شمانیوز
شما نیوز

قیمت خودرو | کاهش قیمت خودرو

قیمت خودرو در بازار سه شنبه 30 شهریور | قیمت خودرو در سرازیری کاهش

در جدول زیر آخرین لیست قیمت خودرو در بازار امروز سه شنبه 30 شهریور را مشاهده می کنید.

قیمت خودرو در بازار سه شنبه 30 شهریور | قیمت خودرو در سرازیری کاهش

به گزارش شمانیوز: قیمت خودرو امروز شنبه 30 شهریور مانند دو روز قبل هم چنان در سراشیبی کاهش قیمت قرار دارد. قیمت خودرو پژو و دنا برای دومین روز متوالی کاهش یافت.قیمت خودرو در کارخانه‌ خودرو‌های سایپا با بازار فاصله‌ای ۳۰ تا ۵۰ درصدی دارد. کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که این تفاوت قیمتی به علت عرضه کم و تقاضای بالای موجود در سطح این بازار است.

قیمت روز خودرو

قیمت خودرو در بازار روز دوشنبه با کاهش قیمت همراه بود و تعداد زیادی از خودروها کاهش قیمت را ثبت کردند. قیمت تعدادی از خودروها پژو و خودروهای تیبا و دنا برای دومین روز متوالی با کاهش قیمت همراه بود.

قیمت خودرو ۲۰۶ تیپ دو ۲۴۳ میلیون تومان، تیپ پنج ۲۹۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دنده‌ای به ۳۳۰ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۷ دنده‌ای برای دومین روز متوالی در تمامی مدل‌ها کاهش قیمت را ثبت کرد. همچنین خودرو ۲۰۷ صندوقدار با کاهش قیمت همراه بود.

تعدادی از مدل‌های پژو پارس روند نزولی قیمت داشتند. پژو پارس ساده ۲۷۲ میلیون تومان و پژو پارس LX مدل ۱۴۰۰ به قیمت ۲۹۸ میلیون تومان رسید.

تیبا هاچ بک با قیمت ۱۵۷ میلیون تومان (مدل ۱۴۰۰) و تیبا هاچ بک پلاس ۱۶۹ میلیون تومان ثبت شد.

قیمت دنا معمولی همچون پژو ۲۰۷ برای دومین روز متوالی کاهشی بود و به قیمت ۳۲۰ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو

قیمت محصولات سایپا

برخی خودروهای سایپا تغییراتی به شرح زیر را داشته است: در مهمترین معاملات سایپا قیمت پراید 111 SE (سفید) برابر 152 میلیون تومان و تیبا SX مدل 1400 صندوق دار 145 میلیون تومان خرید و فروش شد . ساینا EX مدل 1400 فول 156 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و آریو 1600 اتوماتیک (مدل 1399) با قیمت 400 میلیون تومان معامله شد.

قیمت خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو در بازار تغییراتی به شرح زیر داشته است: در مهمترین معاملات خودرو های ایران خودرو پژو پارس مدل 1400 از قیمت 275 تا 382 میلیون تومان خرید و فروش شد، سمند EF7 مدل 1400 معادل 272 میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین پژو 206 تیپ 2 (مدل 1400) معادل 246 میلیون تومان خرید و فروش شد. این درحالیست که قیمت این خودرو در نمایندگی 127 میلیون تومان است. قیمت دنا پلاس ( تیپ 1 مدل 1400 ) با موتور EF7 نیز 368 میلیون تومان در بازار تعیین شد.

افت قیمت تا ۸۰ میلیون تومان

اما طبق بررسی‌ها قیمت بسیاری از خودرو‌های خارجی بازار کشور پس از اعلام خبر طرح مجلس برای آزادسازی قیمت خودرو، کاهش پیدا کرده است. بر این اساس، تغییرات قیمتی شش خودروی منتخب را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا مشخص شود روند نسبی افت قیمت به چه شکل بوده است.

در بین خودرو‌های وارداتی بازار کشور، هیوندایی سانتافه در هجدهم شهریور یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان بوده، اما دو روز بعد، قیمت آن به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

خودروی دیگری از برند هیوندایی یعنی سوناتا نیز در هجدهم شهریور قیمتی برابر با ۸۷۴ میلیون تومان داشته، اما در عرض دو روز، ۲۵ میلیون تومان از آن کاسته شده است. همچنین هیوندایی توسان نیز که در هفته نخست شهریور ۹۷۸ میلیون تومان قیمت داشته، در روز هجدهم همین ماه قیمت آن به ۹۶۴ میلیون تومان رسیده است.

از مدل‌های هیوندایی که بگذریم، قیمت محصولات کیا نیز در بازار خودرو کشور، به واسطه خبر طرح مجلس شورای اسلامی بابت آزادسازی واردات خودرو، افت کرده است. به عنوان مثال، کیا اسپورتیج، در هفته نخست شهریور قیمتی برابر با ۷۶۳ میلیون تومان داشته و این در حالی است که قیمت این خودرو در بیستم همین ماه به ۷۰۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

طبق محاسبات انجام شده، کیا سراتو نیز در هفته نخست شهریور ۶۴۶ میلیون تومان خریدوفروش می‌شده، اما پس از اعلام خبر مربوط به طرح مجلس برای آزادسازی واردات، قیمت خودروی موردنظر در بیستم شهریور به ۶۲۷ میلیون تومان نزول کرده است. در نهایت، اما کیا اپتیما هم روند مشابهی با هموطنانش در بازار خودرو ایران طی کرده است.

قیمت خودرو شاهین در بازار

اواخر سال گذشته بود که خودرو شاهین به تعداد اندکی از ثبت نام کنندگان تحویل داده شد، اما قیمت این خودرو در بازار کشف نشد. حال به گفته فعالان بازار خودرو با فک شدن رهن این خودرو در بازار امکان سنجش قیمت این خودرو در بازار فراهم شد، طی روزهای گذشته شرکت سایپا اقدام به فک رهن برخی از این خودرو کرد این امر موجب شد تا قیمت شاهین در بازار مشخص شود. 

به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار ۳۴۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. پیش از فک رهن خرید و فروش این خودرو به صورت وکالتی صورت می گرفت که این روش مشکلات بسیاری را در بازار به وجود می آورد، اما با فک رهن این خودرو زمینه فروش قانونی آن در بازار فراهم شد.

شاهین روی پلتفرم SP۱۰۰ طراحی و تولید شده‌ است. این پلتفرم پایه و اساس خودروهای بعدی سایپا خواهد بود و قرار است خودروهای کراس‌اوور کامپکت، هاچ‎‌بک و سدان همگی بر اساس این پلتفرم ساخته شوند.

در روزهای گذشته قیمت تارا نیز در بازار مشخص شد و افرادی که قصد فروش این خودرو را داشتند قیمت این خودرو را ۳۵۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان اعلام کردند. به این ترتیب تارا در بازار رقیب قیمتی خودرو شاهین شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    با این افت قیمت دستمون نسوزه. بیشینین با مزخرفاتون

  • میم

    اوف