شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا فردا 24 شهریور

قیمت طلا در روزهای گذشته رشد نسبی داشته است . روند قیمت طلا نیز صعودی بوده است. پیش بینی قیمت طلا فردا 24 شهریور را می خوانید.

پیش بینی قیمت طلا فردا 24 شهریور

پیش بینی قیمت طلا در بازار یکی از مهمترین دغدغه های سرمایه گذاران این بازار تبدیل شده است . قیمت طلا پیش از این ثباتی نسبی را تجربه می کرد. قیمت طلا در روزهای گذشته رشد نسبی داشته است . روند قیمت طلا نیز صعودی بوده است. پیش بینی قیمت طلا فردا 24 شهریور را می خوانید.

اونس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۷۹۰ دلار کاهش پیدا کرد. قیمت طلا با افزایش قیمت دلار روند صعودی داشت. قیمت سکه که پس از چند روز کاهش قیمت کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد، امروز به نرخ ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید و به کانال ۱۲ میلیون تومان نزدیک‌تر شد.

معامله گران سکه از بعدازظهر دیروز میزان خریدهای خود را بالا بردند و به سرعت توانستند که این فلز گران بها را در معاملات پشت خطی به کانال ۱۲ میلیون تومانی بازگردانند.

این برگشت در حالی اتفاق افتاد که دیروز فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی افت کرده بود. فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حمایت بسیار محکمی دارد و می تواند در آن محدوده با افزایش خریدها مواجه شود. اتفاقی که از اواخر روز گذشته رخ داد.

دیروز بعدازظهر ارزش ذاتی فلزگران بهای داخلی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین رفته بود. این موضوع احتمال افت سکه را بیشتر میکرد. با این حال، دیشب هم ارزش دلار در معاملات پشت خطی تقویت شد و هم ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی کمی بالا آمد. این موضوع موجب شد که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی تا نزدیک ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رشد کند. همین موضوع نیز باعث شد که سکه در معاملات پشت خطی با تقاضای بیشتری رو به رو شود. با این حال، دشوار است که سکه امروز بتواند خود را به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برساند.(اقتصادنیوز)

همین موضوع در بازار دیروز و امروز اتفاق افتاد و سکه بین کانال ۱۲ میلیون تومان و ۱۱ میلیون تومان نوسان داشت. کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده دارند اگر اونس جهانی  و قیمت دلار رشد داشته باشد احتمال دارد قیمت سکه دوباره به کانال ۱۲ میلیون تومان برگردد و با یک تثبیت قیمت نسبی همراه باشد. باید دید روند حرکتی اونس جهانی و قیمت دلار در روزهای آینده چگونه خواهد بود.

رنج خنثای اونس طلا

قیمت اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز دوشنبه، به‌رغم رشد ارزش دلار تحت‌تاثیر گزارش تورم ماه آگوست آمریکا قرار گرفت. در حالی که سرمایه‌گذاران محتاط در انتظار تحلیل فنی شاخص قیمت‌های مصرف‌کننده آمریکا هستند که می‌تواند تاثیر مهمی بر تصمیم فدرال رزرو در مورد آغاز انقباضی شدن سیاست پولی داشته باشد، قیمت طلا نوسان محدود مثبتی را شاهد بود. به طوری که این فلز گرانبها تا سطح ۱۷۹۶ دلار رشد کرد.(تا ساعت۱۹و۴۵دقیقه به وقت تهران) اما آن‌‌‌چه باعث شد بهای طلا بالا رود، نگرانی‌های مردم آمریکا از افزایش تورم بود که به خرید طلا پناه آوردند. این اعتقاد نیز وجود دارد که اگر نرخ تورم بالاتر برود، فدرال رزرو تلاش خواهد کرد جلوی آن را بگیرد و این به معنای انقباضی شدن پیش از موعد سیاست فدرال رزرو و افزایش احتمالی نرخ بهره است که برای بازار طلا خوشایند نخواهد بود.(دنیای اقتصاد)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied