شمانیوز
شما نیوز

ویروس نیپا

ویروس جدید نیپا و علائم آن چیست؟ | شناسایی 11 مورد ابتلا

ویروس جدیدی به نام ویروس نیپا در هند شناسایی شده است.این ویروس جدید 11 مورد ابتلا به داشته است.

ویروس جدید نیپا و علائم آن چیست؟ | شناسایی 11 مورد ابتلا

به گزارش شمانیوز، ویروس جدیدی به نام ویروس نیپا در هند شناسایی شده است.این ویروس جدید 11 مورد ابتلا به داشته است.

ویروس

شناسایی ابتلای ۱۱ نفر به ویروس نیپا در هند قطعی شد. هفته گذشته یک پسربچه ۱۲ ساله هندی با علایم تب شدید و التهاب مغزی در بیمارستانی در کرالا هند بستری شد و چند روز پس از بستری درگذشت. پزشکان پس از گرفتن آزمایش خون تشخیص دادند که به ویروس نیپا مبتلا شده بود.

وزارت بهداشت کرالا ۲۵۱ نفر را که با پسر ۱۲ ساله‌ای که بر اثر عفونت ویروس نیپا جان خود را از دست داد، شناسایی کرده است. از این تعداد، ۳۸ نفر در بیمارستانی در قرنطینه هستند. ضمن اینکه ۱۱ نفر علائم بیماری را نشان داده‌اند.

ویروس نیپا چقدر خطرناک است؟

ویروس نیپا نخستین بار در سال ۱۹۹۸ میلادی در منطقه «کامیون سون نیپا» در مالزی مشاهده شد و به نام آن منطقه نیپا نامگذاری شده است. ویروس نیپا می‌تواند التهاب مغز یا بیماری‌های تنفسی را تحریک کند.

این ویروس در انسان به سرعت خود را به مغز رسانده و علاوه بر ایجاد عفونت و دیگر آسیب‌های بدنی تاثیرات شدید روانی مانند توهم و عدم تعادل روحی فرد می‌شود.

ویروس نیپا همچنین از خفاش و خوک به انسان منتقل می شود، البته این ویروس از انسان به انسان هم قابل انتقال است. این در حالی است که براساس گزارش دویچه وله، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت گفته‌اند که سرمنشا ویروس کرونا «به احتمال خیلی قوی» خفاش بوده است.

نویسنده: زینب احمدی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied