شمانیوز
شما نیوز

سایت ثبت نام واکسن کرونا | آدرس سایت ثبت نام واکسن کرونا

آغاز ثبت نام واکسن کرونا دهه شصتی ها در سایت ثبت نام واکسن کرونا

سایت ثبت نام واکسن کرونا برای رده های سنی جدید باز شد.

آغاز ثبت نام واکسن کرونا دهه شصتی ها در سایت ثبت نام واکسن کرونا

به گزارش شمانیوز: سایت ثبت نام واکسن کرونا برای رده های سنی جدید باز شد.سایت ثبت نام واکسن کرونا تا پیش از این برای سال 60 به قبل باز بود اکنون برای 63 هم باز شده است. سایت ثبت نام واکسن کرونا تنها منبع برای ثبت نام مردم است. سایت ثبت نام واکسن کرونا قرار است تمام رده های سنی را در تهران تا یک ماه آینده ثبت نام کند.

انوشیروان محسنی بند پی روز جمعه در  جلسه فوق العاده ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا گفت: ظرف ۲ هفته اخیر آمادگی از سوی استانداری تهران و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران اعلام شد و می‌توانیم تمهیداتی را اتخاذ کنیم تا میزان واکسیناسیون و مراکز تجمیعی را افزایش دهیم.

وی افزود: در ۲۴ شهریور (چهارشنبه گذشته) معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه‌ای در هفت بند به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد که مراکز تجمیعی افزایش پیدا کنند و مراکز به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

استاندار تهران ادامه داد: این اقدامات در راستای این بود که نهایتا سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر شود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد، در این جلسه از همه فرمانداری‌ها گزارش میزان ظرفیت و تعداد تزریق واکسن دریافت شد و همه شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات برای سرعت بخشی به واکسیناسیون انجام دهند.

وی تاکید کرد: از روز سه شنبه و ظرف ۱۰ روز که این اقدامات شروع خواهد شد، همه افراد هدف دز اول واکسن را دریافت می‌کنند، روز گذشته ۲۵۵ هزار دوز واکسن در تهران تزریق شد و قطعا تزریق دوز اول و دوم به موازات هم انجام می‌شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار جمعیت بالای ۱۸ سال در استان داریم و ما از وزارت بهداشت تقاضا داریم که ثبت نام از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود.

وی یادآور شد: شرکت‌هایی مثل ایران‌خودرو و سایپا اعلام آمادگی کردند که روزانه ۱۰ هزار واکسن به افرادی غیر از جامعه هدف خودشان تزریق کنند.

سایت ثبت نام واکسن کرونا

سامانه واکسیناسیون برای هنرمندان زیر ۴۰ سال باز شد

سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای تمام هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر که کد ملی آنها از سوی صندوق به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال شده است، باز شد.

همزمان با باز شدن سامانه واکسیناسیون هنرمندان زیر ۴۰ سال،‌ تمامی اعضا می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و محل و زمان تزریق واکسن کرونا را انتخاب کنند.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، ثبت‌نام و اخذ نوبت از این سامانه ضروری است و افراد نباید بدون ثبت‌نام به پایگاه‌های تزریق واکسن مراجعه کنند.

پیش از این سامانه نوبت دهی واکسیناسیون برای هنرمندان بالای ۴۰ سال فعال شده بود که با پیگیری های انجام شده تمامی اعضای صندوق می توانند در این سامانه ثبت نام کنند

آدرس سایت ثبت نام واکسن کرونا

1.برای ثبت نام در سامانه ثبت واکسن کرونا ابتدا وارد سایت https://salamat.gov.ir شوید.

2.سپس بر روی گزینه «ثبت نام واکسن کرونا» کلیک کنید.

3.اگر نمی‌توانید وارد آدرس بالا شوید، از طریق موتور جستجوی گوگل، عبارت " ورود به سامانه ثبت نام واکسن کرونا " را جستجو کرده و از این طریق وارد شوید.

4.پس از ورود به سامانه بروری گزینه ثبت نام را کلیک کرده و اطلاعات خود را وارد کنید.

5.طبق اعلام وزارت بهداشت، به همه جامعه‌ هدف برای واکسیناسیون کرونا، پیامک داده خواهد شد و زمان بندی دریافت واکسن اعلام خواهد شد.

سایت ثبت نام واکسن کرونا

چه افرادی باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند؟

دوز تقویت کننده باعث تولید آنتی بادی مجدد در بدن می‌شود، در این صورت پاسخ ایمنی مناسبی در برابر ویروس ایجاد خواهد شد علاوه بر این ویروس کرونا همانند دیگر ویروس‌ها با گذشت زمان جهش می‌یابد بنابراین دوز تقویت کننده واکسن کرونا می‌تواند از افراد در برابر گونه‌های جدید محافظت کند. محققان معتقدند که افراد مسن و کسانی که دارای نقص ایمنی هستند باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند.

چه زمانی باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند؟

هنوز زمان دقیق دریافت دوز سوم واکسن کرونا مشخص نشده است، محققان در حال بررسی این موضوع هستند. البته شرکت تولید کننده واکسن کووی‌شیلد اعلام کرده است افراد باید شش ماه پس از دوز دوم واکسن، دوز تقویت کننده را دریافت کنند زیرا سطح آنتی بادی تولید شده در بدن افراد پس از گذشت شش ماه کاهش پیدا می‌کند علاوه بر این انتظار می‌رود که نتایج اولیه بررسی‌های انجام شده در مورد دوز تقویت کننده واکسن کوواکسین در ماه جاری منتشر خواهد شد و نتایج نهایی نیز در ماه نوامبر سال جاری در دسترس افراد قرار خواهد گرفت.

