شمانیوز
شما نیوز

قهر عمو قناد و قلقلی

چرا قلقلی حرف نمی‌زد | ماجرای قهر عمو قناد و شهرام لاسمی

شهرام لاسمی یا همان قلقلی برنامه‌های کودک درباره سکوت 30 ساله خود توضیحاتی داد.

چرا قلقلی حرف نمی‌زد | ماجرای قهر عمو قناد و شهرام لاسمی

شهرام لاسمی یا همان قلقلی برنامه‌های کودک درباره سکوت 30 ساله خود توضیحاتی داد. قلقلی می گوید: یکی از دلایل انتخاب کاراکتر قلقلی و حرف نزدن او به این دلیل بود که بچه‌ها چیزهایی را که می‌بینند بهتر درک می‌کنند.

شهرام لاسمی می‌گوید، او مایل بود تا فضای ذهنی بچه‌ها را نشکند. به همین خاطر حتی در کوچه و خیابان هم در مواجهه با بچه‌ها سعی می‌کرد حرف نزند.آغاز هفته سوم برنامه با صبح با میزبانی از شهرام لاسمی همراه بود. لاسمی که قرار است پس از پنج سال دوری از تلویزیون با در برنامه‌ای با رادیو ایران همکاری کند، دیگر نمی‌تواند کاراکتر قبل را داشته باشد؛ چرا که لازمه حضور در رادیو حرف زدن است.

شکستن سکوت سی ساله

شهرام لاسمی یا همان قلقلی برنامه‌های کودک در ابتدای صحبت از چندین سال سکوت خود و زمان شکستن آن حرف زد و گفت: بعد از سکوتی نزدیک به سی سال بالاخره در ۹ فروردین سال ۹۴ آن را شکستم. این سکوت چندین ساله برای حفظ کاراکترم بود اما زمانی که دیدم در حال از دست دادن خیلی چیزها هستم به این سکوت پایان دادم. البته فراموش نکنیم که سکوت بالاترین ذکر است. همه حرف‌ها گفتنی نیستند. یکی از دلایل انتخاب کاراکتر قلقلی و حرف نزدن او به این دلیل بود که بچه‌ها چیزهایی را که می‌بینند، بهتر درک می‌کنند. مایل بودم تا فضای ذهنی بچه‌ها را نشکنم به همین خاطر حتی در کوچه و خیابان هم در مواجهه با بچه‌ها سعی می‌کردم حرف نزنم. من رسالت خود را به انجام رساندم. شاید علاقه زیادم به چارلی چاپلین یکی از علت‌های حفظ سکوت سی ساله‌ام بود.

سحرخیزی در ۴ صبح

لاسمی در جواب این سوال که آیا آدم سحرخیزی است یا نه بیان کرد: در روزهایی که کار خاصی داشته باشم صبح‌های زود هم از خواب بیدار می‌شوم. حتی پیش آمده روزهایی که ۴ صبح از خواب بیدار شده‌ام. معمولا شب‌ها ساعت یک یا دو می‌خوابم.

بسیاری فکر می‌کنند قدرت تکلم ندارم

این بازیگر در پاسخ به این که چرا کودکان آن زمان می فهمیدند چه می‌گوید، گفت: من و مجید قناد تمرین‌های زیادی می‌کردیم. سعی ما بر این بود تا حرکات واضح باشند به طوری که بچه‌ها متوجه تمام آن حرکات بشوند. حتی برخی مواقع مجری یعنی قناد با توضیحاتی که ارائه می‌داد به درک معانی حرکات کمک می‌کرد. صدای خنده بچه‌ها به من آرامش می‌داد. دوست داشتم همیشه بخندند.

شهرام لاسمی در پایان خاطرنشان کرد: دوست دارم همچنان به فعالیت خود ادامه بدهم. امیدوارم شرایط مثل ۵ سال گذشته نباشد. در این ۵ سال با شبکه دو قهر بودم. حتی یک بار خبر فوت من منتشر شد که در آن زمان فقط علی زارعان (مدیر گروه کودک) با من تماس گرفت. امیدوارم شرایط در آینده تغییر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied