شمانیوز
شما نیوز

تزریق واکسن مدرنا

مرگ دو نفر بعد از تزریق واکسن مدرنا

دو ژاپنی بعد از تزریق واکسن آلوده مدرنا، جان خود را از دست دادند.

مرگ دو نفر بعد از تزریق واکسن مدرنا

به گزارش خبرنگار شمانیوز، وزارت بهداشت ژاپن امروز اعلام کرد که دو ژاپنی بعد از تزریق واکسن مدرنا ارسالی به این کشور که آلوده بوده است. این دو نفر بعد از تزریق واکسن مدرنا جان خود را از دست دادند. در ادامه جزئیاتی در مورد واکسن مدرنا می خوانید.

این افراد که بین 30 تا 40 سال داشتند در ماه جاری میلادی پس از دریافت دومین دوز واکسن مدرنا فوت کردند. هر یک از آنها از واکسن‌های تولیدی سه تولید‌کننده‌ای استفاده کرده بودند که روز پنجشنبه تعلیق شدند. علت مرگ این دو نفر درحال بررسی است.

دولت ژاپن استفاده از 1.63 میلیون دوز واکسن کرونای ارسالی به 863 مرکز در سراسر این کشور را یک هفته پس از آن متوقف کرد که شرکت دارویی تاکدا گزارشاتی مبنی بر آلودگی برخی ویال‌ها دریافت کرد،

بااین‌حال مدرنا و تاکدا در بیانیه‌ای مدعی شدند: در زمان حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه علت مرگ این افراد واکسن کرونای شرکت مدرنا بوده است وجود ندارد.

ماجرای واکسن‌های آلوده مدرنا چیست؟

دولت ژاپن اعلام کرد که هیچ مشکلی از نظر ایمنی و اثربخشی شناسایی نشده است و علت تعلیق استفاده از این واکسن‌ها از روی احتیاط بوده است.

خبرگزاری ان‌اچ‌کی ژاپن به‌نقل از منابع وزارت بهداشت گزارش داده است که آلودگی یافت‌شده در  برخی ویال‌ها به‌دلیل ذرات فلزی بوده است.

ژاپن تاکنون 124 میلیون دوز واکسن کرونا بین مردم این کشور تزریق کرده است و تاکنون نزدیک به 44 درصد از کل جمعیت این کشور واکسینه شده‌اند.

طبق گزارش وزارت بهداشت از ماه آگوست 8991 نفر پس از دریافت واکسن‌های فایزر و 11 نفر نیز پس از دریافت واکسن مدرنا فوت شده‌اند.

در دو مورد مرگ گزارش‌شده در روز شنبه هر یک از این افراد روز بعد از دریافت دوز دوم به تب دچار شده و دو  روز پس از تب جان خود را از دست داده‌اند. یک منبع وزارت بهداشت به رویترز اعلام کرده است که هیچ مدرکی مبنی بر آلودگی دوزهای واکسن وجود ندارد.

ژاپن تزریق ۱.۶۳ میلیون دُز واکسن مدرنا را به دلیل احتمال عوارض واکسن آلوده مدرنا امروز (پنج شنبه) و یک هفته پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وجود آلودگی در برخی از ویال‌های این واکسن متوقف کرد.

مسئولان ژاپن و شرکت مدرنا اعلام کرده‌اند هیچ مشکلی در رابطه با ایمنی یا کارآیی این واکسن‌ها مشخص نشده و تنها برای احتیاط تزریق این واکسن‌ها به حالت تعلیق درآمده است اما این اقدام باعث شده تا چندین شرکت ژاپنی واکسیناسیون کارکنان خود را که طبق برنامه‌ریزی برای امروز تعیین شده بود، لغو کنند.

شرکت مدرنا در گزارشی تایید کرده است که مواردی از وجود "ذرات خارجی" در ویال‌های واکسن کووید-۱۹ مشاهده شده است. این شرکت در حال بررسی گزارش‌ها است و همچنان متعهد به همکاری با شریک خود شرکت "تاکدا"ست که مسئولیت توزیع واکسن در ژاپن را بر عهده دارد.

یک مقام وزارت بهداشت ژاپن گفته است که شرکت تاکدا ابتدا در ۱۶ ماه آگوست از ویال‌های آلوده مطلع شده و این موضوع را روز چهارشنبه به دولت گزارش کرده است. این تاخیر به این دلیل بوده که شرکت تاکدا به زمان نیاز داشته تا اطلاعاتی را در مورد ویالهای آلوده و اینکه در کدام استانها توزیع شده، جمع آوری کند.

شرکت مدرنا اعلام کرده است که این آلودگی می‌تواند به دلیل بروز مشکل در یکی از خطوط تولید واکسن در اسپانیا باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied