شمانیوز
شما نیوز

اخبار زنده طالبان

فیلم +18 از لحظه شکنجه زن بی گناه توسط طالبان | فیلم شکنجه طالبان

فیلم دردناک از لحظه شکنجه یک زن توسط افراد گروه تروریستی طالبان را در فیلم زیر مشاهده می کنید. این فیلم مربوط به شهریور سال ۱۳۹۶ است.

فیلم +18 از لحظه شکنجه زن بی گناه توسط طالبان | فیلم شکنجه طالبان

به گزارش شمانیوز: فیلم دردناک از لحظه شکنجه یک زن توسط افراد گروه تروریستی طالبان که در سال ۱۳۹۶ اتفاق افتاده است را در فیلم زیر مشاهده می کنید. تفکر طالبان همیشه با زن‌ستیزی همراه بوده و همین موضوع باعث کشته شدن خیلی از زن ها توسط طالبان شده است. 

میلیون‌ها زن افغان با بازگشت طالبان با ظلم و خشونت روبه‌رو می‌شوند

 

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» مقاله‌ای را به قلم برابینا خان در خصوص وضعیت زنان افغان با بازگشت جنبش طالبان برای سیطره بر بخش‌های گسترده این کشور منتشر کرد.

خان در مقاله خود نوشت: در سال ۲۰۰۱ هنگامی که طالبان قدرت را در دست گرفتند، زنان از آموزش و کار محروم شدند و امکان رفتن به مراکز بهداشتی را نداشتند و مجبور به استفاده از برقع شدند و هیچ اختیاری در کار نبود.

وی افزود، طالبان در حال حاضر تلاش دارند از رهگذر یافتن هم‌پیمانان و حمایت از دشمنان سابق ثابت کنند که تغییر کرده‌اند. آنها می‌گویند زنان می‌توانند کار و تحصیل کنند و این موضوع با مبانی اسلام و سنت‌های افغانستان مطابقت دارد. با وجود آن طالبان تفسیر تحریف شده‌ای از آنچه درست است، دارند.

اما خان به زنان افغانی که با ظلم مواجه هستند، اشاره می‌کند که می‌گویند: طالبان اصلا ایدوئولوژی خود را تغییر نداده‌اند.

نویسنده این مقاله بر این باور است که عقب‌نشینی کامل نیروهای ائتلاف در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ بدین معناست که مردمی را به حال خود رها کرده‌اند که خودشان به فکر چاره باشند و امور را تدبر کنند.

خان داستان یک دختر جوان افغانستانی را روایت می‌کند که خانواده‌اش از چنگ طالبان فرار کردند و برای جلوگیری از شکنجه لباس‌های مبدل در مراسم‌های عروسی به تن کردند و نهایتا این خانواده قبل از اقامت در انگلستان با عبور از پنج کشور موفق به فرار شدند. این خانواده شامل شش دختر و یک پسر هستند. زنان هنگام بازگشت به همراه خانواده‌هایشان به افغانستان بیم این دارند که با اشغال بیشتر اراضی افغانستان توسط طالبان، میلیون‌ها دختر جوان و زنان در معرض خشونت و ظلم قرار بگیرند.

خان به نقل از یکی از دختران گفت: زمانی که طالبان بر افغانستان حکومت می‌کرد از رفتن به مدرسه و تحصیل محروم شدیم زیرا در صورتیکه که قوی‌تر شویم رهبر نیز خواهیم شد.

وی ادامه داد، از زمان سرنگونی طالبان در دو دهه قبل، دختران جوان در زمینه آموزش پیشرفت قابل توجهی کسب کردند و حمایت‌های بین‌المللی به ساخت مدارس و دسترسی ایمن به یادگیری کمک کرد. این پیشرفت کاملی نبود، اما حداقل گامی در مسیری درست بود. 

خان همچنین تصریح کرد، در ماه مه در کابل مدرسه «سید الشهداء» در معرض حمله قرار گرفت که در نتیجه این حمله دست کم ۸۵ تن کشته شدند که در میان آنها تعدادی از دانش‌آموزان دختری بودند که در حال علم آموزی داشتند. این نشانه دیگری بر این است که سیطره طالبان به صورت نامناسب بر دختران جوان و زنان تاثیر می‌گذارد به ویژه زنانی که به دنبال ساخت آینده درخشان‌تر برای خودشان هستند.

این درحالی است که یک دستور صوتی فرمانده طالبان در هلمند در اختیار ایندیپندنت قرار گرفت که بر مبنای آن از ملاهبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، نقل قول می‌شود که فرمان تازه‌ای برای جنگجویان خود صادر کرده است.

براساس این فرمان رهبر طالبان قوانین سخت‌گیرانه‌ای در چارچوب شعبه امر به معروف و نهی از منکر وضع می‌کند.

همزمان، کانال‌های تلگرامی در هرات خبر می‌دهند که گروه طالبان به انجام «جهاد النکاح» یا ازدواج اجباری فرمان داده است. 

فرمانده طالبان در این نوار صوتی مکتوب رسمی را از نشانی فرمانداری نادعلی در ولایت هلمند و از بخش جلب و جذب و امر به معروف و نهی از منکر طالبان با این متن می‌خواند:  

«به تمام مسلمانان خبر داده می‌شود که حکم تازه امیرالمومنین آمده است که شعبه امر به معروف و نهی از منکر فعال شده است. تمام بزرگان افراد خود را از این منکرات منع کنند.

پنج وقت نماز را جمعی اجرا کنید.

ریش‌های خود را کوتاه نکنید.

موهای سر خود را به شکل غیرشرعی درست نکنید.  

دیدن فیلم‌ها و عکس‌ها و تلویزیون دیدن و عکس گرفتن ممنوع است.

گرگ بازی، سگ، مرغ بازی یا حیوانات را به جنگ انداختن ممنوع است.  

تیراندازی برای نشان دادن شادی ممنوع است.

به طرف زنان که در راه باشند نگاه نباید کرد و دیگر کارهای غیرشرعی را انجام ندهند.»

فرمانده طالبان که اسمش را نمی‌گوید در ادامه می‌خواند: «هر کس که در جریان این کارهای غیرشرعی دیده شود، به جزای اعمالش می‌رسد. امیرالمومنین به تمام علما امر کرده که در جلسات فقهی شرکت کنند و احکام را به مردم توضیح دهند.»

این نوع محدودیت در دوران حاکمیت طالبان نیز در افغانستان وجود داشت و ادعاها مبنی بر تغییر طالبان را نادرست می‌کند.

در ادامه این خبر که تاکنون طالبان به آن واکنشی نشان نداده است، می‌آید: «طبق یک خبر دیگر طالبان در غرب هرات در شهرک سید فکور پس از ضرب و شتم اعضای خانواده‌ای دو دختر جوان آنان را با خود بردند.»

مقام‌های هرات نیز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند اما پیشتر حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان و سفارت آمریکا در کابل اعلام کرده بودند که جنگجویان طالبان زنان را به زور به عقد در می‌آورند.

سفارت آمریکا در کابل در بیانیه‌ای در چهار اوت ۲۰۲۱ ادعا شده بود: «گزارش‌هایی وجود دارد که طالبان به نیروهای دفاعی افغان وعده می‌دهند که بعد از تسلیم شدن به آن‌ها آسیب نمی‌رسانند؛ در حالی که این نیروها شب‌هنگام مفقود می‌شوند و بیوه‌های آن‌ها به نکاح اجباری با جنگجویان طالب وادار می‌شوند.»

سازمان‌های دفاع از حقوق بشر از موارد متعدد نقض حقوق بشر به دست گروه طالبان در پی حملات اخیر آن‌ها به شهرها انتقاد کرده و بسیاری از رفتارهای طالبان را مصداق‌ جنایت جنگی خوانده‌اند.

گروه طالبان بعد از اعلام جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی که در ۳۱ ماه جاری میلادی تعیین شده است، حملات خود را به شهرها شدت بخشیده و توانسته است در مراکز چند ولایت کشور پیشروی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    بی شرفا چجوری میزنند خدا ازشون نگذره بی ناموسارو نمیدونم چرا خدا نمیبینه اصلا خدایی وجود داره فکر نکنم چرا دهنشو به روی ظلم بسته خدا اخه چرا

  • بینام

    در طول تاریخ همیشه در حق زنان ظلم شده ای خداااااااا آخه اینا چه گناهی کردن که باید ابنجوری شکنجه بشن