شمانیوز
شما نیوز

ذوب آهن اصفهان/

آغاز واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹( کرونا) در ذوب آهن اصفهان

با توجه به اهمیت واکسیناسیون عمومی اقشار مختلف مردم کشور و به ویژه کارکنان مراکز بزرگ تولیدی و صنعتی در کنترل و مهار بیماری کرونا، ذوب آهن اصفهان نیز همراه با اقدامات متنوع بهداشتی و واکسیناسیون گروه های پرخطر ، در اقدامی جدید و فراگیر از روز شنبه ۶ شهریور ماه جاری واکسیناسیون عمومی کارکنان خود در مقابل بیماری کرونا را شروع کرد.

آغاز واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹( کرونا) در ذوب آهن اصفهان
به گزارش شمانیوز: در این برنامه که توسط مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست و بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان انجام شد، مرحله اول تزریق واکسن کووید ۱۹ تمامی کارکنان ذوب آهن و شرکت های اقماری انجام می شود. مرحله دوم این واکسیناسیون نیز مطابق با زمان مقرر اعلام و انجام خواهد شد. مهندس منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت در روز اول واکسیناسیون با حضور در مرکز تجمیعی واکسیناسیون در محل رستوران توحید ، ضمن بازدید از نحوه انجام کار از وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دلیل موافقت آن ها و از شبکه بهداشت و درمان لنجان و تمامی همکاران و دست اندر کاران به لحاظ انجام این اقدام بزرگ بهداشتی قدردانی نمود و یادآور شد: ذوب آهن اصفهان در جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا از ابتدای شروع این بحران ، از هیچ اقدامی غافل نشده و واکسیناسیون گروه های پرخطر از جمله کادر درمان در اولویت قرار گرفت و انجام شد که نتایج بسیار خوبی نیز در این راستا حاصل گردید .
وی افزود : این مجتمع عظیم صنعتی با توجه به برخورداری از بیمارستان شهید مطهری و تجربه در امر درمان ، از ماه ها قبل آمادگی خود را برای مشارکت در امر واکسیناسیون اعلام کرد و مرکزی نیز در فولادشهر جهت شهرستان لنجان به این امر اختصاص داد و همچنین در داخل ذوب آهن نیز با هماهنگی مرکز بهداشت لنجان این کار صورت گرفت که در مرحله اول براساس اولویت های سنی اعلام شده وزارت بهداشت ، واکسیناسیون برای کارکنان ذوب آهن انجام شد .
مدیرعامل ذوب آهن اظهار داشت : با پی گیری های صورت گرفته و باتوجه به اینکه این واحد صنعتی از مراکز پرخطر محسوب می شود ، سهمیه ای به کارکنان ذوب آهن همچون سایر صنایع اختصاص یافت و از امروز ۶ شهریورماه ، واکسیناسیون کلیه کارکنان آغاز گردید تا این تلاشگران با آرامش خاطر در محل کار حاضر شوند .
علیرضا آجدانی رئیس بیمارستان شهید مطهری نیز در بازدید از روند انجام واکسیناسیون، ضمن بیان اهمیت و ضرورت انجام واکسیناسیون عمومی در مقابل بیماری کرونا گفت :برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری کرونا بهترین راهکار واکسیناسیون است زیرا بدن در مقابل این بیماری ایمن می گردد . وی افزود : در این طرح تمامی شاغلین و شرکت های اقماری شاغل در ذوب آهن اصفهان واکسینه خواهند شد .
رییس بیمارستان شهید مطهری گفت : به دلیل کمبود واکسن در استان اصفهان کمی تهیه آن طولانی شد که با تلاش های که شد این امر مهیا گردید تا سلامت کارکنان به خطر نیافتد . وی افزود : بعد از انجام هر دو مرحله تزریق واکسن نیز رعایت نکات بهداشتی و به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نباید فراموش شود.
مجید مکاری مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان نیز در این خصوص گفت : با اخذ موافقت های لازم و همکاری و نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان واکسیناسیون تمامی کارکنان شرکت که تا کنون موفق به انجام آن نشده اند با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون ایجاد وقفه در امر تولید انجام خواهد شد.
وی گفت در انجام این کار هیچ محدودیت سنی وجود نداشته و همکاران با اعلام مسئولین خود در روزهای اعلام شده به مرکز مربوطه در رستوران توحید شرکت مراجعه می نمایند.
مکاری اظهار داشت :  برای سرعت عمل لازم در امر واکسیناسیون و عدم معطلی همکاران ، ۶ ایستگاه تزریق در نظر گرفته شده و این کار به سهولت انجام می شود.
علیرضا امیری مدیر روابط عمومی شرکت نیز ، مشارکت ذوب آهن اصفهان در امر واکسیناسیون را یک مسئولیت اجتماعی مهم برای این شرکت دانست و اظهار داشت : این امر ضمن حفظ سلامت کارکنان که اهمیت اصلی را دارد ، منجر به حفظ شرایط تولید شرکت نیز می گردد .

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied