شمانیوز
شما نیوز

سریال گاندو

سریال گاندو 3 کی ساخته می شود؟

سریال گاندو 2 به کارگردانی جواد افشار روز یکشنبه 14 شهریور از شبکه سه پخش شد اما سوال مخاطبان این است قسمت سوم سریال گاندو چه زمانی ساخته می شود؟

سریال گاندو 3 کی ساخته می شود؟

به گزارش شمانیوز: سریال گاندو 2 به کارگردانی جواد افشار روز یکشنبه 14 شهریور از شبکه سه پخش شد اما سوال مخاطبان این است قسمت سوم سریال گاندو چه زمانی ساخته می شود؟

سریال گاندو

گاندو ۱ نام مجموعه تلویزیونی محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه تلویزیون جمهوری اسلامی ایران (صدا و سیما) سریالی اجتماعی، اکشن و امنیتی است که نخستین قسمت آن در ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ از شبکه سه تلویزیون ایران با کارگردانی جواد افشار و نویسندگی آرش قادری پخش شد و در ۱۵ تیر ۹۸ به پایان رسید. فصل دوم این مجموعه تلویزیونی با نام گاندو ۲ از ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۳ قسمت از شبکه سه پخش شد. فصل دوم این مجموعه‌ به دلیل ژانر سیاسی که داشت، با اعتراض برخی از مسئولین دولت متوقف شد و ادامه آن بعد از انتخابات ۱۴۰۰ پخش شد.

مجموعه گاندو به کارگردانی جواد افشار با حضور تعدادی از بازیگران اصلی از ۱۹ شهریور ماه کلید خورد. این در حالی است که علاوه بر تهران، در شهر استانبول کشور ترکیه نیز تصویربرداری سریال ادامه داشت و گروه‌هایی ساخت برخی دکورها را در تهران ادامه دادند. تصویربرداری مجموعه گاندو در فروردین ماه در کشور چین به پایان رسیده بود.

کارگردان مجموعه «گاندو» دربارهٔ بودجه این سریال گفت: من پیش‌تر سریال «آنام» را با بودجه دولت ساختم اما کل بودجه سریال «گاندو» را سازمان صدا و سیما پرداخت کرده‌است. وقتی سریال آنام را کار کردیم، پراید بیست میلیون بود. اما حالا بودجه سریال «گاندو» تنها سی درصد بیشتر از آن سریال است و فکر نمی‌کنم بیشتر از هفت میلیارد بوده باشد.

داستان

سریال «گاندو» یک مجموعه امنیتی است و فیلمنامه آن بر اساس مستندات و وقایع تاریخی و کشف جاسوس‌های داخل و خارج از ایران است و همچنین به موضوع آقازاده‌ها نیز اشاره‌هایی می‌کند. در مجموعه گاندو تمامی اسامی افراد و اشخاص حقیقی در آن عوض شده‌است. به‌طور مثال بخشی در سریال در ارتباط با جیسون رضاییان است که ایران رضائیان را به همراه همسرش (یگانه صالحی) در ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ به اتهام جاسوسی از طرف سیا دستگیر کرد که در این مجموعه با نام مایکل هاشمیان شناخته می‌شود.

شایعهٔ تخیلی بودن داستان

طی نشست مطبوعاتی سریال «گاندو»، آرش قادری نویسنده این سریال دربارهٔ این موضوع که ۸۰ درصد متن واقعی نیست، اظهار کرد: تیتری که از مصاحبه من منتشر شد واقعی نبود. ما کارمان بر اساس یک پرونده واقعی بود، اما برای درام و قصهٔ مجموعه نیاز به داستان داشتیم. در پرونده جیسون رضاییان همه اتفاقاتی که شاهد بودید موبه‌مو رقم خورده‌است. ما چند پرونده واقعی داشتیم که باید آن‌ها را با رابط و قصه به هم مرتبط می‌کردیم.

البته مجتبی امینی، تهیه کننده این سریال در توییتی نسبت به ادعای جواد ظریف که این سریال را دروغ خوانده بود، اظهار داشت: «‌سریال گاندو «دروغ» نبوده و نیست. "گاندو" صدای در گلو مانده مردم است نمایش«خیانت» و «فریبکاری» آمریکا و انگلیس است، دروغ، تضمین امضای جان کری بود. دروغ، وعده های آمریکا و انگلیس برای برداشته شدن همه تحریم‌ها بود. دروغ، وعده رونق اقتصادی است، که نتیجه آن کوچک شدن سفره مردم بوده است. ‌گاندو بر اساس اسناد واقعی ساخته شده... اسناد و مدارکی که پشتوانه پژوهشی نگارش فیلم نامه بوده را، در فیلم مستندی در اختیار مردم قرار خواهیم داد.» 

داستان سریال گاندو 2

این سریال دربارهٔ اشخاص دو تابعیتی و جاسوس در وزارت امور خارجه ایران و گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای است و به موضوعاتی چون نوسانات نرخ ارز با دخالت سفارت انگلیس و برخی مدیران سابق بانک مرکزی و تلاش سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا برای نفوذ در سرویس امنیتی ایران می‌پردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • پارسا

    این فیلم عالیه من مشتاقم که فصل 3 ش بیاد

  • رینب

    سلام
    گاندو عالی بود . اتفاقا این نوع سریال ها باعث میشه مردم دقت کنن و درست انتخاب کنن تا چنین مسئولین غرب زده ای روی کار نیان.

  • ناشناس

    وای خداکنه در فصل سومش محمدشهید نشده باشه و زنده باشه

    • مهسا

      مگه فیلم هندی هست که شهید نشه

  • محمدرضا

    واقعا یکی از بهترین هاست البته اگه بعضی از مسئولین بزارن فصل ۳ هم بیاد عالیه