شمانیوز
شما نیوز

معلمان

تحصن 15 روزه معلمان آینده کشور | فیلم اعتراض معلمان

تعدادی از معلمان به اصطلاح کارنامه سبزها در چند شب گذشته در خیابان سپهبد قرنی تهران تجمع کردند.

تحصن 15 روزه معلمان آینده کشور | فیلم اعتراض معلمان

به گزارش شمانیوز، تعدادی از معلمان به اصطلاح کارنامه سبزها در چند شب گذشته را در خیابان سپهبد قرنی تهران تجمع کردند تا صدای دادخواهی و درخواست خود را به گوش مسئولان برسانند.

معترضان که سال گذشته در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش شرکت کرده‌اند، در امتحان کتبی نمره قبولی آورده‌اند اما در مرحله مصاحبه شفاهی رد شده‌اند؛ آن‌ها معتقدند؛ بسیاری از مشمولان با نمرات بسیار پایین قبول شده‌اند اما گروهی که واجد شرایط بوده‌اند، به دلایل نامعلوم نتوانسته‌اند نمره قبولی نهایی را کسب کنند.

تعدادی از کارنامه سبزها شب گذشته را در خیابان سپهبد قرنی تهران به سر بردند تا صدای دادخواهی خود را به گوش مسئولان برسانند.

نماینده تجمع‌کنندگان در ارتباط با تجمع روز و شب گذشته در تهران گفت: قبل از انتخابات، یک تجمع نُه روزه در تهران داشتیم اما در پایان به ما وعده دادند که مطالبات‌مان را پیگیری می‌کنند ما نیز از آنجا که نمی‌خواستیم در زمان انتخابات، بهانه به دست دشمنان بدهیم، اعتراض صنفی خود را خاتمه دادیم اما متاسفانه بعد از چهارماه، هیچ اقدامی برای روشن شدن تکلیف استخدامی ما صورت نگرفت و مجبور شدیم دوباره به تهران بیاییم و تجمع صنفی برگزار کنیم.

به گفته وی، معترضان از تمام استان‌های کشور به تهران آمده‌اند؛ از سیستان و بلوچستان و کردستان و خوزستان آمده‌اند تا حقوق خود را پیگیری کنند.

او به عنوان نماینده صدها معترض می‌گوید: آنقدر خلف وعده کردند و آنچنان ما را معطل گذاشتند تا در این بحران کرونا، مجبور شدیم به خیابان بیاییم؛ همه خطرات را به جان خریدیم تا بتوانیم اعتراض کنیم؛ در این بحران شدید، ممکن است در رفت و آمد یا در حین تجمع آلوده شویم اما چاره دیگری نداریم؛ هرچه نامه نگاری کردیم و هرچقدر منتظر ماندیم، هیج اتفاق مثبتی نیفتاد!/ایلنا

کارنامه سبز یا کارنامه نهایی چیست؟و چه کاربردی دارد؟

کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه کارنامه‌ای است که برای آن دسته

از داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ که براساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته بوده

و در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اینترنتی اقدام نموده‌اند، صادر شده است

و نشانگر ردیف نهایی هر داوطلب در رشته انتخابی و آخرین ردیف نهایی پذیرفته شده در سهمیه مربوط باشد.

*** کارکرد کارنامه سبز چیست؟

پس از انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری سال ۹۶ با دو دسته از داوطلبان طرف هستیم.

یک دسته افرادی که در یک رشته محل روزانه قبول شده اند و تمایلی به ثبت‌نام ندارند

و از طرف دیگر نمی‌خواهند از کنکور سال بعد محروم شوند. اینگونه افراد می‌توانند

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته دهند. دسته بعدی افرادی هستند که

از رشته محل قبولی خودشان رضایت ندارند و می‌خواهند با استفاده از کارنامه سبز

یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه به یکی از انتخاب‌های بعدی انتقالی بگیرند،

که این افراد هم می‌توانند درخواست بررسی انتخاب‌های پایینی خود را از طریق سیستم سازمان سنجش آموزش کشور دهند.

شرایط انتقالی

اولا که هیچ تضمینی نیست که با وجود اینکه کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه ثابت کند

شما در یکی از انتخاب های پایینی قبول می شوید ، بتوانید در ان انتخاب شروع به تحصیل کنید.

زیرا سازمان سنجش پس از انتشار کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه

هیچ مسئولتی در مورد انتقالی یا جابجایی به اولویت ها و انتخاب های پایین تر قبول نمی کند

و تنها دانشگاه مبدا و مقصد هستند که باید با اینانتقالی موافقت کنند.

تعریف دانشگاه مبدا :

دانشگاهی که پس از انتشار نتایج نهایی در آن قبول شده اید و باید مهرماه در آن ثبت نام کنید.

تعریف دانشگاه مقصد:

دانشگاهی که طبق مدارک موجود در کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه ،

در یکی از رشته های آن در انتخاب ها و یا اولویت های پایین تر خود قبول می شدید

به شرطی که آن را بالاتر از انتخاب قبولی فعلی خود می زدید. ( همان انتخابی که علاقه دارید به آن تغییر رشته و یا دانشگاه دهید)

*** تذکرات مهم پیرامون کارنامه سبز

– وجود علامت ستاره (*) در ستون نتیجه نشان می‌دهد که داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است.

– مفهوم عدد ۱ (یک) بمنزله عدم دارابودن شرایط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه‌های راهنما و برگ راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ برای انتخاب رشته مربوط می‌باشد (نظیر تکرار کد رشته انتخابی، عدم رعایت جنسیت پذیرش، عدم توجه به ضوابط رشته‌های دارای شرایط خاص برای رشته مذکور و…).

– مفهوم عدد ۲ (دو) در ستون نتیجه بدین معنی است که شما در زمان اعلام نتیجه نهایی حداقل در یک کد رشته محل جهت انجام مصاحبه به یکی از دانشگاه‌ها معرفی شده اید.

– مفهوم عدد ۳ (سه) در قسمت نتیجه اولویت قبولی نشانگر آن است که داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی، در سهمیه مجاز دیگری به جز سهمیه نهایی و یا جنسیت دیگر پذیرفته شده است.

– مفهوم عدد ۴ (چهار) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که وضعیت علمی و عمومی شما در رشته مورد نظر توسط وزارت آموزش و پرورش در دست بررسی می باشد.

– مفهوم عدد ۵ (پنج) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزینش در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم سابق) ودانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی امتیاز لازم را کسب ننموده و در اولویت جذب قرار نگرفته است این داوطلبان فرصت دارنددرخواست بررسی مجدد پرونده را به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود ارائه نمایند بدیهی است به درخواست هایی که پس از تاریخ فوق ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهدشد.

– مفهوم عدد ۷ (هفت) مندرج در ستون نتیجه به منزله عدم کسب حد نصاب امتیاز در مصاحبه تخصصی و یا عدم احراز شرایط “سن، معدل، ویژگی های جسمانی، … و غیبت در مصاحبه” می باشد.

– مفهوم عدد ۸ (هشت) مندرج در ستون نتیجه به منزله پذیرش در رشته های چندگروهی تک ظرفیتی دانشگاه فرهنگیان ویژه داوطلبان آزاد(تربیت معلم سابق) می باشد که در آن رشته ها پذیرش از گروه آزمایشی که داوطلب آن دارای نمره کل بیشتری بوده است صورت گرفته یا اینکه داوطلب ضوابط انتخاب این رشته را نداشته است.

– مفهوم عدد ۹ (نه) مندرج در ستون نتیجه به منزله آن است که وضعیت علمی و عمومی شما در دانشگاه شاهد، پردیس خودگردان دانشگاه صنعتی شریف، بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه غیرانتفاعی رفاه، داروسازی دانشگاه بقیه الله (عج) و دانشگاه شهید مطهری در دست بررسی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied