شمانیوز
شما نیوز

آجیل / گردو

خوردن این آجیل عمر را زیاد می کند

معمولاً آجیل جزء آن دسته از مواد غذایی هست که اکثر افراد تمایل به مصرف آن دارند.

خوردن این آجیل عمر را زیاد می کند

به گزارش شمانیوز: معمولاً آجیل جزء آن دسته از مواد غذایی هست که اکثر افراد تمایل به مصرف آن دارند. آجیل ها با طعم های خوشمزه ای در دسترس قرار می گیرند و برای سلامت قلب، کاهش کلسترول، و کاهش التهابات مفید هستند.  مطالعه ای در این زمینه به این نتیجه رسیده است که مصرف یک نوع آجیل خاص به اندازه 5 بار در هفته طول عمر افراد را تا بیش از یک سال افزایش می دهد.

مصرف 5 وعده گردو در هفته عمر رو زیاد می کنه

مطالعه ای در 4 آگوست در یکی از مراکز معتبر به این نتیجه رسید که اگر شما به اندازه یک کف دست گردو را به اندازه 5 بار در هفته مصرف کنید، قطعا طول عمر بیشتری خواهید داشت. حتی می توانید تعداد دفعات مصرف را افزایش هم دهید. کسانی که این کار را انجام می دهند، نسبت به کسانی که گردو مصرف نمی کنند، 14 درصد خطر مرگ و میر کمتری دارند و 25 درصد خطر مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی عروقی نیز در آن ها کم تر است.

حتی مصرف مقدار کم گردو باز هم برای سلامتی فواید دارد. اگر دوست ندارید و نمی توانید 5 بار در هفته آن را استفاده کنید، نگران نباشید. دانشگاه هاروارد در تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است که اگر فقط 2 الی 4 بار در هفته گردو مصرف کنید، باز هم می توانید فواید زیادی به بدنتان برسانید و تا 13 درصد خطر مرگ و میر و 14 درصد خطر مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید و حدوداً یک سال به عمر خود اضافه کنید.

 تاثیر گردو بر کاهش خطر مرگ

گردو همچنین برای کسانی که آن را پراکنده می خورند هم مفید است. اگر رژیم غذایی دقیق و مشخصی ندارید، می توانید گردو را در آن وارد کنید. تحقیقات نشان می دهد هنگامی که افراد در رژیم غذایی خود حداقل به اندازه یک وعده کوچک یعنی نصف کف دست در هفته گردو مصرف کنند، تا 12 درصد خطر مرگ و میر در آن ها کاهش پیدا می کند. پس حتی اگر شده، به صورت پراکنده هم گردو مصرف کنید.

گردو سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می دهد که گردو فواید زیادی برای سلامتی دارد و حاوی پروتئین، فیبر، منیزیم و اسید چرب امگا 3 است و سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای سلامت معده و روده و کاهش وزن بسیار اهمیت دارد و خطر سرطان را نیز کاهش می دهد.

۲۰ خاصیت جادویی گردو و عوارض جانبی احتمالی آن

ارزش غذایی گردو

گردو مغزی است که فیبر زیاد و کربوهیدرات کمی دارد. این نوع مغز سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است. ۲۸ گرم گردو ۱۸۵ کالری دارد. این میزان گردو همچنین حاوی ۴ گرم پروتئین، ۱۸ گرم چربی و ۳ گرم کربوهیدرات است. در ادامه ارزش غذایی گردو آورده شده است.

فیبر: ۱٫۹ گرم

کلسیم: ۲۷ میلی‌گرم

منیزیم: ۴۴ میلی‌گرم

فسفر: ۹۸ میلی‌گرم

پتاسیم: ۱۲۵ میلی‌گرم

سلنیوم: ۱٫۳ میلی‌گرم

فولات: ۲۸ میلی‌گرم

ویتامین آ: ۵ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن

ویتامین ای: ۰٫۷ گرم

خواص گردو

گردو خواص متعددی برای سلامتی بدن دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. ممکن است سلامت قلب را بهبود ببخشد

خوردن چند عدد گردو در روز ممکن است در کاهش فشار خون هم اثرگذار باشد. اسیدهای چرب امگا ۳ سطح کلسترول بد را کاهش می‌‌دهند و به تولید کلسترول خوب کمک می‌کنند‌. همچنین در کاهش التهاب و بهبود عملکرد رگ‌های خونی مفید هستند. به همین دلایل گردو می‌تواند سلامت قلب را بهبود ببخشد‌.

۲. ممکن است احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد

گردو سرشار از ترکیبات گیاهی مثل اسیدهای چرب امگا ۳ و پلی‌فنول‌ها است که ممکن است خواص ضدسرطانی داشته باشند‌. گردو ممکن است خطر ابتلا به بعضی از انواع سرطان‌ها مثل سرطان‌های سینه، روده‌ی بزرگ و پروستات را کاهش دهد. تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن چند عدد گردو در روز ممکن است احتمال ابتلا به سرطان سینه را پایین بیاورد.

۳. ممکن است عملکرد مغز را بهبود ببخشد

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در گردو برای مغز مفید هستند. خوردن غذاهای سرشار از چربی‌های ضروری مثل امگا ۳ ممکن است سرعت زوال شناختی را کاهش دهد. در مطالعه‌ی انجام شده روی افراد مسن، محققان به این نتیجه‌ رسیدند که گردو عملکرد شناختی را بهبود بخشید.

۴. ممکن است التهاب را کاهش دهد

گردو به دلیل اینکه حاوی اسیدهای چرب ضروری است، می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی مثل آسم، آرتریت و اگزما مفید باشد. این نوع مغز ممکن است با التهاب مبارزه کند و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد. پلی‌فنول‌های موجود در گردو ممکن است التهاب را کاهش دهند.

۵. ممکن است سیستم ایمنی را تقویت کند

یکی دیگر از خواص گردو، تقویت سیستم ایمنی است. گردو آنتی‌اکسیدان‌هایی دارد که به حفظ سلامت سیستم ایمنی کمک کرده و از شروع بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند. هر روز مقداری گردو بخورید تا از خواص آن بهره‌مند شوید. گردو سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل مس و ویتامین B6 است که ممکن است در تقویت سیستم ایمنی مؤثر باشند.

۶. ممکن است در بهبود سلامت استخوان‌ها اثرگذار باشد

گردو حاوی نوعی از اسیدهای چرب ضروری به نام آلفا لینولئیک اسید است که با داشتن استخوان‌های مستحکم‌تر و سالم‌تر ارتباط دارند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در گردو هم به مبارزه با التهاب کمک می‌کنند که این موضوع برای استخوان‌ها مفید است.

۷. به داشتن خواب بهتر کمک می‌کند

گردو حاوی ملاتونین است. بین این ترکیب و داشتن خواب باکیفیت‌تر ارتباط وجود دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است به کاهش فشار خون و از بین بردن استرس کمک کنند. با این حال به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

۸. ممکن است برای خانم‌های باردار فوایدی داشته باشد

خوردن روزانه‌ی گردو ممکن است به‌طرز چشمگیری برای زنان باردار مفید باشد. گردو حاوی ویتامین ب کمپلکس مثل فولات، ریبوفلاوین و تیامین است که به تقویت سلامتی زنان در دوران بارداری کمک می‌کنند. اسید فولیک گردو به‌طور مشخص برای زنان باردار و جنین ضروری است.

۹. ممکن است سلامت دستگاه گوارش را بهبود ببخشد

بهبود سلامت دستگاه گوارش یکی دیگر از خواص گردو است. فیبر موجود در گردو به دستگاه گوارش کمک می‌کند به‌درستی کار کند. تمام انسان‌ها باید برای حفظ سلامت دستگاه گوارش خود هر روز فیبر مصرف کنند. مصرف روزانه‌ی گردو ممکن است مشکلات گوارشی را تسکین دهد‌.

۱۰. ممکن است عفونت‌های قارچی را درمان کند

درمان عفونت‌های قارچی از خواص گردو است. شواهد نشان می‌دهند که گردو ممکن است در درمان عفونت‌های قارچی مؤثر باشد. عفونت کاندیدا ممکن است در دستگاه گوارش یا روی پوست رشد کند. عفونت‌های قارچی منجر به علائم آزاردهنده‌ای مثل خارش یا سایر حساسیت‌ها می‌شوند.

گردو می‌تواند به اندازه‌ی داروهای تجویزی در درمان عفونت‌های قارچی اثربخش باشد. با این وجود برای اظهار نظر قطعی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied