شمانیوز
شما نیوز

حمله آمریکا به افغانستان

آمریکا در ساعات آینده به افغانستان حمله می کند

روز گذشته چندین عملیات انتحاری در افغانستان اتفاق افتاد که باعث کشته شدن حدود ۱۲۰ نفر شد که طبق آمار غیر رسمی حدود ۲۰ نفر از این کشته ها آمریکایی بوده اند

آمریکا در ساعات آینده به افغانستان حمله می کند

به گزارش شمانیوز،  روز گذشته چندین عملیات انتحاری در افغانستان اتفاق افتاد که باعث کشته شدن حدود ۱۲۰ نفر شد که طبق آمار غیر رسمی حدود ۲۰ نفر از این کشته ها آمریکایی بوده اند. داعش مسئولیت این عملیات های انتحاری را بر عهده گرفت و بایدن هم از کشته شدن افراد آمریکایی ابراز تاسف کرد و قول انتقام داد. تحرکات امروز نیروهای نظامی آمریکا از جمله اعزام هواپیماهای سوخت رسان به افغانستان نشان می دهد که این کشور در ساعات آینده قصد انجام حملات هوایی بر علیه داعش در افعانستان را دارد.

افغانستان

تکمیلی//

اطلاعات دریافت شده نشان می‌دهد که ۳ تانکر سوخت رسان KC-135R نیروی هوایی ایالات متحده به سوی افغانستان پرواز کرده‌اند.

پس از حملات انتحاری روز گذشته داعش در اطراف فرودگاه بغداد که به کشته و مجروح شدن ده‌ها نظامی آمریکایی و شهروندان افغانستانی منجر شد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد که از عاملین این اقدام تروریستی انتقام خواهد گرفت.

به گزارش نور نیوز، تحرکات اخیر نیروهای نظامی آمریکا از جمله اعزام هواپیماهای سوخت رسان به افغانستان نشان می‌دهد که این کشور در ساعات آینده قصد انجام حملات هوایی بر علیه داعش در افعانستان را دارد.

اسپوتنیک نیز وقوع سومین انفجار در فرودگاه کابل گزارش داد.

خبرنگار الجزیره نیز در ادامه از یک انفجار مهیب دیگر در اطراف فرودگاه کابل خبر داد. این چهارمین انفجار مهیبی است که در ساعات اخیر کابل را لرزانده است (باشگاه خبرنگاران جوان).

خبرنگار نیویورک تایمز در افغانستان اما مدعی شد که انفجار سوم که دقایقی پیش در شهر کابل رخ داده یک انفجار کنترل شده از سوی نیروهایی که توسط آمریکا پشتیبانی می‌شوند برای نابود کردن تجهیزات برجا مانده از نیروهای در حال خروج از کابل بوده است (ایسنا).

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز در مورد تازه‌ترین انفجار در کابل توضیح داده است:

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند دست‌کم ۱۰ نظامی آمریکایی در انفجارهای فرودگاه کابل کشته شده‌اند.

همچنین شمار کشته شدگان انفجارهای کابل به ۶۰ تن رسیده است (تسنیم)

انفجارهای کابل توسط دو عامل انتحاری داعش انجام شد

یک مقام آمریکایی گفته است که حمله در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای در کابل توسط دو عامل انتحاری داعش انجام شد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد در انفجارهای کابل ۱۲ نظامی آمریکا کشته شده و ۱۵ نظامی آمریکایی دیگر زخمی شده‌اند. شماری از شهروندان افغانستانی هم کشته یا زخمی شده‌اند.

ارزیابی آمریکا این است که «پیکارجویان داعش» عامل این انفجارهای انتحاری بوده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اعلام کرده است که شمار نظامیان آمریکایی که بر اثر وقوع دو انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل کشته شده‌اند به ۱۲ نفر رسیده است.

همزمان رسانه‌ها گزارش داده‌اند دیدار نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل انفجارهای کابل به فردا موکول شده است (فارس).

چه گذشت؟

بعد از ظهر امروز، برخی گزارش‌ها از شنیده شدن صدای تیراندازی در محل پس از این انفجار حکایت دارد. مقامات آمریکا و دیگر کشورهای غربی طی روزهای گذشته نسبت به احتمال حمله داعش به فرودگاه کابل همزمان با تخلیه اتباع خارجی و گروهی از افغان‌ها هشدار داده بودند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده است که انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل به دست یک عامل انتحاری روی داد.

آمریکا حدود شش هزار نظامی را برای کمک به روند خروج اتباع این کشور و افغان‌هایی که طی ۲۰ سال گذشته با کشورهای خارجی همکاری داشتند به فرودگاه کابل اعزام کرده است.

در همین رابطه بر اساس برخی منابع خبری، جان کربی، سخنگوی پنتاگون وقوع انفجار در خارج از فرودگاه کابل را تأیید و اعلام کرد تعداد قربانیان در حال حاضر مشخص نیست.

رسانه‌ها علاوه بر وقوع انفجار، از شنیده‌شدن صدای تیراندازی در محل حادثه خبر داده‌اند.

به گفته منابع محلی، انفجار در دروازه «کمپ باران» فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی کابل صورت گرفته و به‌دنبال آن صدای تیراندازی نیز به‌گوش رسیده است.

خبرنگار فاکس نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی از انفجار انتحاری و تیراندازی خبر داده که در پی آن شماری از شهروندان افغان کشته و مجروح شده‌اند.

خبرنگار روزنامه «اطلاعات روز افغانستان» هم گفته در این انفجار ۱۱ تن کشته و زخمی شده‌اند. به‌گفته‌ او، در این حمله به غیرنظامیان نیز تلفاتی وارد شده است.

مهلت تعیین شده برای خروج نظامیان آمریکا از افغانستان روز سه‌شنبه آینده مصادف با ۳۱ اوت (۹ شهریور) به پایان می‌رسد (یورونیوز و تسنیم).

افغانستان

افغانستان

افغانستان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied