شمانیوز
شما نیوز

اینفلوئنسر / بلاگر

حمله وحشیانه ۴۰۰ مرد به یک اینفلوئنسر زن + فیلم

صدها مرد پاکستانی‌ بر سر دختر اینفلوئنسر ریختند و در خیابان کتک‌اش زدند.

حمله وحشیانه ۴۰۰ مرد به یک اینفلوئنسر زن + فیلم

به گزارش شمانیوز: صدها مرد پاکستانی‌ بر سر دختر اینفلوئنسر پاکستانی ریختند و در خیابان کتک‌اش زدند.تصاویری از حمله صدها مرد پاکستانی به یک دختر و عریان کردنش به دلیل فعالیت در فضای مجازی در این کشور منتشر شده است که به شدت خبرساز شده است.

دختر اینفلوئنسر پاکستانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کند چند روز پیش در شهر لاهور هدف تهاجم بیش از ۴۰۰ مرد قرار گرفته و بعد از مضروب شدن و از دست دادن بخش زیادی از لباس‌هایش از فراز یک بلندی به پایین پرتاب شد.

خبرگزاری آلمان اعلام کرد یک دختر جوان پاکستانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کند چند روز پیش در شهر لاهور هدف تهاجم بیش از ۴۰۰ مرد قرار گرفته و بعد از مضروب شدن و از دست دادن بخش زیادی از لباس‌هایش از فراز یک بلندی به پایین پرتاب شد.

تصاویر منتشرشده از این حادثه که در پارک ملی لاهور واقع در شرق پاکستان رخ داد با واکنش شدید مردم این کشور مواجه شد، و پلیس پاکستان را بر آن داشت تا دستور دستگیری هر ۴۰۰ نفر را صادر کند.

این تهاجم که به بهانه فعالیت این دختر در فضای مجازی و انتشار کلیپ‌‌هایی از او در پلتفرم تیک‌تاک به وقوع پیوست از جانب سیاستمداران، حقوقدانان، افراد مشهور و مردم عادی پاکستان به شدت محکوم شد و همه آنها خواهان حمایت از زنان در این کشور شدند.

حادثه مزبور در حالی رخ داد که چند هفته قبل از آن هم دختر یکی از دیپلمات‌های سابق در اسلام‌آباد سر بریده شد.

یکی از دستیاران نخست‌وزیر پاکستان نیز در واکنش به این حادثه گفته است، دولت از جرم هیچ یک از شرکت‌کنندگان در این اقدام چشم‌پوشی نخواهد کرد.

دختر اینفلوئنسر پاکستانی

 

چطور اینفلوئنسر شوم؟

برای اینکه بتوانید یک فرد تاثیر گذار باشید ، چه در شبکه های اجتماعی و چه در فضای واقعی نیاز به کار کردن بر روی برند شخصی خود دارید، همچنین نحوه رفتار درست در شبکه های اجتماعی که می تواند رشد برند شخصی شما را گسترده تر کند می بایست توسط یک متخصص در کنار شما انجام پذیرد.

برای شروع می توانید از اینستاگرام سروش نادری برخی مقالات آموزشی را به صورت رایگان در مورد اینفلوئنسر شدن و اینفلوئنسر مارکتینگ بخوانید.

اینفلوئنسر کیست؟

واژه influencer در لغت به معنی «تاثیرگذار» است. اما در دنیای شبکه‌های اجتماعی به کسانی گفته می‌شود که در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته شده باشند. اینفلوئنسرها در حقیقت سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی هستند. در حالی که شاید خارج از آن شبکه اجتماعی زندگی کاملا عادی داشته باشند و آنچنان شناخته شده نباشند!

در میان مردم اصلاحاتی مثل «شاخ» برای توصیف اینفلوئنسر استفاده می‌شود.

اصطلاح اینستافیمس (instafamous) هم اشاره به اشخاص تاثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد.

اینفلوئنسرها از کجا شکل گرفتند؟

اولین تاثیرگذاران بی نام و نشان در دنیای اینترنت حدود ده سال پیش و بر بستر سرویس یوتیوب اعلام وجود کردند.

در اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، درست زمانی که سرویس اشتراک گذاری ویدئو یوتیوب توسط گوگل خریداری شده بود. کسانی شروع به فعالیت جدی در یوتیوب کردند و توانستند توجه زیادی را به خود جلب کنند. به شکلی که افراد زیادی ویدئوهای آنها را می‌دیدند، به اشتراک می‌گذاشتند و منتظر انتشار ویدئوی بعدی آنها بودند.

شوخی‌های غیرمعمول، آموزش، مستندنگاری و اسکرین کست از مراحل مختلف بازی‌های کامپیوتری از جمله موضوعاتی بودند که برای تولید ویدئوی در یوتیوب مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

اگر با اصطلاح یوتیوبر (YouTuber) مواجه شدید؛ بدانید که منظور همان شاخ ها و افراد تأثیرگذار یوتیوب هستند.

به مرور زمان و افزایش ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی سر و کله اینفلوئنسرها در دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر هم پیدا شد.

تفاوت واینر و اینفلوئنسر

در پاسخی ساده اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، واینرها تنها مشغول تولید کلیپ‌های خنده دار و جالب هستند. ولی اینفلوئنسرها در اکثر شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و در طیف گسترده‌ای فعالیت می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با اینفلوئنسرها به مقاله اینفلوئنسر کیست که در بلاگ رسا منتشر کرده‌ایم، مراجعه نمایید و توضیحات بیشتر در این مورد را مطالعه نمایید.

در کل واینرها جزو دسته اینفلوئنسرها محسوب می‌شوند و به نوعی می‌توان گفت که واینرها زیر مجموعه اینفلوئنسرها هستند و تفاوت چندانی ندارند. ولی با این وجود تفاوت‌های اندکی دارند. می‌توان به این مورد اشاره کرد که اینفلوئنسرها به واسطه تخصص خودشان معروف شده‌اند و اگر فضای مجازی وجود نداشت این افراد محبوبیت خود را از دست نمی‌دادند. در مورد واینرها اگر شبکه‌های اجتماعی وجود نداشتند ما شاهد حضور آنها و معروفیتشان نبودیم.

در این میان عده‌ای از افراد نیز وجود دارند که نمی‌توان آنها را در هیچ کدام از این دسته‌ها به حساب آورد. این دسته، تعداد کم و پرحاشیه‌ای را شامل می‌شوند. به اینگونه از افراد فالش گرامر گفته می‌شود. این افراد، با هدف قرار دادن خط قرمزهای موجود و تولید محتوای نامناسب دست به تحریک افراد می‌کنند که خارج از بحث مورد نظر است. اکثر مردم اینگونه افراد را ریپورت می‌کنند تا اینستاگرام هم متوجه نامناسب بودن محتوای آنها بشود.ولی متاسفانه افراد دیگری نیز وجود دارند که با وجود مطلع بودن از اینگونه محتواهای نامناسب، آنها را دنبال می‌کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • reza

    امیدوارم 400 نفرشون به بدترین شکل ممکن بمیرند آشغالای وحشی :(
    بدبخت دختره