شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با رییس دانشگاه آزاد واحد قشم مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد برای توسعه صنایع دریامحور، شیلات و گردشگری در قشم

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه رشته های مورد نیاز صنایع مختلف از جمله صنایع دریامحور، شیلات و آبزیان و صنعت گردشگری در راستای ایجاد توسعه متوازن در جزیره قشم زمینه ساز همکاری بیشتر با دانشگاه آزاد واحد قشم خواهد بود.

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد برای توسعه صنایع دریامحور، شیلات و گردشگری در قشم

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویش پور در دیدار با رییس و هیات رییسه دانشگاه آزاد واحد قشم، اظهار کرد: رونق اقتصادی و استفاده از ظرفیت های کم نظیر موجود در منطقه نیازمند افزایش آموزش های تخصصی در حوزه های مورد نیاز منطقه است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در طی چهار دهه فعالیت خود نقشی بی بدیل در ارتقای آموزش و فرهنگ کشور داشته و سازمان منطقه آزاد قشم در طرح های پیش روی خود اقدامات لازم جهت همکاری و بهره مندی از پتانسیل های واحد قشم را صورت خواهد داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: اقتصاد دریامحور، گردشگری دریایی و موضوعاتی از این قبیل در کشور ما سال هاست که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و انتظار داریم با مشارکت دانشگاه آزاد واحد قشم بتوانیم چشم اندازها را ترسیم نماییم.

به گفته درویش پور؛ درحوزه صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت های کم نظیر موجود در قشم باید با یک هدف گذاری دقیق و متناسب با نیازهای منطقه و با ایجاد بستر علمی مناسب، می توانیم به رونق این صنعت و بهبود کیفیت زندگی ساکنان جزیره کمک کنیم.

براساس این گزارش، حمید رستمی جاز، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم نیز در این جلسه گفت: یکی از مهمترین اهداف و طرح های مورد نظر واحد قشم، ایجاد مرکز تحقیقاتی شیلات و آبزی پروری جهت بهینه سازی سیستم های پرورش و توسعه روش های نوین تولید و بهره برداری آبزیان است.

وی ادامه داد: مراحل مقدماتی این طرح در حال حاضر انجام شده و امیدوار هستیم هرچه سریع تر و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم به مرحله بهره برداری برسد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم افزود: با توجه به برنامه های تدوینی دانشگاه آزاد اسلامی برای تغییر رویکرد واحدها، مأموریت هایی با هدف توسعه و پیشرفت واحد به عنوان نهادی تأثیرگزار در آموزش، پژوهش، اقتصاد و فرهنگ عمومی جزیره محول شده تا با حداکثر توان و تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در شعار سال، و امید به پشیتیبانی و حمایت های سازمان منطقه آزاد محقق شود.

رستمی جاز در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قشم بعنوان یکی از بزرگترین نهادهای آموزشی تحصیلات تکمیلی جنوب کشور با بیش از 75 رشته در دوره دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد طی 29 سال فعالیت خود تأثیرات فوق العاده ای در ارتقاء سطح علمی و فرهنگی منطقه گذاشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied