شمانیوز
شما نیوز

عادل فردوسی پور

خبرخوش برای طرفداران عادل فردوسی پور | عادل فردوسی پور به تلویزیون بازگشت

عادل فردوسی پور با برنامه فوتبال 120 به تلویزیون می آید.

خبرخوش برای طرفداران عادل فردوسی پور | عادل فردوسی پور به تلویزیون بازگشت

به گزارش شمانیوز: عادل فردوسی پور با برنامه فوتبال 120 به تلویزیون می آید. فصل جدید  فوتبال ۱۲۰ از هفته جاری روی آنتن زنده شبکه ورزش خواهد رفت. عادل فردوسی‌پور متولد ۱۱ مهر ۱۳۵۳ است. عادل فردوسی‌پور در یزد متولد شد.عادل فردوسی‌پور گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، مترجم، گوینده و مدرس دانشگاه صنعتی شریف اهل ایران است.عادل فردوسی‌پور مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامهٔ ۹۰ بود که از شبکهٔ ۳ پخش می‌شد. همچنین عادل فردوسی‌پور تهیه‌کننده برنامه فوتبال ۱۲۰ است که از شبکه ورزش پخش می‌شود.​

ساعت پخش برنامه فوتبال 120

برنامه عادل فردوسی پور از پنجشنبه همین هفته ساعت 23:00 از شبکه ورزش پخش می شود.

عادل فردوسی پور

فردوسی‌پور با فصل دهم فوتبال 120 می‌آید

16 فروردین 1392 آغاز مسیر یک برنامه تلویزیونی جدید در حوزه فوتبال خارجی بود؛ این برنامه با نام «فوتبال 120» با تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور و اجرای حمید محمدی، پنجشنبه‌شب‌ها به صورت زنده از طریق شبکه ورزش پخش شد و حالا با گذشت بیش از 8 سال، تاکنون 9 فصل از برنامه فوتبال 120 تولید شده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به آغاز فصل جدید رقابت‌های فوتبال در لیگ‌های معتبر اروپایی و البته مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، قرار است اولین قسمت از فصل دهم برنامه فوتبال 120، پنجشنبه هفته جاری (1 مهرماه) به صورت زنده از طریق شبکه ورزش سیما پخش شود.

به مانند فصول گذشته، اجرای برنامه برعهده حمید محمدی خواهد بود و عادل فردوسی‌پور مسئولیت تهیه‌کنندگی برنامه را برعهده دارد.

عادل فردوسی پور

بیوگرافی عادل فردوسی پور

زادروز: ۱۱ مهر ۱۳۵۳ تهران

محل زندگی: تهران

ملیت: ایرانی

تحصیلات: کارشناسی ارشد در رشتهٔ مهندسی صنایع

دانش‌آموختهٔ: دانشگاه صنعتی شریف

پیشه: روزنامه‌نگار، مترجم، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، گزارشگر فوتبال، مدرس دانشگاه

سال‌های فعالیت: از ۱۳۷۲ (مترجم و روزنامه‌نگار)

از ۱۳۷۳ گزارشگر فوتبال

شناخته‌شده برای: مجری برنامهٔ ۹۰

شهر خانگی: تهران

قد: ۱٫۸۹ متر

برنامه های تلویزیونی: برنامهٔ ۹۰ از شبکه سه

فوتبال ۱۲۰ از شبکهٔ ورزش

بیست‌هجده از شبکه سه

دین: اسلام

مذهب: شیعه

منصب: مجری

عادل فردوسی پور علاقه زیادی به نشریات ورزشی داشت؛ تمام امید و آرزویم مجله "دنیای ورزش" یا "کیهان ورزشی" بود که هر هفته برای بدست آوردنش کلی تلاش می کردم. خانواده عادل فردوسی پور اهل فوتبال نیستند، عادل در این باره گفته است که "هضم این موضوع که من فوتبال را دوست دارم برای خانواده ام بسیار دشوار بود، با التماس پدرم چند باری مرا به استادیوم برد، اما موضوع آن بود که آنها اصلا به فوتبال علاقه ای نداشتند."

عادل فردوسی پور،همزمان با آغاز دوره دبیرستان به دلیل علاقه فراوانی که به زبان انگلیسی داشت به یادگیری زبان پرداخت. با ورود به دانشگاه شریف در رشته مهندسی صنایع، توانست یادگیری زبان انگلیسی را نیز ادامه دهد و در سال سوم دانشگاه انگلیسی را بخوبی فرا بگیرد. عادل فردوسی پور تحصیل را در دانشگاه شریف تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته صنایع ادامه داد و در همان دانشگاه به تدریس زبان تخصصی مشغول شد.

عادل فردوسی پور

زندگی خانوادگی عادل فردوسی پور

پدرعادل فردوسی پور از اهالی رفسنجان و کرمانی الاصل است. عادل فردوسی پور دوران دبستان را در مدرسه "ذوقی" گذراند. عادل فردوسی پور از همان زمان علاقه اش به فوتبال نیز نمود پیدا کرد، علاقه ای که بعدها خانواده را نگران کرد. عادل فردوسی پور دوره راهنمایی را در مدرسه طالقانی گذراند و چهارسال دبیرستان را به مدرسه البرز رفت و با معدل 18 دیپلم گرفت.

حاشیه رانندگی عادل فردوسی پور

انتشار تصویر تخلف رانندگی عادل فردوسی پور مجری برنامه نود برای او دردساز شد. او که می خواست برای گزارش بازی ایران و چین در تاریخ 8 فروردین 1396 در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کند. با بسته بودن راه ها روبرو می شود و به نقل قول خودش یک تخلف «مِلو» را انجام می دهد و مجبور می شودمحتاطانه لاین مخالف ورزشگاه و اتوبان را به صورت ورود ممنوع بیاید.

عادل فردوسی پور

گزارشگری عادل فردوسی پور 

عادل فردوسی پور در پایان سال 1373 پس از چندین بار آزمون به صدا و سیما راه یافت و در ابتدا به گزارش برنامه منتخب ورزشی می پرداخت. فردوسی پور کم کم پیشرفت کرد و توانست بازی های بهتری را گزارش کند. او پس از گزارش های خوبش در جام جهانی 98، توانست خود را به همه بشناساند و از آن پس بود که به عنوان گزارشگر بازی های زنده و مهم انتخاب شد.

در آن زمان که تلفظ نادرست نام های خارجی در گزارش های فوتبال صدا و سیما زیاد اتفاق می افتاد، او از معدود گزارشگران مسلط به زبان های خارجی بود.او در مراسم اهدای توپ طلای فوتبال ایران نیز جایزهٔ بهترین گزارشگر را از افشین قطبی دریافت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • حسن

    به امید خدا عادل جان بر میگرده

  • علی جون

    عادل اسطوره ای ،،،عالی کاش بیای شبکه ۳دلتنگ گزارش‌های خاصتیم

  • akbar

    خوشحال شدم سلطان برگشت

  • رها

    جات خیلی خالی بود تو فوتبال هر کس در قامت سواد تو نیس خوش اومدی

  • علیرضا

    خداروشکر خوشحال شدم. انشالاه که همیشه موفق باشی عادل جان ...

  • راستین

    ما منتظر حضور خود عادل و برنامه جذابش یعنی نود هستیم ،

  • موعود نظری

    خیلی خوش امدیجناب اقای فردوسی پور با اینکه من یک خانم خانه دار هستم و علاقه ای به فوتبال ندارم اما بسیار از مجری گری و کارشناسیشون خوشم میاد ممنونم که بر میگردند بسیار خوشحال شدم

  • نیکا

    نیکا

  • محمدرضا

    عادل عزیز خیلی دل تنگتیم عادل توروخدا بیا بازها رو گزارش کن خیلی دل تنگتم عزیزم

  • احمد‌ر

    عادل‌عزیز‌خیلی‌خبر خوشحال‌کننده‌ای بود..فوتبال‌بدون گزارش‌توواقعا بی مزه‌است...فوتبال یعنی‌گزارش عادل عزیز

  • mohammad

    پدرفوتبال ایران برگشت❤️❤️

  • مهدی جعفری

    عشقی عادل بدونه شما یعنی هیچ