شمانیوز
شما نیوز

الناز شاکردوست | الناز شاکردوست و همسرش | الناز شاکردوست و برادرش

جزئیات سانسور لباس الناز شاکردوست در انیمیشن مبارک | عکس سانسوری الناز شاکردوست

الناز شاکردوست بازیگر معروف سینما است. الناز شاکردوست در انیمیشن مبارک نقش آفرینی کرده است. خبر ساسنور لباس الناز شاکردوست امروز حاشیه ساز شد.

جزئیات سانسور لباس الناز شاکردوست در انیمیشن مبارک | عکس سانسوری الناز شاکردوست

به گزارش شمانیوز، الناز شاکردوست بازیگر معروف سینما است. الناز شاکردوست در انیمیشن مبارک نقش آفرینی کرده است. خبر ساسنور لباس  الناز شاکردوست امروز حاشیه ساز شد.

الناز شاکردوست

جمعه گذشته ۲۶ شهریورماه رئال انیمیشن «مبارک» ساخته محمدرضا نجفی امامی راهی آنتن شبکه امید شد. پس از تماشای این اثر متوجه شدیم نزدیک به ۲۰ دقیقه از این رئال انیمیشن با بازی حذف شده است که اکثر سکانس‌ها نیز مربوط به الناز شاکردوست بازیگر نقش اصلی این فیلم است. البته طولی نکشید که این خبر در فضای مجازی نیز دست به دست شد و انتقادهایی را در پی داشت.

برای پیگیری این موضوع با مهدی سالم مدیر شبکه امید تماس گرفتیم که وی در پاسخ به خبرنگار صبا درباره علت این اتفاق گفت: از این فیلم یک ساعت ۳۰ دقیقه‌ای نزدیک به یک ساعت و پنج دقیقه آن روانه آنتن شبکه شده است که علت حذفیات آن نیز نحوه پوشش بازیگر نقش اصلی این رئال انیمیشن است.

این مدیر تلویزیونی تاکید کرد: تا جایی که امکان آن وجود داشت با روتوسکوپی این مساله رو حل کردیم اما بقیه سکانس‌های حذف شده امکان انجام این کار را به ما نمی‌داد.

او در پاسخ به اینکه اثر مجوزدار وزارت ارشاد را چرا باید ممیزی کرد، گفت: اثری که در سینما روی پرده می‌رود و اثری که در صداوسیما پخش می‌شود بسیار با یکدیگر متفاوت هستند چراکه چهارچوب‌ها متفاوتند. بخشی از این اصلاحات از سوی شبکه امید و بخشی دیگر نیز از طرف بخش تامین برنامه شبکه‌ها صورت گرفته است.

سیاستگذار نحوه اصلاحات مدیران شبکه نیستند

مدیر شبکه امید در پاسخ به اینکه با توجه به این حجم از اصلاحاتی که ممکن است به یک اثر سینمایی وارد شود چرا از ابتدا تصمیم به پخش آن می‌گیرند، بیان کرد: به عنوان مدیر یک شبکه، سیاستگذار نحوه اصلاحات بنده نیستم به عنوان مثال در بحث نمایش آلات موسیقی ما در کشور جشنواره‌ موسیقی فجر را برگزار می‌کنیم و نمایش سازها در شبکه نمایش خانگی و سینما با منعی رو به رو نمی‌شوند اما تلویزیون استانداردهای خود را برای نمایش موسیقی و آلات آن دارد و این استانداردها در دست مدیران شبکه‌ها نیست بلکه با توجه به تصمیمات مقام بالاتر از آن است.

او افزود: البته که در شبکه‌های متفاوت سیما نیز سیاستگذاری‌ها متفاوت است برای مثال اگر «مبارک» از شبکه جهانی جام جم و یا شبکه مستند پخش می‌شد، فیلم اصلا دچار اصلاحات و حذفیات نمی‌شد چراکه استانداردها و سیاستگذاری‌ها در صداوسیما نیز متغیر است.

از او درباره اینکه آیا صاحب اثر راضی به این شکل پخش است، پرسیدیم که گفت: حق پخش این فیلم نیز توسط صداوسیما از صاحب اثر خریداری شده است و حق مالکیت اثر با تلویزیون است، بنابراین این سازمان می‌تواند با توجه به ضوابط خود «مبارک» را راهی آنتن هر شبکه کند.

حق مالکیت «مبارک» را صداوسیما خریده است

سالم در پاسخ به اینکه صدمه وارد شده به قصه این اثر پس از این حجم حذفیات چه می‌شود، عنوان کرد: گروه ویراستار ما تمام سعی خود را انجام می‌دهد تا به شاکله اصلی یک اثر صدمه‌ای وارد نشود اما من نیز با شما موافق هستم که در این مسیر اصالت کار حفظ نمی‌شود و این اتفاق خوبی نیست. اما زمانی که قراردادی میان صاحب اثر و کسی که حق مالکیت آن را خریداری می‌کند بسته می‌شود، تمامی این نکات در آن ذکر می‌شود و صاحب اثر آگاهانه فیلم یا سریال خود را در اختیار خریدار می‌گذارد و سازمان صداوسیما نیز قطعا این اجازه را کسب کرده است که با توجه به ضوابط این سازمان ممکن است فیلم دچار اصلاحاتی شود.

او افزود: این اتفاق در آثار خارجی که توسط صداوسیما خریداری می‌شود نیز رخ می‌دهد و گاهی این اصلاحات به گونه‌ای جلو می‌رود که حتی ممکن است بخش‌هایی از قصه نیز دچار تغییر شود تا با استانداردهای تلویزیون هماهنگ باشد. از نمونه‌های آن می‌توان به سریال «اوشین» یا «فوتبالیست‌ها» اشاره کرد.

تولیدات صداوسیما نیز دچار حذفیات می‌شوند

مدیر شبکه امید درباره چهارچوب‌های این شبکه درباره محتوای برنامه‌های خود بیان کرد: تفاوت شبکه امید با دیگر شبکه‌های سیما در این است که ما یک رسانه تربیتی هستیم و البته که بخش تربیتی ما خیلی پررنگ‌تر از رسانه بودن ما است؛ به عنوان مثال در شبکه امید اصلا از سلبریتی‌ها استفاده نمی‌شود چراکه در دوره نوجوانی سلبریتی پرستی یک معضل است فارغ از اینکه یک سلبریتی تا چه حد می‌تواند در حرفه خود فرد موفقی باشد.

او افزود: در شبکه امید ما قائل به سیر تربیتی که خود برنامه‌ریزی کرده‌ایم، هستیم که این سیر تربیتی بر مبنای سند تحول آموزش و پرورش تنظیم شده است و بر این اساس برنامه‌هایی تولید و دیگر برنامه‌ها را انتخاب و پخش می‌کنیم. باید بگویم زمان‌هایی بوده که تولیدات خود صداوسیما نیز دچار اصلاحات شده‌اند تا به اثری متناسب با چهارچوب‌ها و همچنین باکیفیت برسیم به همین دلیل این اصلاحات تنها شامل حال فیلم «مبارک» نمی‌شود و ممکن بسیاری از تولیدات خودمان هم با این استانداردها و اصلاحات مواجه شوند.

سالم در پایان گفت: شاید اگر فیلم «مبارک» از شبکه دیگری پخش می‌شد کمتر دچار حذفیات و اصلاح قرار می‌گرفت. البته باید بگویم این فیلم از آثار بسیار خوبی است که تاکنون در ایران ساخته شده و در بحث آثار رئال انیمیشن پیشرو محسوب می‌شود. امیدواریم که تولید این آثار ادامه دار باشد.

بیوگرافی الناز شاکردوست

الناز شاکردوست در 7 تیرماه سال 1363 در محله پاسداران تهران متولدشد. او فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران می باشد و علاوه بر بازیگری در زمینه عکاسی و طراحی صحنه و لباس فعالیت دارد.

الناز فرزند دوم خانواده است که یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خودش دارد. البته شباهت الناز و برادرش بسیار زیاد است.

پدر وی تاجر ابزارآلات صنعتی و الکترود و مادرش خانه دار است. الناز علاقه بسیار عجیبی به مادرش دارد.

یکی از اتفاقات مهم زندگی الناز شاکردوست می توان به سفر زیارت خانه خدا اشاره کرد که مادرش به جای وی در سال 1390 به این سفر معنوی رفت. در این سفر زیارتی که هنرمندان مشهور کشورمان همچون مهراوه شریفی نیا، الهام حمیدی، سام درخشانی، قاسم جعفری، محمدرضا ورزی، یاسر جعفری، مهدی عربی، حسن سدخسروی و... حضور داشتند.

الناز در بین خوانندگان پاپ رضا صادقی و در میان بازیگران زن بازی گوهر خیراندیش و گلشیفته فراهانی، از بین بازیگران مرد مرحوم منوچهر نوذری و شهرام حقیقت دوست را می پسندد.

عجیب ترین نکته در زندگی او دوست صمیمی او، گوهر خیر اندیش است که حداقل 30 سال از او بزرگتر است. در تصویر زیر الناز شاکردوست را در کنار بازیگر محبوبش در رستوران مشاهده می کنید.همچنین وی به بازی فوتبال علاقه فراوانی دارد و از طرفداران پرسپولیس است.

الناز شاکردوست

سفر الناز شاکردوست به لندن

الناز شاکردوست سال گذشته برای ادامه تحصیل به لندن انگلیس مهاجرت کرد.

فعالیت بازیگری الناز شاکردوست

او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال 1383، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در 4 فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد.

گل یخ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی ساخته سال 1383 است.گل یخ در 19 اسفند 1382 بر روی پرده سینما رفت و در 56 روز نمایش 163 میلیون فروش کرد.

ترگل(الناز شاکردوست) که زندگی خانوادگی خوبی ندارد دلبستهٔ عباس(محمدرضا گلزار) است، اما پدرش با ازدواج آن ها مخالف است ترگل از خانه می گریزد و با عباس ازدواج می کند. عباس که قصد دارد برای کار به جزیره کیش برود، ترگل را نزد مادرش به روستا می فرستد...

الناز شاکردوست

البته داستان این فیلم شباهت زیادی به فیلم قدیمی سلطان قلب ها با بازی مرحوم محمد علی فردین دارد.

تفاوت بازی او در دو فیلم « گل یخ » و « مجردها » نشان از توانایی های او دارد. الناز شاکردوست در « بی وفا » اولین ساخته منتقد قدیمی سینما - اصغر نعیمی - بهترین بازی کارنامه سینمایی اش را به نمایش گذاشت.

به گفته کیومرث پوراحمد وقتی دنبال یک بازیگر حدودا 20 ساله میگشته که الناز رو دیده و از بازی وی که در ان موقع در تئاتر بازی می کرده خوشش امده و او را در فیلم گل یخ به عنوان بازیگر نقش اول بازی داده است.

بازی های مختلف و نقش های مختلف که از الناز شاکردوست دیدیم او را یک بازیگر باهوش و با استعداد معرفی کرده است. بازی های متفاوت نظیر یک دختر پولدار در عروس فراری ...

یک دختر شل و ول در مجردها(واقعا فوق العاده بود)..یک دختر نسل سومی در چه کسی امیر را کشت (بازی او در این فیلم عالی بود..بسیار بهتر از نیکی کریمی . مهناز افشار و...)

و بازی بسیار زیبای الناز شاکردوست در فیلم بی وفا (به عنوان یک دختر پایین خیابونی که عمرا هیچ بازیگری نمی توانست این نقش را به این خوبی بازی کند). در این سه سال و تا سن 22 سالگی بازی در 11 فیلم یک آمار فوق العاده برای یک بازیگر است. منتقدین بسیاری از همان اول از بازی الناز شاکردوست تعریف کرده اند. حتی هنرمندانی مانند مرحوم منوچهر نوذری از بازی وی تعریف کرده اند.

الناز شاکردوست برای بازی در فیلم تابو لوح تقدیر و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم سان فرانسیسکو آمریکا را از آن خود کرد.

الناز شاکردوست

فیلم شناسی الناز شاکردوست

1393 اسب سفید پادشاه

1393 مبارک

1393 تابو

1392 آتیش بازی

1391 رسوایی

1390 تو و من

1389 بوی گندم

1388 نقطه بی بازگشت

1388 سلام بر عشق

1388 شرط اول

1388 ناسپاس

1388 چراغ قرمز

1388 فاصله

1387 پوسته

1387 حرکت اول

1387 دل خون

1387 دو خواهر

1387 کارناوال مرگ

1387 کیش و مات

1387 از ما بهترون

1386 باد در علفزار می پیچد

1386 در میان ابرها

1386 مجنون لیلی

1385 بی وفا

1385 اتوبوس شب

1385 خدا نزدیک است

1385 قاعده بازی

1385 ارابه مرگ

1384 چند می گیری گریه کنی

1384 چه کسی امیر را کشت

1384 قتل آنلاین

1383 عروس فراری

1383 مجردها

1383 گل یخ

1382 اینجا... آخر دنیا

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست در شبی که ماه کامل شد

آیین اکران ویژه فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» با حضور کارگردان و بازیگران فیلم عصر امروز (دوشنبه ۳۰ اردیبهشت) در کتابخانه ملی ایران برگزار و با حضور اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و هانیه گرائیلی مشاور رئیس سازمان، تندیس و استوارنامه سفیر آرشیو ملی هنر ایران به نرگس آبیار، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی و الناز شاکردوست اهدا شد.

پس از نمایش فیلم نرگس آبیار با اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل تصمیم داشت تا درباره افراطی‌گری در دین فیلم بسازد، گفت: «برای این امر حتی سفرهایی به خارج از کشور رفتم و از اردوگاه‌های سوری نیز بازدید داشتم ولی دوست داشتم فیلمی با مضمون ایرانی بسازم که طرح فیلم «شبی که ماه کامل شد» پیشنهاد شد و با وجود سختی و حواشی که می‌توانست ساخت این فیلم داشته باشد به ساخت این فیلم اقدام کردم.»

الناز شاکردوست یکی از بازیگران فیلم نیز با اشاره به شخصیت فائزه منصوری در فیلم «شبی که ماه کامل شد» که شخصیتی واقعی بود، گفت: «این فیلم ادای دین به زنانی است که قربانی افراطی‌گری‌ها شدند حالا و بعد از فیلم هر زمان که به ماه نگاه می‌کنم سکانس‌های این فیلم برایم تداعی می‌شود.»

شبنم مقدمی دیگر بازیگر فیلم نیز گفت: «این کاراکتر یک نقش بسیار سختی بود و چون سخت بود از بازی در آن لذت بردم و خیلی خوشحال هستم که نرگس آبیار این نقش را بر عهده بنده گذاشت چون تجربه خوب و دلچسبی بود و خوشحالم در فیلمی بازی کردم که کارگردان آن یک زن کاربلد بوده است.»

هوتن شکیبا بازیگر نقش عبدالحمید ریگی که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را نیز برای بازی در این فیلم از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده، گفت: «ساخت این فیلم یک لیدر خوب داشت که همانا نرگس آبیار بود، کارگردانی که دغدغه ساخت کار خوب داشتند.»

او ادامه داد: «فیلمبرداری این فیلم ۵ ماه در شرایط سخت طول کشید و همه سعی خودم این بود که این نقش یعنی عبدالحمید که خود یک قربانی بود را به خوبی بازی کنم.»

پدرام شریفی دیگر بازیگر فیلم نیز در این نشست گفت: «این فیلم به واقع فیلمنامه خوبی داشت و من هم سعی داشتم تماشاگر به صورتی بازی بنده را تماشا کند تا نقش یک کاراکتر جوان و خوشحال در نهایت با آن سرنوشت تراژدی که برای او رخ داد، ارتباط برقرار کند.»

سخنران بعدی این نشست، فرشته صدرعرفایی در نقش مادر عبدالحمید بود که گفت: «واقعیت این است که در فیلمنامه «شبی که ماه کامل شد» نقش مادر عبدالحمید به خوبی ترسیم شده بود، و تصور می‌کنم شاید هرگز دیگر چنین فرصتی پیدا نکنم تا باری در نقش چنین شخصیتی را تجربه کنم.»

او ادامه داد: «خانم آبیار در تحقق این نقش بسیار کمک کرد و امیداوارم در به تصویر کشیدن نقش مادر عبدالحمید جفا نکرده باشم.»

در پایان این مراسم نیز از کتاب «رساله جهادیه»، نوشته میرزا عیسی قائم مقام فراهانی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می‌شود، رونمایی شد. این کتاب در سال ۱۲۳۳ هجری به دستور فتحعلی‌شاه قاجار توسط قائم مقام تحریر شده و اولین کتاب فارسی است که در چاپخانه سربی که آن زمان در تبریز دائر کرده بودند به چاپ رسیده است.

فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۷ است.

این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۱۳رشته این جشنواره، توانست ۶ سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را به خود اختصاص دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied