شمانیوز
شما نیوز

امین حیایی | امین حیایی و پسرش

عکس همسر جدید امین حیایی | مراسم عروسی پسر امین حیایی

عکسی از امین حیایی در کنار همسرش نیلوفر خوش خلق و رویا نونهالی پخش شده است.

عکس همسر جدید امین حیایی | مراسم عروسی پسر امین حیایی

به گزارش شمانیوز: امین حیایی بازیگر خوش نام و بی حاشیه سینمای ایران است. امین حیایی بعد از انجام خدمت سربازی به کار تئاتر پرداخت. امین حیایی در سال 1370 توسط ثریا قاسمی کشف استعداد شد و به سینما معرفی شد. عکسی از امین حیایی در کنار همسرش نیلوفر خوش خلق و رویا نونهالی پخش شده است. امین حیایی متولد 19 خرداد 1342 در تهران است. امین حیایی دوبار ازدواج کرده است و از ازدواج اولش یک پسر به نام دارا دارد.امین حیایی از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران است.

امین حیایی

نام اصلی : امین حیایی

زمینه فعالیت :  بازیگر، خواننده

تولد :  ۱۹ خرداد ۱۳۴۹

محل زندگی : تهران

ملیت :  ایرانی

سال‌های فعالیت : ۱۳۷۰ تا کنون

همسر(ها) : مونا بانکی پور (همسر سابق) - نیلوفر خوش‌خلق (همسر فعلی)

فرزندان :  دارا حیایی

مدرک تحصیلی :  فوق لیسانس

بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی 19 خرداد 1349 در قیطریه تهران متولد شد.در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی - سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد.

امین حیایی

قسمتی از زندگی نامه امین حیایی

امین حیایی فرزند بزرگ خانواده است، برادر کوچکتر او امید نام دارد که در کار های مربوط به موسیقی فعالیت می‌کند .همسرش نیلوفر خوش خلق بازیگر سینما و تلویزیون است و آنها دارای یک پسر به نام دارا حیایی می‌باشند، که فارغ التحصیل کامپیوتر است.

امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی - سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود.

امین حیایی از میان بازیگران زن سینما‌ی ایران با هدیه تهرانی و مهناز افشار راحت است،محمد‌رضا گلزار نیز یکی از دوستان صمیمی او در عرصه ی سینما است. 

اولین تجربه سینمایی او دو همسفر به کارگردانی اصغر هاشمی است که ثریا قاسمی او را کشف و به این کارگردان معرفی نمود. امین حیایی زندگی هنری خود را مدیون اوست.

از سال ۱۳۷۰ وارد عرصه‌ی هنر شده است، شروع کار طنز او با فیلم عروس خوش قدم بود.برای بازی در فیلم «زن زیادی» به کارگردانی تهمینه میلانی برنده‌ی سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، نقش مکمل عروس خوش قدم کاندیداتوری جشن خانه‌ی سینما را برایش به ارمغان آورد و هم‌چنین نقش اصلی «دختر ایرونی» که با بازی روانش جایزه‌ی حافظ جشن دنیای تصویر را از آن خود کرد.

در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای فیلم «براده‌های خورشید» شد.

در سال 1381، 6 فیلم با بازی او در سینماهای تهران به روی پرده رفت که برای خود رکوردی محسوب می‌شود.بازی‌های متفاوت او در سال 1382: عروس خوش قدم و دختر ایرونی و در سال 1383 با فیلم‌های «کما» و «مهمان مامان» نام او را به‌عنوان یک بازیگر توانا سر زبان‌ها انداخت تا جایی که او به عنوان یکی از دو بازیگر برگزیده سال برای بازی در فیلم  «دختر ایرونی» از جشن سالیانه ماهنامه دنیای تصویر تندیس حافظ دریافت کرد.

بازی کم نقص و تحسین برانگیز امین حیایی  در فیلم « زن زیادی » در جشنواره بیست و سوم فیلم فجر همچنان نشان از سیر صعودی او در زمینه بازیگری دارد.حیایی همچنان خوش درخشید: شام عروسی، مهمان، اخراجی‌ها و بخصوص بازی منحصر بفردش در اپیزود دوم « ستاره‌ها » با عنوان « ستاره است » بی‌شک او را به عنوان ستاره برتر دهه هشتاد سینمای ایران معرفی می‌کند.

فروش میلیاردی اخراجی‌ها امین حیایی  را به یکی از پول‌ساز‌ترین بازیگران مرد سینمای ایران تبدیل کرد، می‌گوید اگر سی‌دی غیر مجاز اخراجی‌ها وارد بازار نمی‌شد این فیلم به راحتی در تهران سه میلیارد تومان می‌فروخت.

محمد رضا شریفی نیا از حضور امین حیایی  در بیشترفیلم‌های سینمایی استفاده می‌کند و جدیدترین همکاری مشترک آنها در فیلم دایره‌ی زنگی به کارگردانی پریسا بخت آور است.

خیلی ها می گفتند امین حیایی به درد بازیگری نمی خورد اما در حال حاضر، حیایی یکی از گران‌ترین بازیگران است، که به خاطر پرکاری‌اش عملا به پر در‌آمد‌ترین بازیگر سینمای ایران تبدیل شده است.

امین حیایی

امین حیایی و ازدواج با نیلوفر خوش خلق

امین حیایی با نیلوفر خوش خلق که بازیگر است ازدواج کرد. نیلوفر خوش خلق متولد 1351 است. او در فیلم هایی همچون قلاده طلا ، دایره زنگی ، مانی و ندا و سریال خوب بد زشت با همسرش امین حیایی همبازی بود.

بازیگری دارا فرزند امین حیایی

حاصل ازدواج امین حیایی و همسر سابق وی (مونا بانکی پور) پسری به نام دارا حیایی است که در این اواخر وارد عرصه بازیگری شده است.

در زمان جشنواره فجر سی و ششم بود که بازی امین حیایی در «شعله‌ور» آخرین ساخته حمید نعمت‌الله و همبازی شدنش با پسرش دارا حیایی، توجه خیلی از طرفدارانش را به زندگی خصوصی او و مخصوصاً حضور پسر او در یک فیلم سینمایی مهم و آن‌هم بدون هیچ سابقه بازیگری، جلب کرد. حیایی در «شعله‌ور» یکی از بهترین بازی‌هایش را ارائه می‌دهد و حضور دارا حیایی در نقش پسرش، مسلماً به باورپذیرتر شدن کاراکتر او کمک کرد.

همراه با حاشیه‌های مربوط به «شعله‌ور»، موضوع دیگری هم در مورد زندگی خصوصی امین حیایی مطرح شد؛ ازدواج اول او. در زمان افتتاحیه و فرش قرمز «شعله‌ور»، خیلی‌ها فکر می‌کردند که نیلوفر خوش‌خلق مادر دارا حیایی است تا اینکه مونا بانکی پور به‌عنوان مادر دارا در برخی از مراسم‌ها حاضر شد و دوباره بحث ازدواج اول حیایی مطرح شد. 

امین حیایی

دارا حیایی در لباس دامادی

امین حیایی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • دارا

    دوست دارم امین حیایی رو

  • مریم

    تکی تککککک

  • محسن

    سلطان فیلمای طنز

  • ناشناس

    مرد سینما امین جان .ملت ایران دوستت دارند

  • عسل

    سلام خیلی دوست دارم

  • حسین

    آقا امین تکی تک

  • دارا عاشقتم

    آقا امین و آقا دارا کارتون حرف ندارہ امیدوارم ھمیشہ موفق و سالم باشین❤😘😘

  • Zahra

    حرفی برای گفتن ندارم. 💓

  • باران

    امین حیایی هنرمند مهربون و خوش اخلاق و مردمی .همیشه سلامت باشی

    • فاطمه کیانی

      سلام. آقای امین حیایی. شما هم مجری خوبی هستید.. امیدوارم که همیشه در زندگی موفق و پیروز باشید. بگید و بخندید 🌸 🌸 🌹🌼🌼🌺🌺💜💜❤️❤️🌺🌺🌺

  • Asra

    بهترین بازیگری آقای حیایی ❤️

    • ناشناس

      خسته نباشید

  • فریبا

    بسیار هنر مند باا خلاق و دوست داشتنی هستن امین حیایی و دارا حیایی

  • فرهاد مجیدی

    نکرتم
    خیلی چاکریم

  • غریبه

    عالیییییییییییییی هستید

  • ممه

    تکی

  • زیبا

    پدروپسرعزیزان ایران هستیددوستتون داریم

  • عاشق

    من عاشق دارا حیایی هستم 😘😘😘😘😘😘

  • ناشناس

    آقای امین حیایی خیلی دوستتون داریم . یه سوپر استار برای خودت ❤️💙

  • Melika

    تاقبل دیدن دارا حیایی میگفتم نمیاد مثل امین حیایی تو دنیا اما الان امید دارم راهشو دارا ب خوبی با بازی قشنگش ادامه میده

  • طرفدار

    دوست
    داشتنی و مهربان

  • ناشناس

    عکس واقعی عروسی هست یا مربوط به فیلمه؟