چه خبر از واکسن کارگری/ کارگران در معرض آلودگی کجا اعتراض کنند؟

کرونا در ماه‌های گذشته بخش‌های مختلفی را تحت تأثیر خود قرار داده و صنعت و تولید نیز از این اثرات سوء بی‌بهره نبوده است.

واحدهای تولیدی در زمینه‌های مختلفی با همه‌گیری ویروس کرونا دچار مشکل شدند و یکی از دغدغه‌های همیشگی در این حوزه، میزان ابتلای بالای کارگرانی است که در محیط‌های بسته و بدون واکسیناسیون فراگیر مجبور هستند به فعالیت روزانه بپردازند.

گرچه بعد از روی کار آمدن دولت جدید، تلاش‌های خوبی برای پوشش حداکثری رده‌های سنی مختلف در زمینه واکسیناسیون کرونا انجام شده اما دغدغه فعالان بخش کارگری همچنان رفع نشده است.

بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون کووید-۱۹ با تلاش و همت سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در سالن ورزشی الغدیر شهر سمنان در روزهای اخیر راه افتاده و امید می‌رود کارگران هم بتوانند به زودی واکسن کرونا را دریافت کنند.

لزوم اقدام جدی برای واکسیناسیون کارگران

جواد میرحاج، عضو هیأت اجرایی خانه کارگر استان سمنان نیز در همین زمینه عقیده دارد: واکسیناسیون کارگران یک اولویت مهم است؛ وقتی ۸۰ درصد زندانیان هم دز اول واکسن را دریافت کردند، باید پرسید چرا هنوز اقدام جدی برای واکسیناسیون کارگران صورت نگرفته است؟

او می‌گوید: ما منکر ضرورت واکسینه شدن زندانیان نیستیم؛ اما بر این باوریم که در صورت عدم اتخاذ تدابیر جدی برای محیط‌های کارگری، تقریباً زحمات کادر درمان به باد می‌رود و خیلی نمی‌توان به بهبود اوضاع حداقل در آینده نزدیک امیدوار بود.

این فعال کارگری می‌گوید: یکی از دست‌اندرکاران حوزه درمان کارگران اخیراً می‌گفت یکی از کارفرمایان در اعتراض به دریافت مرخصی استعلاجی کارگران مشکوک به کرونا به زیان‌های اقتصادی ناشی از این کار اشاره و به‌نوعی کادر درمان تأمین اجتماعی را مؤاخذه کرده است!

میرحاج اضافه کرد: اگرچه منکر سوءاستفاده موردی و محدود برخی افراد در این رابطه نیستیم؛ اما واقعاً اگر گناه این افراد را کنار کسانی بگذاریم که در وانفسای ابتلا به کرونا مردم را از خیلی از حقوقشان محروم کرده یا با احتکار دارو و لوازم درمان به سودجویی پرداختند، کفه گناه کدام قشر سنگین‌تر است؟

او ادامه داد: نبود امکانات تشخیصی و درمانی سریع، گناه کارگرانی نیست که هر ماه قبل از دریافت حقوق سهم درمانشان را می‌پردازند؛ آن کارفرمای احتمالاً متضرر هم حق دارد که معترض باشد اما کارگرانی که به‌واسطه ماهیت شغلی و نوع کارشان در معرض انواع آلودگی قرار داشته و دارند باید به کجا اعتراض کنند؟

سمنان رکورد زده!

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هم می‌گوید: به لطف خداوند متعال و با ورود محموله جدید واکسن کووید-۱۹ با مقدار و حجم بالا، سرعت تزریق واکسن در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزایش یافته و علاوه بر واکسیناسیون گروه‌های سنی اعلام‌شده، گروه‌های پرخطر طبق روند سابق واکسینه می‌شوند.

او ادامه داد: در هفته‌های گذشته، این دانشگاه به رکورد تزریق هفت هزار و ۵۰۰ دز واکسن در روز رسید و با توجه به توان و نیروی انسانی دانشگاه، همکاری سپاه و بسیج و همچنین محموله‌ای که دریافت شده امیدواریم به رکورد تزریق ۱۰ هزار دز واکسن در روز برسیم.

دانایی اضافه کرد: تا بیستم شهریورماه، بیش از ۲۱۰ هزار دز واکسن کووید-۱۹ در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تزریق شده و حدود ۱۲۵ هزار نفر از مجموعه زیرپوشش این دانشگاه حداقل دز نخست واکسن را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: واکسن‌های برکت، آسترازنکا و سینوفارم واکسن‌های موجود در مراکز واکسیناسیون کووید-۱۹ در شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان است.

کارگران را در اولویت قرار دهید

گروه‌های پرخطر این روزها واکسن کرونا دریافت می‌کنند و از هم‌استانی‌های سمنانی خواسته شده تا حتماً ضمن ثبت‌نام در سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir، منظم و طبق نوبت درج‌شده به مراکز واکسیناسیون کووید-۱۹ مراجعه کنند و در زمان مراجعه به مرکز، کارت ملی خود را همراه داشته باشند.

تمام افراد حتی کسانی که واکسینه شدند، باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و اگرچه تزریق واکسن شدت بیماری را کم و زنجیره انتقال را قطع می‌کند؛ اما به این معنا نیست که افرادی که تزریق واکسن داشتند، به کروناویروس مبتلا نخواهند شد.

از همه مردم خواسته شده است تا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و بسیاری نیز می‌گویند این روزها باید کارگران در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied