شمانیوز
شما نیوز

عرضه اولیه / عرضه اولیه فسبزوار

جهت خرید عرضه اولیه فسبزوار اینجا کلیک کنید

چهارشنبه 24 شهریور ۶۰۰ میلیون سهم از سهام شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد فسبزوار عرضه می شود.

جهت خرید عرضه اولیه فسبزوار اینجا کلیک کنید

به گزارش شمانیوز: عرضه اولیه روز چهار شنبه 24 شهریور ماه مشخص شد. شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد فسبزوار ۶۰۰ میلیون سهم از سهام شرکت خود را چهارشنبه 24 شهریور ماه عرضه می کند.

صبح روز گذشته جزئیات عرضه اولیه چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ مشخص شد. بر اساس اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، صبح چهارشنبه ۶۰۰ میلیون سهم از سهام شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد فسبزوار و به عنوان پانصد و هشتاد و نهمین شرکت در بورس عرضه می‌شود. فسبزوار در بخش فلزات اساسی وارد بازار می‌شود.

در این عرضه اولیه، هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۲۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۸۴۱ تا ۳۱۲۵ تومانی ثبت سفارش انجام دهد. بدین ترتیب حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این عرضه اولیه سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود.


جهت ثبت نام و خرید این عرضه اولیه اینجا کلیک کنید


البته با توجه به مشارکت بالای سه میلیون نفر در عرضه اولیه فجهان، به نظر می‌رسد در این عرضه هم حداکثر سهم تخصیص داده شده به هر نفر ۲۰۰ سهم باشد که معادل ۶۲۵ هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت.

عرضه اولیه

این هفته همچنین دو عرضه اولیه حآفرین و توسن به روش‌های جدید وارد بورس می‌شوند.

فسبزوار را بخریم؟

فسبزوار نماد دیگری است که قرار است در روز چهارشنبه هفته جاری عرضه اولیه شود. با توجه به استقبال گسترده از عرضه اولیه ها، حالا پرسش این است که فسبزوار را بخریم یا نه؟

با توجه به قیمت کشف شده برای عرضه چنانچه در نظر بگیریم کشف قیمت نماد فسبزوار با حداکثر قیمت ۳۱.۲۵۰ صورت گیرید P/E شرکت ۱۰.۳  می‌شود که به نسبت P/E گروه (۷.۳) مقداری بالاتر است و چنانچه P/E فوروارد را در نظر بگیریم P/E فسبزوار ۵.۴ خواهد بود و برای خریداران جذابیت ایجاد می‌کند.

بر اساس اقتصاد رفتاری عرضه اولیه‌ها معمولا در سقف قیمت خود کشف قیمت شده اند و بازده اولیه مثبتی داشته اند. در همین راستا با توجه به عملکرد مناسب و P/E  شرکت قیمت سهم برای عرضه جذاب بوده و چنانچه مخاطبین نبض بورس تصمیم به خرید این عرضه را دارند پیشنهاد می‌شود تقاضای خرید خود را در سقف قیمت قرار دهند.


جهت ثبت نام و خرید این عرضه اولیه اینجا کلیک کنید


مختصری درباره شرکت پارس فولاد سبزوار

شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد فسبزوار به منظور مدیریت و توسعه کارخانه‌های آهن اسفنجی، فولاد سازی و ماشین ریخته گری با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در فاز اول در خرداد ماه ۱۳۹۴ تاسیس و در اردیبهشت ۱۳۹۷ افتتاح شد.

شرکت پارس فولاد سبزوار در منطقه جوین در شمال سبزوار واقع شده است. این منطقه دارای ظرفیت ویژه نیروی انسانی و موقعیت مناسب اقتصادی است. نزدیک بودن به منطقه ویژه اقتصادی سنگان که تامین کننده اصلی مواد اولیه آهن اسفنجی و مجاورت به شبکه ریلی راه آهن سراسری برای حمل و نقل محصولات فولادی جهت تامین مصارف داخلی و صادرات از اهم مزیت‌های اقتصادی این منطقه است.

در همین راستا شرکت پارس فولاد سبزوار با تولید۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در حال بهره برداری بوده و پروژه ساخت محصولات فولادی بلوم و بیلت به ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن را در فاز بعدی در برنامه دارد. هم چنین، سایر پروژه‌ها شامل خط انتقال و پست ۴۰۰ کیلو ولت، تصفیه خانه فاضلاب صنعتی، اتصال ریل راه آهن از ایستگاه راه آهن حکم آباد و ... نیز به صورت موازی در دست اجرا می‌باشد.

بر اساس برنامه، پیش بینی شده است تا سال ۱۴۰۰ تمام پروژه‌های مذکور به بهره برداری خواهد رسید که خود می‌تواند اشتغال زایی مستقیم این کارخانه را به مرز ۱.۰۰۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم ۳.۵۰۰ نفر برساند.

سهامداران اصلی فسبزوار

سهامداران اصلی فسبزوار، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۸۴.۹۹ درصد و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با ۱۵ درصد می‌باشند.

در دوره سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ عملکرد شرکت چگونه بود؟

در بخش درآمد‌های عملیاتی در دوره ۳ ماهه شرکت درآمد عملیاتی ۲۸.۸۰۱ میلیارد ریال داشته است که نسبت به درآمد ۹.۴۰۷ میلیارد ریالی دوره مشابه ۲۰۷ درصد رشد داشته است.

در بخش بهای تمام شده درآمد‌های عملیاتی نیز شرکت رشدی ۱۳۳ درصدی را تجربه کرده و با ۱۵.۲۴۳ میلیارد ریال بهای تمام شده سود ناخالص شرکت ۱۳.۵۵۸ میلیارد ریال شده است.

نکته قابل توجه در صورت مالی شرکت هزینه مالی صفر می‌باشد. در مجموع شرکت در سود خالص با رشدی ۳۸۵ درصدی ۱۳.۷۳۳ میلیارد ریال سود خالص داشته و به ازای هر سهم در ۳ ماهه سودی ۳.۴۳۳ ریال داشته است.

نسبت سود خالص به فروش شرکت ۴۸ درصد بوده که نسبت خوبی می‌باشد. شایان ذکر است کل سود شرکت به ازای هر سهم در سال ۱۳۹۹ معادل ۳.۰۱۰ ریال بوده است. بر اساس پیش بینی شرکت در ۱۲ ماهه سود پایه هر سهم حدود ۵.۸۰۰ ریال خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied