شمانیوز
شما نیوز

طالبان / خبر فوری

فوری/ حمله وحشتناک طالبان به تهرانپارس تهران | ماجرا چیست؟

فیلمی در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است که طالبان به تهرانپارس حمله کرده اند این موضوع صحت ندارد و این فیلم برای 3 سال گذشته و مربوط به کار سینمایی است.

فوری/ حمله وحشتناک طالبان به تهرانپارس تهران | ماجرا چیست؟

به گزارش شمانیوز: فیلمی در شبکه های اجتماعی دست به دست شده است که طالبان به تهرانپارس حمله کرده اند. فیلمی از حضور طالبان در ایران پخش شده است که باعث رعب و وحشت مردم ایران شده است.

این فیلم حمله طالبان مال 3 سال گذشته و مربوط به کار سینمایی است.

در فضای مجازی فیلمی با عنوان حمله مسلحانه طالبان در تهرانپارس منتشر شده است.

مشخص شد که این فیلم برای سه سال گذشته و مربوط به پشت صحنه یک فیلم سینمایی برای شرکت ناجی هنر است.

واکنش ناجا به فیلم حمله طالبان در تهرانپارس

نیروی انتظامی به فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره حمله مسلحانه طالبان در تهرانپارس واکنش نشان داد.

در فضای مجازی فیلمی با عنوان حمله مسلحانه طالبان در تهرانپارس منتشر شده است.

با پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان مشخص شد که این فیلم برای سه سال گذشته و مربوط به پشت صحنه یک فیلم سینمایی برای شرکت ناجی هنر است.

سرکرده های طالبان چه کسانی هستند ؟

طالبان بعد از سیطره بر افغانستان رویکردهای خود را برای مرحله آتی اعلام می‌کند و همه می‌خواهند بدانند مهمترین شخصیت‌های طالبان که افغانستان را اداره خواهند کرد چه کسانی هستند و آیا این‌ها نقش رسمی در اداره کشور طی این مرحله دارند یا خیر.

۱.ملاذاکر

حسین سعید، از شخصیت‌های آکادمیک نزدیک به طالبان اعلام کرد که ملاذاکر از موسسان طالبان و نزدیکان ملاعمر، موسس طالبان و از قوی‌ترین شخصیت‌های آن است. وی ملاذاکر را به منزله وزیر دفاع دانست که نفوذ زیادی در محافل طالبان و قبایل جنوب دارد و تمام امور امنیتی را اداره می‌کند. رهبران دیگری مثل عبدالرحمان منصور، حاکم طالبان در کابل، برادر سیف الاسلام منصور، از مهمترین رهبران طالبان و پسر نصرالله منصور، فرمانده جهادی علیه شوروی است که از قبیله پشتون‌ها هستند. ولی الله شاهین، از اصحاب رسانه افغانی و از نزدیکان طالبان اعلام کرد، ذاکر مهارت و تجربه دارد و مسئول طالبان در کابل است و بیشتر امور پایتخت را اداره می‌کند. او از مهم ترین رهبران طالبان است که در حال حاضر در کابل است.

۲.مولوی غالب

از رهبران غیرمشهور طالبان است اما نقش مهمی دارد و مسئولیت عملیات کابل قبل از سیطره طالبان بر آن را برعهده داشت او در حال حاضر ریاست پلیس طالبان را برعهده دارد و مسئول امنیت کابل است. مولوی فتح الله نیز در کنار او به عنوان رئیس سازمان اطلاعات نظامی فعالیت می‌کند.

۳.عبدالحق آخوندزاده

وی از مسئولان طالبان است که بعد از سیطره بر کابل امور را اداره می‌کنند هرچند که خیلی معروف نیستند. او مسئول کمیته بهداشت طالبان است و درحال حاضر به وحید مجروح، وزیر بهداشت دولت اشرف غنی کمک می‌کند. طالبان از مجروح خواسته بودند به فعالیتش ادامه بدهد.

۴.ملا سخاءالله

وی امور آموزشی و تربیت را اداره می‌کند و در حال حاضر فعالیتش به درخواست از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و مدارس دولتی و خصوصی برای عدم توقف فعالیشان محدود می‌شود.

۵.ذبیح الله مجاهد

وی سخنگوی طالبان و از رهبران مشهور این گروه است که در حال حاضر در کابل است. او با نقشش در دفاع از تصمیمات سیاسی و نظامی طالبان شناخته شده است اما اخیرا برای اولین بار در مقابل رسانه‌ها ظاهر شد.

۶.امیر خان متقی

از نظر سیاسی پرونده‌های طالبان با رسیدن امیر خان متقی، عضو دفتر سیاسی طالبان به کابل آغاز شد. او با حامد کرزای، رئیس جمهور سابق افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی ملی و قلب الدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی درباره پرونده دولت انتقالی و موضع طالبان گفت‌وگو کرد. یک منبع در طالبان اعلام کرد که او احتمالا پست وزارت رسانه و برهنگ را برعهده بگیرد.امیر خان متقی بعد از رسیدن به کابل در اولین فایل صوتی خود پیامی را به مردم و کارمندان دولت و آمریکایی ها داد. او از مردم خواست صبور باشند. وی گفت که طالبان عزم و اراده کافی برای خدمت به مردم دارد. او از کارمندان و مسئولان دولت خواست از طریق شماره تلفن‌هایی که طالبان اعلام کرده تماس برقرار کنند. او تأکید کرد که هیچ کسی به آن‌ها تعرض نمی‌کند. وی از نیروهای آمریکایی خواست از بمباران هوایی مناطق دست بردارند. او گفت که این مسئله نقض توافق دوحه است.

۷.عبدالغنی برادر

وی رئیس دفتر سیاسی طالبان و از موسسان طالبان است.

۸.هبت الله آخوندزاده

وی مه ۲۰۱۶ به عنوان رهبر طالبان در جریان انتقال سریع قدرت بعد از چند روز از مرگ اختر محمد منصور در حمله پهپادی آمریکا در پاکستان تعیین شد.قبلا او بیشتر روی مسائل قضایی و دینی متمرکز بود. وی پسر یک روحانی است و اصالتا از قندهار است. ایمن الظواهری، رهبر القاعده فورا با او بیعت کرد و به او لقب "امیر المومنین" داد.

۹.سراج الدین حقانی

وی پسر جلال الدین حقانی، از مشهورترین رهبران جهاد علیه شوروی و مردم دوم طالبان و رهبر شبکه قدرتمند حقانی است. واشنگتن شبکه حقانی را که پدر وی آن را تأسیس کرده تروریستی و از خطرناک‌ترین گروه‌هایی می‌داند که با نیروهای آمریکایی و ناتو در دو دهه گذشته در افغانستان جنگیده اند.

۱۰.ملایعقوب

وی پسر ملا محمد عمر و رئیس کمیته نظامی است که نفوذ زیادی در طالبان دارد. وی رویکردهای استراتژیک جنگ علیه دولت افغانستان را تعیین می‌کرد. همچنان نقشی که وی در داخل طالبان بازی می‌کند مبهم است. برخی معتقدند که تعیین او در سال ۲۰۲۰ به عنوان رئیس کمیته نظامی صرفا یک اقدام نمادین بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied