که در بین بیشتر مردم هم شهرت خوبی دارد و هم محبوبیت بالایی. لازانیا یک غذای ایتالیایی در انواع پاستا است که ورقه‌ای شکل بوده و با مواد میانی مختلف مانند گوشت، مرغ یا حتی سبزیجات و با سس‌های مختلف کرمی خامه‌ای یا قرمز تهیه می‌شود. در اینجا می‌خواهیم شما را با طرز تهیه لازانیای بدون فر با گوشت آشنا کنیم تا در صورتی که فر در دسترستان نبود و هوس خوردن لازانیا را هم کردید، بتوانید آن را بدون دغدغه درست کنید.

مواد لازم

  • گوشت چرخ شده: ۵۰۰ گرم 
  • لازانیا: ۲ بسته
  •  سوسیس: ۳۰۰ گرم
  • قارچ: ۵۰۰ گرم
  • سس کچاپ: ۱عدد
  • فلفل دلمه‌ای: ۱عدد  
  • پنیر پیتزا: ۵۰۰ گرم 
  • پیاز خرد شده: ۱عدد 
  • نمک و فلفل سیاه :به میزان لازم
  • روغن :به میزان لازم 

طرز تهیه:

لازانیا بدون فر در دسته غذاهای ساده و به اصطلاح دانشجویی قرار می‌گیرد. زمان زیادی هم برای آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن نیاز نیست. چیزی در حدود ۲۰ دقیقه زمان برای پخت آن زمان لازم است و در حدود یک ساعت هم طول می‌کشد تا این غذا آماده شود.

برای درست کردن لازانیا بدون فر و حتی با فر، ابتدا مواد میانی لازانیا را آماده کنید. برای تهیه مواد لازانیا اول یک عدد پیاز  را خرد کرده و با روغن سرخ کنید.

سپس گوشت را افزوده و با پیاز تفت دهید تا تغییر رنگ داده و قهوه‌ای شود. حالا گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. در ادامه فلفل دلمه‌ای‌ها را را خرد کرده و همه مواد را با هم تفت دهید تا نرم شوند. در ادامه نمک و فلفل را افزوده و اجازه دهید مواد با هم تفت بخورد. در آخر سس کچاپ را افزوده و بگذارید مواد با هم پخته و سس غلیظ شود. برای جلوگیری از له شدن قارچ ها آن را در تابه دیگری سرخ کرده و کمی نمک و فلفل بزنید.

حالا برای آماده کردن لازانیاها آن‌ها را باید در آب جوش بریزید و طبق دستور روی بسته، آن را پخته و آبکش کنید. حواستان باید باشد که لازانیا زیاد نرم نشود که همراه با مواد له شود. در ضمن پارچه‌‌ای تمیز آماده کنید و لازانیا را پس از پختن دانه دانه روی پارچه پهن کنید تا به همدیگر نچسبند. حالا یک تابه مستطیل شکل را چرب کرده و چند ورق لازانیا داخل آن بچینید، سپس مقداری از مواد گوشتی، چند تکه قارچ و کمی پنیر پیتزا روی آن بریزید. در ادامه لازانیا بچینید و دوباره مواد گوشتی، قارچ و پنیر را اضافه کنید. به همین شکل کار را تا پایان و تمام شدن مواد ادامه دهید. لایه آخر را با مایه گوشت و پنیر به پایان برسانید. در تابه را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا برای نیم ساعت بپزد.

در لایه‌های لازانیا می‌توانید از سس سفید هم استفاده کنید. برای درست کردن سس سفید باید کره را در قابلمه‌ای نچسب روی حرارت بگذارید تا آب شود. سپس آرد را به آن اضافه کنید و برای حدود دو تا سه دقیقه با حرارت ملایم آرد را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. حواستان باشد که نباید رنگ آرد تغییر کند. بعد از اینکه بوی خامی آرد گرفته شد، شیری که به دمای محیط رسیده است را بصورت تدریجی به آن اضافه می‌کنیم و با دست دیگر همزمان هم می‌زنیم. اضافه کردن شیر باید بصورت تدریجی و در چند مرحله انجام شود تا سس یکدست شود و به اصطلاح  گلوله گلوله نشود. بعد از حدود ۴ پنج دقیقه و با هم زدن مداوم سس روی حرارت کمی غلیظ می‌شود. حالا نوبت استفاده از  سیر رنده شده، پودر جوز هندی و مقداری نمک و فلفل است. با این کار به سس مزه و طعم مناسب را می‌دهید.

وقتی سس به غلظت فرنی رسید، آن‌را از روی حرارت بر می‌داریم.

می‌توانید از این سس در مابین مواد استفاده کنید تا باعث چسبندگی بیشتر مواد شود و طعم بهتری به لازانیا بدهد.

فون و فن‌ها

  1. برای لازانیای بدون فر نمی‌توانیم از لازانیای پیش پخت و بدون آبکشی استفاده کنیم. یعنی مجبوریم ابتدا لازانیا را در آب جوش پخته و سپس مثل ماکارونی آبکشی کنیم.
  2. زمان آبکش کردن لازانیا به جنس و نوع لازانیا بستگی دارد. ولی میزان سفتی و نرمی آن باید همانند ماکارانی باشد. یعنی بیرون آن کمی پخته و قسمت مرکزی مقداری سفت.
  3. استفاده از پنیر ورقه‌ای هم انتخاب مناسبی است. حتی می‌توانید از ترکیبی از پنیرها استفاده کنید مثلا پنیر موزارلا رنده شده ، گودا و پارمزان باعث خوشمزه‌تر شدن لازانیا می‌شود.
  4.  حتی می‌توانید برای رژیمی کردن غذا گوشت را حذف کنید و از مخلوط سبزیجات برای مواد میانی استفاده کنید تا لازانیای گیاهی داشته باشید.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied