شمانیوز
شما نیوز

فولاد سفیددشت/

فولاد سفیددشت بزرگترین واحد صنعتی استان چهارمحال و بختیاری

شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری بزرگترین واحد صنعتی استان چهارمحال و بختیاری و یکی از طر ح های هفتگانه فولاد، در کیلومتر ۳۵ جاده شهرکرد - بروجن واقع گردیده است.

فولاد سفیددشت بزرگترین واحد صنعتی استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش شمانیوز: مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت هم زمان با سالگرد پیوستن این شرکت به گروه فولاد مبارکه در گفت وگو با خبرنگار فولاد گفت :  عملیات اجرایی طرح مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در تیرماه ۱۳۸۶ آغاز شد و در آذرماه ۱۳۹۳ با مشارکت ۶۵ درصدی شرکت فولاد مبارکه و ۳۵ درصدی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تأسیس گردید که واحد احیا مستقیم آن از آبان ماه سال ۹۵ در حال بهره برداری بوده و واحد فولادسازی و ریخته گری آن نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۸ درصد در حال ساخت است .
محمود ارباب زاده افزود: شرکت فولاد سفیددشت دارای دو سهام دار عمده (فولاد مبارکه با 65 درصد و سازمان ایمیدرو با  35  درصد) است .
وی در ادامه به عملکرد چهارماهه نخست این شرکت پرداخت و گفت: هم ا کنون با تولید 315516 تن آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم در چهارماهه نخست سال 1400 ،تولید این محصول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با رشد 21 درصدی همراه شد. واحد احیا مستقیم در سه ماهه نخست سال جاری نیز شاهد ثبت سه رکورد متوالی تولید ماهیانه بوده است .
مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت خاطرنشان کرد: طی ممیزی انجام شده توسط نماینده داخلی شرکت  SGS  در هفته نخست تیرماه 1400 ،این شرکت موفق به تمدید گواهینامه  ISO9001  در مدیریت کیفیت و اخذ گواهینامه های  ISO14001  مدیریت زیست محیطی و  ISO45001  مدیریت ایمنی و بهداشت گردیده است .
ارباب زاده تصریح کرد: دستیابی به این موفقیت ها در کنار اتمام برخی از پروژه های جنبی شامل مرکز داده   ( Center Data ) و پست برق شرکت، همچنین تسریع در پیشرفت پروژه بریکت سازی به میزان 94 و پروژه فولادسازی و ریخته گری مداوم به میزان 88 درصد، برگ زرینی دیگر در دفتر افتخارات بزرگترین واحد صنعتی استان در چهارماهه ابتدایی سال 1400 خواهد بود.
وی عنوان داشت: از اواسط تیرماه امسال به دلیل بروز محدودیت ها در مصرف انرژی، ظرفیت تولید در واحد احیا مستقیم به عنوان تنها واحد در حال بهره برداری شرکت به میزان  35  درصد کاهش یافته که به محض اعلام رفع محدودیت ها از طرف شرکت توانیر، ظرفیت تولید آهن اسفنجی به میزان اسمی کارخانه افزایش پیدا خواهد کرد .
مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت تصریح کرد: در حال حاضر تقریبا تمام آب موردنیاز واحد احیا مستقیم از منبع پساب تصفیه شده شهر بروجن و با فناوری اولترافیلتراسیون بومی شده تأمین می گردد. امید است با رفع موانع پیش رو در مسیر راه ا ندازی واحد فولادسازی و ریخته گری تا پایان سال جاری،گام مهمی در راستای تکمیل زنجیره تولید فولاد در شرکت فولاد سفیددشت برداریم .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied